Za 22/10/2011 Oostkamp :: Beverhoutsveldtoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
clubje
Mountainbiker

Post by clubje »

Kijk ik scheel of heb ik Rik Verbrugghe zien meefietsen? Nog iemand hem gezien? Of was het een dubbelganger?

De 56 kilometer bleek er uiteindelijk 50 te zijn, nog iemand? Of ben ik verkeerd gereden?

Het parcours viel me ook wat tegen, ik had gehoopt op zoiets als Jabbeke. Maar de eerste 20 kilometer waren vrij saai, met die lange dreven. Na de eerste bevoorrading werd het beter, maar toch weinig bos en weinig technisch, maar goed, je kunt maar uit de streek halen wat erin zit vermoed ik.

Bevoorrading was "pover" maar persoonlijk heb ik genoeg met water en een wafel, als je alleen gaat fietsen heb je ook geen bevoorrading, toch?
Gio007
Mountainbiker

Post by Gio007 »

clubje wrote:Kijk ik scheel of heb ik Rik Verbrugghe zien meefietsen? Nog iemand hem gezien? Of was het een dubbelganger?

De 56 kilometer bleek er uiteindelijk 50 te zijn, nog iemand? Of ben ik verkeerd gereden?

Het parcours viel me ook wat tegen, ik had gehoopt op zoiets als Jabbeke. Maar de eerste 20 kilometer waren vrij saai, met die lange dreven. Na de eerste bevoorrading werd het beter, maar toch weinig bos en weinig technisch, maar goed, je kunt maar uit de streek halen wat erin zit vermoed ik.

Bevoorrading was "pover" maar persoonlijk heb ik genoeg met water en een wafel, als je alleen gaat fietsen heb je ook geen bevoorrading, toch?
Je zal verkeerd gereden zijn :)
DonFre
Mountainbiker

Post by DonFre »

De eerste bevoorrading was helemaal leeg... Alleen nog iets te drinken :-/ best dat ek een meli koekje had :-)
geertje
Kerstman

Post by geertje »

Deze morgen om 8h (3°C) vertrokken samen met Kris voor een snelle tocht. Ikzelf vond het parcours zeker niet slecht.
De weersomstandigheden hebben er waarschijlijk voor gezorgd dat je kon vlammen. Ik denk mocht het op het eind van deze week veel geregend zou hebben het parcours er heel anders zou uitgezien hebben.
Door het vroege startuur geen last gehad van uitgeputte bevoorradingen.

Ik vermoed dat dit voor een stuk kwam door de hoge opkomst.

Grtn

geertje :wink:
Single Tracker
Mountainbiker

Post by Single Tracker »

Met grote verwachtingen kwamen we naar Oostkamp afgezakt. Rond 13u30 namen we de start. Wat we voorgeschoteld kregen was een opeenvolging van saaie rechte boereslagen... Technisch was er helemaal niets. In plaats van door het bos, werd er rondom gereden. Toen we bij de eerste bevoorrading kwamen was er enkel water. Zeer pover als je 4 euro betaald hebt. Ook bij de tweede bevoorrading was er niets anders dan water. Als we dan na een saaie toertocht moegereden aankwamen, gingen we onze welverdiende boterham opeisen. Opnieuw kregen we niets!! Toen we vroegen of we geen consumatie konden krijgen in de plaats werden we gewoonweg afgeblaft door de organisatie. Dit doe je toch niet! [-X

Dat er meer opkomst is dan andere jaren is een flauw verwijt. Tegen de middag zie je dat toch en kan je toch ingrijpen??

Goedkoop geldgewin op de rug van de recreatieve MTB-er noem ik dit. Een schande!
Moto2
Mountainbiker

Post by Moto2 »

En toch was er meer dan genoeg bevoorrading voor ons. We vertrokken om kort voor de middag en kwamen terug aan om 15u. Ook daar lagen er toen nog bergen boterhammen met kaas en hesp en gehakt.
Dus ik weet niet hoe laat jullie aankwamen, maar om 15u lag er nog bergen voedsel.
Single Tracker
Mountainbiker

Post by Single Tracker »

Moto2 wrote:En toch was er meer dan genoeg bevoorrading voor ons. We vertrokken om kort voor de middag en kwamen terug aan om 15u. Ook daar lagen er toen nog bergen boterhammen met kaas en hesp en gehakt.
Dus ik weet niet hoe laat jullie aankwamen, maar om 15u lag er nog bergen voedsel.
Rond 16u45 zijn wij aangekomen... (wat nog niet zo heel laat is)
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

vanmorgen samen met traxer de tocht aangevat, en we hebben offroad in overvloed gekregen. Dat het meestal brede dreven waren, of rechte singeltracks nemen we er maar bij. Ik had eigenlijk wel iets meer verwacht, maar we zullen nog enkele weken moeten wachten, tot de tocht in Hertsberghe vooraleer het echte potentieel van de regio wordt bloot gelegd.
Over de organisatie geen klagen, inschrijving , bevoorrading, bepijling, alles in orde.
Moto2
Mountainbiker

Post by Moto2 »

Single Tracker wrote:
Moto2 wrote:En toch was er meer dan genoeg bevoorrading voor ons. We vertrokken om kort voor de middag en kwamen terug aan om 15u. Ook daar lagen er toen nog bergen boterhammen met kaas en hesp en gehakt.
Rond 16u45 zijn wij aangekomen... (wat nog niet zo heel laat is)
Raar dat al dat eten al weg was 1u45 later dan wij!!!
wij hebben maar 1 met kaas en 1 met gehakt gegeten.
Er kunnen er toch niet zoveel na ons gekomen zijn dat deze alles opgegeten hebben.?
Vreemd...
Sloebertje
Mountainbiker

Re: Za 22/10/2011 Oostkamp :: Beverhoutsveldtoertocht

Post by Sloebertje »

Transalp wrote:We starten doorheen natuurgebieden "De Warande", de "Leiemeersen", de "Assebroekse Meersen" , het "Beverhoutsveld" en de bossen bezuiden Brugge. Met als toemaatje de eenmalige doorgang door 5 domeinbossen: Gruuthuyse, De Celle, Erkegem, Driekoningen, Lippensgoed-Bulskamp.
Onderweg zijn er 2 bevoorradingen voorzien, achteraf is er mogelijkheid om de fiets af te spuiten en te douchen.
De natuurgebieden waren lange saaie dreven, nu ja het kan waarschijnlijk niet anders. De 5 bosdomeinen daar heb ik niet veel van gezien en toch heb ik de 56 km gereden. Het was meer rond dan in het bos. Daar zit toch veel meer in denk ik. De bevoorrading was redelijk oké maar kon ook iets beter. De afspuit en de douches waren goed als ook de boterham en de aprés.
Al bij al een gewone geslaagde tocht.
Bedankt aan de organisatie voor de inrichting van deze toertocht.
Tip: probeer volgend jaar iets meer uit die bossen te halen a.u.b.
Post Reply