Gekozen voor de 55km, omdat het in Harelbeke was (niet te ver van huis), en omdat Bellegem bos er dan inzat.
In plus en min
+ Parcours: in grote lijnen. Ik ontdekte héél wat nieuwe paadjes, zelfs hier op 1km van m'n deur... Voldoende hoogtemeters
+ Bepijling en linten. Makkelijk en herkenbaar.
+ Bevoorrading: aantal. Redbull (misschien wat vroeg op de tocht, maar die dames staan er maar 2u en jullie wilden zoveel mogelijk mensen bedienen, i know
+ Bellegem bos. Al een aantal TT's gedaan die het bos aandoen, maar dit was de meest volledige invulling ervan. Boomstammen wat jammer, maar niet dat het echt stoorde. Hoogtepunt van de tocht.
+ Gratis fotoservice
+ Tombola
+ Omer (
- Parcours: op bepaalde plaatsen reden we los door een maïs- of ander veld. Bij weersomstandigheden als vandaag doenbaar, maar als het gaat regenen en je wil hetzelfde parcours aanhouden...
- Inschrijving, echt niet goed. 1 tafel, 2 verschillende personen, geen onderverdeling. De tafels mocht je daar gewoon weggelaten hebben zodat sneller (en met meer tegelijkertijd) een briefje ingevuld kan worden. Betaling op zich ging vrij vlot, voorbereidende werk niet.
Eventuele verbeterpuntjes:
* Lintje aan de pijltjes
* pijltje extra in het begin was geen overbodige luxe
* Bewaakte fietsstalling (of heb ik dat "bewaakt" gemist?)
* Telenet Cycling tour schept inderdaad verwachtingen. Ze zijn (voor mij) grotendeels ingelast, maar de TCT doet ons net ietsje meer verlangen.
Al bij al, proficiat!
Als het er volgend jaar opnieuw is, kom ik terug hoor