Als er iemand de goede wil heeft om 4 racekonijnen door te laten en opzij gaat zodat hun "heilig gemiddelde" niet zakt, lach haar dan niet uit als ze daardoor van de weg afraakt en gedeeltelijk de gracht insukkelt.
En vooral niet stoppen maar een domme reactie naar haar kop slingeren dat " ze toch zacht valt".
Volgende keer kunnen ze zich kapot ergeren in haar achterwiel want ze gaat niet meer opzij, dat heeft ze nu wel geleerd.
Ongehoord gedrag
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
das dus jammer om lezen zie we doen allen het mogelijke om toch een tocht te kunnen rijden de een al rapper dan de andereMTBert wrote:Als er iemand de goede wil heeft om 4 racekonijnen door te laten en opzij gaat zodat hun "heilig gemiddelde" niet zakt, lach haar dan niet uit als ze daardoor van de weg afraakt en gedeeltelijk de gracht insukkelt.
En vooral niet stoppen maar een domme reactie naar haar kop slingeren dat " ze toch zacht valt".
Volgende keer kunnen ze zich kapot ergeren in haar achterwiel want ze gaat niet meer opzij, dat heeft ze nu wel geleerd.
waarom er dan geen respect is van sommige snelle jongens veronderstel ze ooit ook begonnen zijn en dus ook wel bij de tragere rijders hebben gezeten
je zou eigenlijk gewoon de remmen moeten toe trekken en eens vragen wat hun probleem is in plaats van hen in uw kont u te laten op jagen
hoe vergaan de organisaties het weer respect voor de natuur en gooi dus geen vuil langs de zijde van de weg
mischien aan vullen met respect voor de mede hobbyst
mvg pedro
Dit blijft een probleem in de winter, in de zomer en de ardennen heb je dit niet aan de hand. dan hebben de echte mountainbikers veel meer respect voor elkaar. Nu in de winter komen er gewoon een pak wielertoeristen bij "degene wat geen mtb in de zomer aanraken". Zou de zogezegde tragere rijders aanraden van niet meer aan de kant te gaan op singletracks, de zogezegde snellere moeten je dan maar voorbij rijden waar het gaat of op de brede banen, je moet goed denken dat die snelle mannen dikwijls te voet staan op de eerste technische helling en dan ook NIET aan de kant gaan.Dit zondag nog voorgehad in zonhoven. staan allemaal aant schuiven om een technisch klimmetjes al rijdend te kunnen doen en er waren toch nog van die mannen, die je dan voorbij moeten lopen en je dan onder de voeten lopen op de klim, waardoor ikzelf ten val.
- jeroenie
- Mountainbiker
als er mij enen wil passeren, dan zal em da op een deftige manier moeten doen, of kzou der verdikke mijn benen voor kapot rijden om em zelf tegen de grond te krijgen! als je respectvol iemand inhaalt, is het nog zo plezant!
als ge dan es wa opgehouden wordt, en ge kunt er echt nie tegen, kies dan zelf uw route ipv toertochten mee te doen!
als ge dan es wa opgehouden wordt, en ge kunt er echt nie tegen, kies dan zelf uw route ipv toertochten mee te doen!
-
susuki
- Mountainbiker
man,man met zo'n mentaliteit zou je best zelf ergens alleen gaan bikenjeroenie wrote:als er mij enen wil passeren, dan zal em da op een deftige manier moeten doen, of kzou der verdikke mijn benen voor kapot rijden om em zelf tegen de grond te krijgen! als je respectvol iemand inhaalt, is het nog zo plezant!
Brockie wrote:Dit blijft een probleem in de winter, in de zomer en de ardennen heb je dit niet aan de hand. dan hebben de echte mountainbikers veel meer respect voor elkaar. Nu in de winter komen er gewoon een pak wielertoeristen bij "degene wat geen mtb in de zomer aanraken". Zou de zogezegde tragere rijders aanraden van niet meer aan de kant te gaan op singletracks, de zogezegde snellere moeten je dan maar voorbij rijden waar het gaat of op de brede banen, je moet goed denken dat die snelle mannen dikwijls te voet staan op de eerste technische helling en dan ook NIET aan de kant gaan.Dit zondag nog voorgehad in zonhoven. staan allemaal aant schuiven om een technisch klimmetjes al rijdend te kunnen doen en er waren toch nog van die mannen, die je dan voorbij moeten lopen en je dan onder de voeten lopen op de klim, waardoor ikzelf ten val.
jeezus, terug zo een redenering van kus m'n kl*ten... ik rijd aan een hoger gemiddelde dan de meeste mtb'ers op een tt... ik heb er geen problemen mee dat er veel zijn die trager rijden.. dan blijf ik wel even in het wiel, maar als ik daar al 2km hang vraag of zeg ik het vriendelijk wanneer en waar ik ga passeren.. dan kan er niks mis gaan.. ben je dan op je tenen getrapt en begin je te vloeken en doe je niks.. dan heb je pech maar kan je een schouderduwtje verwachten(dat gebeurt zelden,of tzijn van die mannen die denken dat het pad van hun is...) gisteren op toertocht harelbeke ook... voetgangers op een breed pad.. ik waarschuw dat ik eraan kom(om alle mogelijke pijnlijke situatie's te vermijden) en dan nog durft men zeggen dat het pad breed genoeg is en dat wij onvriendelijk zijn.. heb het al eens vermeld dat iedereen wel vit op iedereen.. ik ben altijd vriendelijk(omdat ik vorig jaar ook nog nergens stond in het biken) maar dit jaar gaat al serieus wat vlotter.. dus weet ik ook wel dat er nog mensen in hun beginfase zitten, maar als die arrogant doen.. jah.. dan ben ik ook wel op mijn tenen getrapt (zoals de meeste hier ook zouden zijn)
-
hamontenaar
- Mountainbiker
Post by hamontenaar »
Gisteren een tochtje gedaan met paar man.
Op een bospad dat de breedte had om vlot met een auto of dergelijke over te rijden komen we achter een groep van een 6 tal voetgangers.
Degene die eerst reed belde vanaf een afstand van een 8 a 10 tal meters.
De mensen die het voorste wandelden hadden zijn bel gehoord en gingen netjes achter elkaar,
maar de mensen die vanachter liepen zagen zo eens achterom van wa komen die hier doen met hun fiets. Het was tevens een stuk waar het fietsroutenetwerk langs komt dus als je zo een paaltjes ziet staan weet je toch dat er een fiets kan aankomen.
Van allende nog maar eens een keer of 2 gebeld.
Ze hadden eigenlijk de pech dat ze 2 honden aan de leiband bijhadden want khad eigenlijk zo een zin om er gewoon tussen door te fietsen want ze wisten heel goed dat wij vlak achter hen fietsten.
De voorste mensen kregen dus een vriendelijke dank u en de ander tja spijtig genoeg een vuile blik
Op een bospad dat de breedte had om vlot met een auto of dergelijke over te rijden komen we achter een groep van een 6 tal voetgangers.
De mensen die het voorste wandelden hadden zijn bel gehoord en gingen netjes achter elkaar,
maar de mensen die vanachter liepen zagen zo eens achterom van wa komen die hier doen met hun fiets. Het was tevens een stuk waar het fietsroutenetwerk langs komt dus als je zo een paaltjes ziet staan weet je toch dat er een fiets kan aankomen.
Ze hadden eigenlijk de pech dat ze 2 honden aan de leiband bijhadden want khad eigenlijk zo een zin om er gewoon tussen door te fietsen want ze wisten heel goed dat wij vlak achter hen fietsten.
De voorste mensen kregen dus een vriendelijke dank u en de ander tja spijtig genoeg een vuile blik
dat ken ik,als ik met de fiets weg ben behandel ik iedereen met respect,ruiters,andere fietsers,wandelaars,..hamontenaar wrote:Gisteren een tochtje gedaan met paar man.
En dan zijn er sommige wandelaars (zeker niet allemaal) die omkijken als je belt of als ze je horen afkomen en toch in het midden van de pad blijven lopen