Zo 23/10/2011 Harelbeke :: 1ste MTBYou-Guadal classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Zondagsrijder
Mountainbiker

Post by Zondagsrijder »

Manza wrote:Het was m'n dag niet vandaag ...

De benen waren niet goed, de 2de adem wou niet komen ... veel te warm gekleed ... enfin ... het zat niet mee.

Daardoor uitzonderlijk gekozen voor de 35km want zag het niet zitten om meer te rijden.

Al bij al niet zo'n slechte tocht al vind ik heel persoonlijk dat die stroken door het maïsveld niet echt een meerwaarde waren. Het eerste stukje door de gavers was dan wel weer de max met de bergjes om te jumpen en het wasbordje.

Persoonlijk vond ik de bepijling op sommige plaatsen aan de magere kant. Kan me voorstellen dat wanneer je om 8u start, dat je dan gewoon de kudde volgt en dat alles dan goed verloopt. Maar wij zijn laat gestart (10u30) en dan was het soms wel eens extra zoeken. In vergelijking met de Telenet tocht in Aalter een aantal weken terug was er toch een redelijk verschil.

Qua inschrijving hebben wij niets van last ondervonden (dat is dan weer een voordeel aan laat starten). Helaas geen drinkbus gekregen bij aankomst, maar wel "een stuutte met hjele goeie gekapt" :-)

Gelukkig was ik goed voorzien in binnenbanden vandaag. Ze zijn alle 3 ! van pas gekomen.

't Was leuk.

Volgende foto's zijn zonder commentaar.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zondag 15 Januari 2012 12e Editie van: "De heuveltjes van Erika" te Klerken

http://users.telenet.be/Erikasbaaikers/
Eerst en vooral een dankwoordje aan Manza voor de bijstand bij het wisselen van een lekke band na de laatste E17bermpassage ! Merci !

Een schitterende tocht gereden onder ideale weersomstandigheden.

Blij met dit nieuwe initiatief !
Zondagsrijder
Mountainbiker

Post by Zondagsrijder »

Manza wrote:Het was m'n dag niet vandaag ...

De benen waren niet goed, de 2de adem wou niet komen ... veel te warm gekleed ... enfin ... het zat niet mee.

Daardoor uitzonderlijk gekozen voor de 35km want zag het niet zitten om meer te rijden.

Al bij al niet zo'n slechte tocht al vind ik heel persoonlijk dat die stroken door het maïsveld niet echt een meerwaarde waren. Het eerste stukje door de gavers was dan wel weer de max met de bergjes om te jumpen en het wasbordje.

Persoonlijk vond ik de bepijling op sommige plaatsen aan de magere kant. Kan me voorstellen dat wanneer je om 8u start, dat je dan gewoon de kudde volgt en dat alles dan goed verloopt. Maar wij zijn laat gestart (10u30) en dan was het soms wel eens extra zoeken. In vergelijking met de Telenet tocht in Aalter een aantal weken terug was er toch een redelijk verschil.

Qua inschrijving hebben wij niets van last ondervonden (dat is dan weer een voordeel aan laat starten). Helaas geen drinkbus gekregen bij aankomst, maar wel "een stuutte met hjele goeie gekapt" :-)

Gelukkig was ik goed voorzien in binnenbanden vandaag. Ze zijn alle 3 ! van pas gekomen.

't Was leuk.

Volgende foto's zijn zonder commentaar.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zondag 15 Januari 2012 12e Editie van: "De heuveltjes van Erika" te Klerken

http://users.telenet.be/Erikasbaaikers/
Eerst en vooral een dankwoordje aan Manza voor de bijstand bij het wisselen van een lekke band na de laatste E17bermpassage ! Merci !

Een schitterende tocht gereden onder ideale weersomstandigheden.

Blij met dit nieuwe initiatief !
jeroenie
Mountainbiker

Post by jeroenie »

pedro koi wrote:door omstandigheden ben ik er niet bij geweest
had hem nogtans graag mee gedaan
we zijn wel in de namiddag naar de gavers getrokken om het parkoer te rijden van de gavers zelf een groot stuk van het parkoer de mtb rit heeft gedaan in de gavers word gereden met de wielerschool op woensdag.
das dus onze thuis haven om te trainen met de miniemen.

a jeroenie wie we hier hebben had al enkele posting gelzen van u dacht direct ni zi nog ne gekende

groeten pedro
ierse, ge komt u ook overal tegen eh!
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

Bedankt aan alle deelnemers. We mochten 1.500 inschrijvingen registreren en ook heel wat zwartrijders (dit weten we adhv het aantal foto's ivm het aantal geregistreerde deelnemers).

De inschrijving was inderdaad chaotisch, maar welke toertocht heeft nu ook meer dan 1.500 deelnemers op de eerste editie :lol:
Toch bedankt aan degenen die netjes in de rij gewacht hebben!

Foto's van alle deelnemers zullen op de gebruikelijke website terug te vinden zijn. Excuses aan de eerste 30 deelnemers, maar het was nog te donker om deftig te kunnen fotograferen.

Bedankt, en tot volgend jaar! We zullen werk maken van de inschrijving en de berijdbaarheid van het parcours in slechte weersomstandigheden. Maar alle begin is moeilijk, toch? :wink:

Groeten,
Devlaminck Timothy
Last edited by timothyd on Mon 24 Oct 2011 14:12, edited 1 time in total.
Ice Cube
Mountainbiker

Post by Ice Cube »

De 35 gereden (+20 heen en terug naar huis), het was zeer tof!!! =D>

Hier kom ik zeker terug voor de 55 dan wel.

Ciao.
focustunerke
Mountainbiker

Post by focustunerke »

Ook leuke tocht gereden, sluit me volledig aan bij de meeste commentaren over de start en de maisvelden :-) maar me toch geamuseerd.
Dat bellegembos is dat privé-doorgang of kan je daar altijd door? Zou daar nog eens naartoe willen gaan :P
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

timothyd wrote:Bedankt aan alle deelnemers. We mochten 1.500 inschrijvingen registreren en ook heel wat zwartrijders (dit weten we adhv het aantal foto's ivm het aantal geregistreerde deelnemers).

De inschrijving was inderdaad chaotisch, maar welke toertocht heeft nu ook meer dan 1.500 deelnemers op de eerste editie :lol:
Toch bedankt aan degenen die netjes in de rij gewacht hebben!

Foto's van alle deelnemers zullen op de gebruikelijke website terug te vinden zijn. Excuses aan de eerste 30 deelnemers, maar het was nog te donker om deftig te kunnen fotograferen.

Bedankt, en tot volgend jaar! We zullen werk maken van de inschrijving en de berijdbaarheid van het parcours in slechte weersomstandigheden. Maar alle begin is moeilijk, toch? :wink:

Groeten,
Devlaminck Timothy
Groot aantal zwartrijders zal te maken gehad hebben met de chaotische inschrijving, moet zeggen dat we er ook aan gedacht hebben maar toch doorgezet en betaald :wink:
Scotty2
Mountainbiker

Post by Scotty2 »

The Muddevils waren ook aanwezig,ook de laatste 3km gezwoegd ,maar voor een eerste organisatie zou ik zeggen proficiat!

Nu is onze toer...;Zondag 30 Oktober te Sint-Amands..
www.muddevils.be :evil: :evil:
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Scotty2 wrote:The Muddevils waren ook aanwezig,ook de laatste 3km gezwoegd ,maar voor een eerste organisatie zou ik zeggen proficiat!

Nu is onze toer...;Zondag 30 Oktober te Sint-Amands..
www.muddevils.be :evil: :evil:
Kunde gij 2 ritten rijden op 1 dag? =D>
Emanuello
Mountainbiker

Post by Emanuello »

Kheb gisteren de 80 ( of 75 volgens mn gps ) gedaan en het was een zalige TT!
wat jammer aan de inschrijving en de bevoorrading maar ik heb een vermoeden dat dit volgend jaar niet opnieuw zal gebeuren. zeker niet sinds al die tevreden posts...de maisvelden en da strookske door de ' mosterd ', da doek graag , dus laat da maar int het parcours heh, kheb nen velo die off road kan rijden ;p
Post Reply