Zo 23/10/2011 Harelbeke :: 1ste MTBYou-Guadal classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
fredericdavid
Mountainbiker

Post by fredericdavid »

Eerste (georganiseerde) VTT die ik als wegwielertoerist reed dit jaar.
Gekozen voor de 55km, omdat het in Harelbeke was (niet te ver van huis), en omdat Bellegem bos er dan inzat.

In plus en min
+ Parcours: in grote lijnen. Ik ontdekte héél wat nieuwe paadjes, zelfs hier op 1km van m'n deur... Voldoende hoogtemeters
+ Bepijling en linten. Makkelijk en herkenbaar.
+ Bevoorrading: aantal. Redbull (misschien wat vroeg op de tocht, maar die dames staan er maar 2u en jullie wilden zoveel mogelijk mensen bedienen, i know ;) ), en twee bevoorradingen. Lekkere rijsttaart, en in Heestert een knappe assistente ;)
+ Bellegem bos. Al een aantal TT's gedaan die het bos aandoen, maar dit was de meest volledige invulling ervan. Boomstammen wat jammer, maar niet dat het echt stoorde. Hoogtepunt van de tocht.
+ Gratis fotoservice
+ Tombola
+ Omer ( ;) )

- Parcours: op bepaalde plaatsen reden we los door een maïs- of ander veld. Bij weersomstandigheden als vandaag doenbaar, maar als het gaat regenen en je wil hetzelfde parcours aanhouden...
- Inschrijving, echt niet goed. 1 tafel, 2 verschillende personen, geen onderverdeling. De tafels mocht je daar gewoon weggelaten hebben zodat sneller (en met meer tegelijkertijd) een briefje ingevuld kan worden. Betaling op zich ging vrij vlot, voorbereidende werk niet.

Eventuele verbeterpuntjes:
* Lintje aan de pijltjes
* pijltje extra in het begin was geen overbodige luxe
* Bewaakte fietsstalling (of heb ik dat "bewaakt" gemist?)
* Telenet Cycling tour schept inderdaad verwachtingen. Ze zijn (voor mij) grotendeels ingelast, maar de TCT doet ons net ietsje meer verlangen.

Al bij al, proficiat!
Als het er volgend jaar opnieuw is, kom ik terug hoor ;)
zefii
Mountainbiker

Post by zefii »

veel organisatie's kunnen hier niet aan tippen...
heb me serieus geamuzeerd, forumtreintje kwijt geraakt door lange aanschuifrij aan de inschrijving! dan vertrokken met 2 vrienden om de 80 te doen! heb alweer(vorige week ook) supergoed gereden! veel offroad maar toch op 78km een gemiddelde van 19.6 kunnen halen! héél tevreden vertrokken en nog meer tevreden toegekomen! iedere toertocht zou zo moeten zijn

was wel geen voorstander van die ettixx drankjes! bah! smaakte me echt niet, nu ja dat ter zijde is dit een heel mooie toertocht!!
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

tja, de inschrijving, ... dat beloofde niet veel goeds, op z'n minst chaotisch, ne mens zou al denken om 'zwart' te rijden, toch geduld geoefend en na een klein half uurtje vertrokken.
Het begin was 'file'rijden :evil:
Maar daarna werd het gaandeweg beter.
Jammer, niet door Banhoutbos (hoorde achteraf dat het iets te maken had met een sterfgeval van de gravin), maar wat we in Bellegembos kregen =D> :roll: 8) :lol:
Bevoorradingen, eerste was veel volk en niet zo'n groot aanbod, tweede was zeer goed.
Afspuit, heel veel druk, goed voor de banden te kuisen, want fietske amper vuil.
Op het eind nog een 'konijn' gespot waar menig 'haas' moest uit z'n pijp komen, ferm madammeke =D>
Aprés in het zonneke met favoriete 'omer' aan democratiche prijs.
Trouwens, 2 euro inschrijving is wel heel weinig, kregen zelfs nog een pistoletje achteraf.
Volgend jaar zeker weer van de partij, hopelijk op een zaterdag (als je twee dagen organiseert spreid je het deelnemersveld), dan is ook de 80 beter in te passen, want een zondagvoormiddag is wat krap om thuis 80 km verkocht te krijgen.
alex(mtb)
Mountainbiker

Post by alex(mtb) »

vanochtend de 55 gereden en ervan genoten. er waren enkele mooie en technische passages o.a. bellegembos. Ik ben wel geen voorstander van de autostradeberm en de pattateveldstroken. door het goede weer en ondergrond viel dit nog mee. De inschrijving was chaotisch en jammer dat we niet door banhoutbos gereden zijn (enkel aan de kant)

al bij al een goede tocht maar een paar kleine puntjes die ze nog moeten aanpassen.
Donavan
Mountainbiker

Post by Donavan »

Voor een eerste organisatie kon dit tellen.
Ze hadden dit succes wellicht zelf niet verwacht, zie maar de chaos aan de inschrijvingstafel. Maar daar stopt ook mijn negatieve commentaar.
Ik heb al een aantal keren deze streek aangedaan tijdens een TT, maar qua parcours is vandaag het maximum er zeker weten uitgehaald.
De 55km was genoeg voor mij. Gelukkig kwam ik er wat door net voor Bellegembos, waardoor ik toch nog eens kon doortrekken.
En inderdaad zoals vermeld moet dit de meest volledige passage geweest zijn op de chronorace van vorig jaar na.

Was echt dik in orde en de maisvelden jah, ik had er geen problemen mee maar ik begrijp de commentaar wel.
Volgend jaar al acht ik deze een klassieker waard, ben eens benieuwd naar de opkomstcijfers... :-)
Giant_XTC1.5
Mountainbiker

Post by Giant_XTC1.5 »

Goed gedaan,

maar

de echte fietsers die de 80km deden, kunnen weer fluiten naar hun drinkbus.
dat is zo typisch, ga je 80km afzien gelijk een paard, op een mooi parcours dat wel dan zijn de andere er weer mee weg.
Zondagsrijder
Mountainbiker

Post by Zondagsrijder »

De man die de telenetdrinkbussen uitdeelde had het over 1500 deelnemers.
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Giant_XTC1.5 wrote:Goed gedaan,

maar

de echte fietsers die de 80km deden, kunnen weer fluiten naar hun drinkbus.
dat is zo typisch, ga je 80km afzien gelijk een paard, op een mooi parcours dat wel dan zijn de andere er weer mee weg.
Ik heb ook de 80 gereden en heb een drinkbus. Als ge u tekort gedaan voelt, mag je de mijn hebben hoor #-o
gunther.kint
Mountainbiker

Post by gunther.kint »

Wat een super toch! Kheb de 80 gereden en die was zéér zwaar..
Wel prachtig parcours, met super veel 'Kijk hier eens wat een gekke boel' stukken... Toen we de eerste keer DWARS door het veld gingen bijvoorbeeld :lol:

Wel een vraagje, iemand die ook de 80 gereden heeft met gps toestel?

Op mijn Android MyTracks heb ik namelijk 880Hm's ... :roll: (Op de website staat 260Hm..)

Wat hebben jullie als resultaat?

edit: mijn track: http://maps.google.be/maps/ms?hl=nl&gl= ... 5cf361446b

(klik op volgende, en dan op de markering bij de aankomst voor meer info)
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

gunther.kint wrote:Wat een super toch! Kheb de 80 gereden en die was zéér zwaar..
Wel prachtig parcours, met super veel 'Kijk hier eens wat een gekke boel' stukken... Toen we de eerste keer DWARS door het veld gingen bijvoorbeeld :lol:

Wel een vraagje, iemand die ook de 80 gereden heeft met gps toestel?

Op mijn Android MyTracks heb ik namelijk 880Hm's ... :roll: (Op de website staat 260Hm..)

Wat hebben jullie als resultaat?

edit: mijn track: http://maps.google.be/maps/ms?hl=nl&gl= ... 5cf361446b

(klik op volgende, en dan op de markering bij de aankomst voor meer info)
752 hoogtemeters op 92.8km's op mijn edge 705.
Wel vanuit Kuurne, dus mogen er misschien 10 af.
Post Reply