Zo 23/10/2011 Harelbeke :: 1ste MTBYou-Guadal classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
gunther.kint
Mountainbiker

Post by gunther.kint »

niet iedereen die hier reageerde zal meerijden in groep zeker? Wie doet er nu dus wel mee met het treintje?
Magic 10
Mountainbiker

Post by Magic 10 »

Magic komt ook met Green Frocky =D> voor de 55km maar aangezien de hoogtemeters mee vallen kan het zijn dat we de 80km doen
zefii
Mountainbiker

Post by zefii »

morgen zal ik er zijn, maar niet in de vermelde kledij! zal iets dikker gekleed zijn(want tword nogal frisjes om niet te zeggen koud)
normaal zal ik daar staan met een cuberider en een cannondalerider 8u15/8u20 arriveer ik! hopelijk veel volk met het treintje!
zal wel beetje de krierecrossers vermijden.. der zitten sjieke en goeie mannen tussen maar ook heel wat brokkenchauffeurs 8)
Donavan
Mountainbiker

Post by Donavan »

Zal er ook zijn met 2 vrienden.
Ik verwacht er veel van, zag zelfs affiches hangen in het verste deel van de Kulak :-)
De benen zullen wel wat te wensen overlaten na de Vredesloop van vandaag. Gelukkig bestaan er splitsingen en bevoorradingen, hoewel een 80km-lange tocht eerder een uitzondering is deze tijd van het jaar...
Tot morgen, 9u aan de start!
levensgenieter
Mountainbiker

Post by levensgenieter »

Net terug van Harelbeke.
Met fietske van thuis vertrokken en éénmaal aan de Gavers aangekomen, was het zoeken naar de start.
Eenmaal de inschrijving gevonden, was dit" hoe het nu net niet moet".
Chaotisch, een overrompeling en een onderbemande inschrijvingsplaats die daar totaal niet op berekend was.
De tocht gestart en in het eerste deel van de Gavers mochten er toch wel meer pijlen hangen. Was het nu over het wasbord, door of naast de zandbak dat er moest gereden worden ?
Na de Gavers verbeterde de bepijling en enkele nieuwe stroken( zijkant autostrade =D> ) waren een pluspunt. Jammer dat net daar (en ook in het bosje op de statiewijk) veel struikjes stonden met doornen, wat heel wat lekke banden opleverde. Andere stroken, oa.naast de weg door een afgereden maisveld zijn eigenlijk mtb-onwaardig en totaal overbodig. Wel overal kunnen op en afrijden.
Voor de rest mooie tocht doorheen de streek van steenbakkersland en het weer was schitterend. In totaal 79 km op de teller bij aankomst thuis, na 3 weken rust, voel je da wel.
De organisatie was goed , maar hadden beter eerst gewoon een toertocht georganiseerd , voordat ze op de telenet-trein sprongen.
groeties
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Eerste organisatie ? #-o
Aan niks kon je dit zien , bepijling , bevoorradingen ,parcours, opkomst, vele belinting.
Sterk , gedaan . =D>
Alles meer dan picobello in orde.
De 80km gereden en "zochte" aangekomen.
Bellegembos heel straf , de beste passage, een lange singletrack die bleef duren, die ik daar al gereden heb en dan voor een TT die ik er de eerste keer doortrekt. Met enthousiasme en wat linten
is hier een bijouke gemaakt in dit bos. =D>
Persoonlijk ben ik niet echt een voorstander van de maisvelden en omgeploegde velden en die schuine grashobbelkant aan de E17 maar liever zo dan een autostadeparcours.
Ik vermoed dat bij een eventuele natte editie deze stukken uit het parcours kunnen genomen worden.
Tut nostejoare.
BikerNooB
Mountainbiker

Subliem

Post by BikerNooB »

Niet van de poes !

De passage in bellegembos was subliem !!!!!!
scorpionrider
Mountainbiker

Post by scorpionrider »

als organisator van een vtt in die ook bellegem en gavers aandoet moet ik toegeven toch aangenaam te zijn verrast door vele nieuwe onbekende stukken (jullie moeten die boeren daar wel heel goed kennen ).
ook bellegembos was subliem.
grote opkomst en daar waren jullie mijns inzien waarschijnlijk niet op voorzien vandaar de overompeling aan de inschrijvingen .
maar dat is dan ook wel het enige minpuntje .
voor de rest toppie .sublieme tocht .

ps ;hopêlijk zie ik jullie deze zomer eens op onze tocht (kapellekestocht )
Kevin79
Mountainbiker

Post by Kevin79 »

Volle moed vertrokken om de 85 km te doen maar dat werden er toch maar 65km.Inderdaad die inschrijving was een ramp ik heb daar een 30 min moeten wachten.Het beste is toch 2 apparte plaatsen voorzien voor dagvergunningen en personen met een kaart.Ook die tombola stond echt in de weg en was de ingang ook de uitgang.
De tocht zelf was echt ok voor mij bijna constant onverhard wat ik bij ons in de streek niet gewoon ben waarschijnlijk is dat de reden van de zware benen.Waar er op de weg moest gereden worden moesten we op de velden dat is ook niet van de poes moet ik zeggen.
Kortom volgend jaar jullie inschrijving veranderen en dan is dat zeker de moeite om terug te keren.Chapeau.
Maurice22
Mountainbiker

Post by Maurice22 »

Zeker een aanrader om volgend jaar terug te komen en hopen dat de wachtrijen dan mee vallen :-D
Hier en daar wel eens verkeerd gereden maarja kgeef toe dak ik soms niet echt naar de pijlkes zoek....
Laatste stuk bos was echt subbliem...echt schittert stukje bos voor deze streek =D>
Maisvelden zijn wat minder, gelukkig gespaard gebleven van lekke banden maar toch veel mensen zien vloeken....
Al bij al een toffe rit gehad en dit door de stubru biker uit Veurne...Thx!
Post Reply