Vr 11/11/2011 Beringen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
StalseMoosDabber
Mountainbiker

Vr 11/11/2011 Beringen

Post by StalseMoosDabber »

Het is weer zover. Vrijdag 11 november gaat onze helse rit door.

Vertrek:
Voetbalterreinen Stal Sport
Nieuwendijk 48
3582 Beringen

Dit zijn de afstanden die we jullie aanbieden:

33km één bevoorrading
45km één bevoorrading
1.5 euro voor de kinderen
3 euro met kortingskaart
4 euro zonder kortingskaart

65km twee bevoorradingen
85km inclusief de mijnterrils: twee bevoorradingen
6 euro met kortingskaart
7 euro zonder kortingskaart

1ste bevoorrading op ongeveer 21km
2de bevoorrading op ongeveer 54 km

inschrijvingen: 08.00h - 10.30h

Ruime afspuitstand
Kleedkamers en Douches
Bewaakte fietsenstalling

Er worden foto's genomen en deze zijn te zien op www.conniesinteurfotografie.nl

Degene die voor de 85 km kiezen, gaan over de twee mijnterrils mogen rijden. (Omwille van geldende voorschriften, mogen kortere afstanden er niet over)
Er zal aan het begin van de terrils ook een controle voorzien worden.

De eerste mijnterril is zoals elk jaar 1 klim naar boven en dan de afdaling richting 2de mijterril.
Dan begint de beklimming van de 2 de mijnterril. Er zal een parcour aangeboden worden van ongeveer 3km op deze terril voor de gevorderde rijder. Deze is technisch met moeilijke afdalingen en stevige beklimmingen.

Zoals elk jaar zal ook de Vosseberg (technisch een leuk parcour) er weer bijzijn

Hopelijk kunnen we weer een grote opkomst verwachten....
Last edited by StalseMoosDabber on Tue 08 Nov 2011 17:11, edited 3 times in total.
thompson ryder
Mountainbiker

Post by thompson ryder »

hopppppppppaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
thompson ryder
Mountainbiker

Post by thompson ryder »

hopppppppppaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

1° bevoorrading aan de Plakketenbergstraat zeker..... ' t is bij mijn schoon-dochter haar ouders :wink:
Ikke zal daar zijn, aan de start hé, en daarna, in de Plakkenbergstraat aan de kachel .... met een glasje rooie wien :bounce:
Hopelijk dat dit jaar geen storm komt opdagen 8-[
Last edited by Vos in de bossen on Fri 28 Oct 2011 20:03, edited 1 time in total.
StalseMoosDabber
Mountainbiker

Vos in de bossen wrote:1° bevoorrading aan de Plakkenbergstraat zeker..... ' t is bij mijn schoon-dochter haar ouders :wink:
Ikke zal daar zijn, aan de start hé, en daarna, in de Plakkenbergstraat aan de kachel .... met een glasje rooie wien :bounce:
Hopelijk dat dit jaar geen storm komt opdagen 8-[
De verwachtingen voor 11 november zijn zachte temperaturen met open hemel en zonneschijn :-D
jacques-de-mtb'er
Mountainbiker

Post by jacques-de-mtb'er »

Is het parcours op de 2de mijnterril echt héél moeilijk (hiermee bedoel ik: technischer als in die wedstrijd in Beringen?)

anders zal da niks voor mij worden :-D
StalseMoosDabber
Mountainbiker

jacques-de-mtb'er wrote:Is het parcours op de 2de mijnterril echt héél moeilijk (hiermee bedoel ik: technischer als in die wedstrijd in Beringen?)

We hebben de stukken eruit genomen die we zelf ook kunnen en aandurven, terwijl we ook niet zo geoefend zijn. De stukken waar we zelf niet naar beneden durven en/of kunnen, hebben we weggelaten.
Doch voorzichtigheid en geen zelf overschatting is voor dat stuk aangewezen
Daarom dat ook alleen de lange afstand erover mag, zodat er niet teveel volk tegelijkertijd over het parcour moet. Je kan het normaal gezien op je eigen tempo doen zonder iemand te hinderen

Er is ook een alternatief voorzien dat iedereen aankan.
jacques-de-mtb'er
Mountainbiker

StalseMoosDabber wrote:
jacques-de-mtb'er wrote:Is het parcours op de 2de mijnterril echt héél moeilijk (hiermee bedoel ik: technischer als in die wedstrijd in Beringen?)

We hebben de stukken eruit genomen die we zelf ook kunnen en aandurven, terwijl we ook niet zo geoefend zijn. De stukken waar we zelf niet naar beneden durven en/of kunnen, hebben we weggelaten.
Daarom dat ook alleen de lange afstand erover mag, zodat er niet teveel volk tegelijkertijd over het parcour moet. Je kan het normaal gezien op je eigen tempo doen zonder iemand te hinderen

maar als je aan het parcours voor de gevorderde rijder begint, kan je niet meer terug neem ik aan?
StalseMoosDabber
Mountainbiker

jacques-de-mtb'er wrote:
StalseMoosDabber wrote:

maar als je aan het parcours voor de gevorderde rijder begint, kan je niet meer terug neem ik aan?

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je op dergelijk parcour tegen de richting in gaat.
Als je nog nooit een moelijke afdaling genomen hebt en/of niet goed bergop kunt, kan je beter het technisch moeilijk gedeelte links laten liggen.
Dan mis je ongeveer een 1.1 km van het parcour op de 2de terril
jacques-de-mtb'er
Mountainbiker

oke bedankt
Post Reply