Zo 23/10/2011 Rhisnes :: 5° VTT du Ry d'Argent
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
The Doctor 46
- Mountainbiker
-
Duvel biker
- Mountainbiker
-
TheknightwhosaysNI
- Mountainbiker
Post by TheknightwhosaysNI »
Tijdens het naar huis rijden met den auto heb ik de muziek serieus luid moeten zetten....
Zegt genoeg.
Prachtige streek, serieus veel en lastige beklimmingen.
Bij even mooi weer volgend jaar zeker terug.
Prachtige streek, serieus veel en lastige beklimmingen.
Bij even mooi weer volgend jaar zeker terug.
De 65 gereden hier. Toprit, genoten van het parcours. Uitgebreide keuze bij de 4 bevoorradingen (2x 2 passages), zelfs bij de laatste die ze stilaan aan het opruimen waren toen ik er aankwam. Ravito 1 en 2 lagen wel dicht bij elkaar. Maar dat vind ik niet erg. Goede bepijling. Op het einde waren de bordjes blijkbaar wel op. Maar zelfs dan was alles duidelijk aangegeven op de weg. Met meerdere pijlen op de weg en kruisjes bij de foute richtingen. Je moest er alleen erg in hebben dat het plots pijlen op de weg waren ipv bordjes.
Ik dacht dat na Ravito 4 het moeilijkste voorbij was, maar de uitsmijter in Floreffe vond ik nog verdomd pittig. Daarna ging het de laatste 10 km over vlakke brede veldwegels naar Rhisnes, maar dan waren we al lang voldaan.
Enig negatief punt dat ik heb, is dat het lang aanschuiven was bij de inschrijving.
Ik dacht dat na Ravito 4 het moeilijkste voorbij was, maar de uitsmijter in Floreffe vond ik nog verdomd pittig. Daarna ging het de laatste 10 km over vlakke brede veldwegels naar Rhisnes, maar dan waren we al lang voldaan.
Enig negatief punt dat ik heb, is dat het lang aanschuiven was bij de inschrijving.
- Z.
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets
Thuisgekomen, iets gegeten en efkes afgekapt in de zetel. Twas heavy.
Had 70 gekozen. Maar uiteindelijk had ik er 75 op de teller. Wel even misgereden aan het einde. 1500 hm, kan dat?
Ik vond het zeer mooi. Ook massa's enorm pittige klimmetjes. Zeker geen klachten over het globale parcours. Maar sommige stukken vond ik behoorlijk kut. Zeker de extra lussen van de 70 daar die dorpjes. Veel asfalt en weinig bijzonder. Maar de bospassages compenseerden ruimschoots.
Had 70 gekozen. Maar uiteindelijk had ik er 75 op de teller. Wel even misgereden aan het einde. 1500 hm, kan dat?
Ik vond het zeer mooi. Ook massa's enorm pittige klimmetjes. Zeker geen klachten over het globale parcours. Maar sommige stukken vond ik behoorlijk kut. Zeker de extra lussen van de 70 daar die dorpjes. Veel asfalt en weinig bijzonder. Maar de bospassages compenseerden ruimschoots.
- LuckyIron
- Mountainbiker
voor mij ook de ontdekking van het jaar, prachtige tocht waarbij de organisatie het beste uit de streek heeft gehaald, elk boskes met iet of wat leuke baantjes werd opgezocht. Eenmaal de Samber over begon dan het stevigere werk, lange klimmen, toffe afdalingen, singletracks, foxholes, ...
ik had ook 75km en 1500hm : http://connect.garmin.com/activity/123694985
zeer leuke zondag beleefd dus onder een stralend zonnetje!!

ik had ook 75km en 1500hm : http://connect.garmin.com/activity/123694985
zeer leuke zondag beleefd dus onder een stralend zonnetje!!
-
Jokke
- Mountainbiker
- Location: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016
Idd. een leuk parcours. Alhoewel er ook veel asfalt in zat.
Wel steeds als verbinding tussen andere leuke tracks. Beklimmingen om U tegen te zeggen. Technische afdalingen.
Laatste 10 km was minder maar een goed moment om het gashendel nog eens open te trekken.
Moet wel zeggen dat mijn beentjes nu nog pikken
Wel steeds als verbinding tussen andere leuke tracks. Beklimmingen om U tegen te zeggen. Technische afdalingen.
Laatste 10 km was minder maar een goed moment om het gashendel nog eens open te trekken.
Moet wel zeggen dat mijn beentjes nu nog pikken
- trashviper
- Mountainbiker
Post by trashviper »
Eéntje voor in de top 10 der beste ritten.
Heb de 50 gedaan en ik kan zeggen dat ze ons niet gespaard hebben als het op klimmen aankwam. Aan sommigen leek geen einde te komen ...
Ook wat crossstukjes tegengekomen.
Voor de rest zeker genoeg variatie in terreintypes.
En dan dat prachtige weer! Ik durf bijna niet denken hoe zwaar het zou zijn in de modder.
Op de après hadden ze wel wat banken mogen zetten buiten in't zonneke, nu was er echt niks en van armoe moest je neerzitten in't gras.
Een zeer geslaagde zondagsrit.
Heb de 50 gedaan en ik kan zeggen dat ze ons niet gespaard hebben als het op klimmen aankwam. Aan sommigen leek geen einde te komen ...
Ook wat crossstukjes tegengekomen.
Voor de rest zeker genoeg variatie in terreintypes.
En dan dat prachtige weer! Ik durf bijna niet denken hoe zwaar het zou zijn in de modder.
Op de après hadden ze wel wat banken mogen zetten buiten in't zonneke, nu was er echt niks en van armoe moest je neerzitten in't gras.
Een zeer geslaagde zondagsrit.