We zijn met 5 vanuit Waarschoot afgekomen, we hadden Drongen links laten liggen en met grote verwachtingen naar Oostkamp gekomen. We zijn serieus op onze honger blijven zitten. Dit zowel letterlijk als figuurlijk.
Bevoorradingen waren zeer pover en onderbemand. En van de tocht hadden we meer verwacht, heel veel lange slagen en wegels.
Misshien teveel gefocust op de bossen van Hertsberge uitkuisen,.......
Za 22/10/2011 Oostkamp :: Beverhoutsveldtoertocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Knurre Sven
- Mountainbiker
Post by Knurre Sven »
Het is niet simpel voor organisatie, en voor de bikers is het natuurlijk altijd eenvoudig om te "kakken" op de inrichting. Ikzelf heb genoten van mooie weer in bosrijke omgeving en ben content dat ik wat km heb kunnen doen. Technisch was het idd niet maar die tochten komen er nog wel aan.
Dergelijk forum is ook niet gemaakt om mensen persoonlijk aan te vallen !
Dergelijk forum is ook niet gemaakt om mensen persoonlijk aan te vallen !
ik ben tegen mijn gewoonte in eens wat later van start gegaan (09.45u), en de eerste bevoorrading was ook al leeg! over het parcour en de uitpijling ben ik tevereden, maar ik ga zeker volgend jaar niet meer terug, 4 euro voor twee bekertjes water vind ik wat veel, en na afloop heb zelfs de moeite niet meer gedaan om terplaats een pint te drinken, gelukkig blijkbaar want er was geen sfeer in die kantine.
Over die bevoorradingen : Om een uur of 1 bij de 1ste aanbeland. Naar 't schijnt waren er zo'n 500 ingeschreven voor de lange afstand maar waren er al 700 gepasseerd.....
Tja....
Aan de inschrijving zaten ze niet echt met volle goesting, maar begrijpbaar, wat een kabaal daarbinnen. Tocht was vreselijk saai maar goed om de conditie wat op te vijzelen en als mentale voorbereiding op marathons met dezelfde saaie tussenstukken.
Volgend jaar horen hier wel wat technische stukken in anders weer ene minder (die dan wel wordt vervangen door een andere naïeveling)...
Tja....
Aan de inschrijving zaten ze niet echt met volle goesting, maar begrijpbaar, wat een kabaal daarbinnen. Tocht was vreselijk saai maar goed om de conditie wat op te vijzelen en als mentale voorbereiding op marathons met dezelfde saaie tussenstukken.
Volgend jaar horen hier wel wat technische stukken in anders weer ene minder (die dan wel wordt vervangen door een andere naïeveling)...
- Kees de Hollander
- Mountainbiker
Post by Kees de Hollander »
Ik begin toch echt misselijk te worden hoe hier een organizatie afgezeken wordt
OK de bevoorading was niet goed dit jaar maar als je dan bedenkt dat ik vorig jaar aleen op de eerste stond en nu met 50 man dan kan ik mij voorstellen dat er niet genoeg eten is.
en inderdaad het parcoer was zo droog als kruit maar dan denk ik ook weer even terug aan vorig jaar toen stond er op sommige plaatsen 20 cm water het was ploeteren
.
daarom hoop ik dat er volgend jaar weer een meter water valt voor de tocht aleen jammer voor de organizatie dat die kankerpitten dan niet uit hun bed komen want dan gaat het niet snel genoeg
mannen bedankt voor de mooie tocht en ik ben volgende keer weer van de partij goed of slecht weer
en voor iedereen die niet tevreden is richt een clubje op en organiseer voor ons de tocht der tochten die we nooit meer zullen vergeten al worden we 100

en inderdaad het parcoer was zo droog als kruit maar dan denk ik ook weer even terug aan vorig jaar toen stond er op sommige plaatsen 20 cm water het was ploeteren
daarom hoop ik dat er volgend jaar weer een meter water valt voor de tocht aleen jammer voor de organizatie dat die kankerpitten dan niet uit hun bed komen want dan gaat het niet snel genoeg
mannen bedankt voor de mooie tocht en ik ben volgende keer weer van de partij goed of slecht weer
en voor iedereen die niet tevreden is richt een clubje op en organiseer voor ons de tocht der tochten die we nooit meer zullen vergeten al worden we 100
Das gesproken.Kees de Hollander wrote:Ik begin toch echt misselijk te worden hoe hier een organizatie afgezeken wordt![]()
OK de bevoorading was niet goed dit jaar maar als je dan bedenkt dat ik vorig jaar aleen op de eerste stond en nu met 50 man dan kan ik mij voorstellen dat er niet genoeg eten is.
![]()
![]()
en inderdaad het parcoer was zo droog als kruit maar dan denk ik ook weer even terug aan vorig jaar toen stond er op sommige plaatsen 20 cm water het was ploeteren![]()
.
daarom hoop ik dat er volgend jaar weer een meter water valt voor de tocht aleen jammer voor de organizatie dat die kankerpitten dan niet uit hun bed komen want dan gaat het niet snel genoeg![]()
![]()
mannen bedankt voor de mooie tocht en ik ben volgende keer weer van de partij goed of slecht weer![]()
![]()
en .voor iedereen die niet tevreden is richt een clubje op en organiseer voor ons de tocht der tochten die we nooit meer zullen vergeten al worden we 100![]()
Wij hebben ons geamuseerd.
Voedsel en drank genoeg en boterhammen nadien.
We zijn maar vertrokken om 11u45, dus de organisatie moet weldegelijk bevoorrading bijgehaald hebben.
vitten op de organisatie is gemakkelijk. Maar het zijn nog altijd vrijwilligers en zonder die moeten wij geen toertochten rijden.
BTW de kantine was in handen van de plaatselijke voetbalclub en niet van de organisatie zelf.
Last edited by Moto2 on Sun 23 Oct 2011 17:09, edited 1 time in total.
- pierlo
- Mountainbiker
Vroeg vertrokken en bij de bevoorradingen was alles nog in voldoende mate beschikbaar. De inschrijving daarentegen had misschien beter beneden kunnen gebeuren ...
Het parcours was niet technisch, er kan meer uit de streek gehaald worden maar ook niet zo heel veer meer... Volgend jaar normaal gezien terug aanwezig.
Het parcours was niet technisch, er kan meer uit de streek gehaald worden maar ook niet zo heel veer meer... Volgend jaar normaal gezien terug aanwezig.
Helaas worden organisaties tegenwoordig afgekraakt als er niet genoeg .... eten te krijgen is. Krijgen die criticasters dan thuis geen eten? Ik eet altijd goed voor ik vertrek naar een TT. En dan ga ik naar alles die binnen een straal van pakweg 25 à 30 km ligt ook met de dikke banden fiets. Ik heb plaats genoeg mijn achterzak om extra eten mee te nemen.
Voor de luttele €4 die je betaald (of minder) organiseren ze een toertocht. En hiermee spijzen ze waarschijnlijk ook hun spaarkas, waarmee ze hun ploeg dan voordeel mee geven op andere vlakken. Als je daar niet mee kan leven, moet je ofwel zelf eens een ploeg met toertocht beginnen, of gewoon niet meer komen.
Ook de kritiek op het parkoers is schrijnend. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat velen het liever anders zouden zien, maar veel privé domeinen mag je niet meer in door de overlast van bikers die op andere dagen ook op het terrein gaan. Ofwel heb je de openbare domeinen waar je door allerhande reglementen niet meer in mag.
Voor de luttele €4 die je betaald (of minder) organiseren ze een toertocht. En hiermee spijzen ze waarschijnlijk ook hun spaarkas, waarmee ze hun ploeg dan voordeel mee geven op andere vlakken. Als je daar niet mee kan leven, moet je ofwel zelf eens een ploeg met toertocht beginnen, of gewoon niet meer komen.
Ook de kritiek op het parkoers is schrijnend. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat velen het liever anders zouden zien, maar veel privé domeinen mag je niet meer in door de overlast van bikers die op andere dagen ook op het terrein gaan. Ofwel heb je de openbare domeinen waar je door allerhande reglementen niet meer in mag.
Om 08.30 vertrokken voor de grote toer. Op bevoorradingen was toen nog alles aanwezig. Ik kan niet goed begrijpen dat sommigen zo klagen over het parcours : je kon gemakkelijk weten wat je mocht verwachten want de ganse rit kon je bekijken via google maps (stond in de eerste reactie op dit forum). Bovendien is deze rit in grote lijnen elk jaar hetzelfde, dus wist je van op voorhand dat dit vooral lange dreven en landwegels zijn. Organisatie heeft wel zwak gereageerd op de weersvoorspelling : was al ganse week voorspeld dat het pseudo-zomerweer zou zijn en dan weet je dat de opkomst navenant veel hoger ligt dan bij regenweer ! Organisatie kan hier misschien lessen uit trekken naar volgend jaar toe. Al bij al heb ik mij toch geamuseerd en zal ik volgend jaar terug van de partij zijn.