Knappe formule..
Ma bon, iedereen heeft gelijk die zen banden hard blaast.
Da rijdt veel beter.
Prettige dag nog
Post by prideandglory1891 »
Heb vandaag op de tt van sprimont geexperimenteerd met men bandendruk en ik moet zeggen dat het toch aangenamer rijd met 1.5bar dan op 2bar,zeker op de offroad wegen met stenen en wortels. Maar op de asfalt weg ondervind ik toch dat er meer weerstand is en bij gevolg harder moet duwen. mijn conclusie is dat ik dat int vervolg toch op 1.5 ga houdenprideandglory1891 wrote:Op een écht mtb parcours 1.2 bar voor en achter.
Op een TT langs hier, 1.5 bar voor en achter.
29" wielen en 2.25 banden, notubes.
Aan alle rijders met 2bar of meer in hun banden, een vraagje:
hoe voelt dat zo heen en weer stuiteren zonder enige vorm van grip?
Post by jakke-pompier »
Ja die manne zie je elke tt staan mee hun fiets ondersteboven met de wielen er uit en andere bida's steken.Mountain JOhler wrote:Er staat een manier van verrekenen omschreven naar andere breedtes van banden.prideandglory1891 wrote:Een formule uit de jaren 80 duss...
2.1 banden zijn passé alsook binnenbanden.
De volgende graag![]()
Je moet alleen kunnen rekenen.![]()
Bovendien dien ik op te merken dat er in ons Belgen landschap nog zeer vele mtb'ers rondbollen met binnenbanden.
Volgens mij geeft jou nanometer verkeerde waardes aan.prideandglory1891 wrote:Op een écht mtb parcours 1.2 bar voor en achter.
Mijn MANOmeter is niet geijkt. Da's waar, maar als ge toch zin hebt in een beetje muggeziften: Wie zegt dat deze dan méér druk steekt, kan net andersom. Dus kan ik evengoed op 1 bar rondrijden.balphydus wrote:Volgens mij geeft jou nanometer verkeerde waardes aan.prideandglory1891 wrote:Op een écht mtb parcours 1.2 bar voor en achter.
1.2 bar is onmogelijk met 80 kg. Je voorwiel is dan onstuurbaar (zeker in bochten) en je raakt elke wortel met je velg als je wat technisch rijdt.
En dat met 1,2 bar....prideandglory1891 wrote: Roc 'd Azur