Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
mountainbike_peter
Mountainbiker

HOUFFALIZE 20/08

Post by mountainbike_peter »

Hallo,

Ik zou misschien eventueel zaterdag 20/08 naar houffalize gaan om een dag te gaan mountainbiken.
IK ben van het waasland.
Zijn er eventueel nog bikers die zouden willen gaan?

laat het me weten,

Gr

peter
blubberduck
Mountainbiker

Re: HOUFFALIZE 20/08

Post by blubberduck »

mountainbike_peter wrote:Hallo,

Ik zou misschien eventueel zaterdag 20/08 naar houffalize gaan om een dag te gaan mountainbiken.
IK ben van het waasland.
Zijn er eventueel nog bikers die zouden willen gaan?

laat het me weten,

Gr

peter
als je (kunt) wachten tot volgende week zondag dan zijn er +/- 2000 bikers die gaan biken :-D (o) :wink:
mountainbike_peter
Mountainbiker

Mountainbikers voor Houffalize en omstreken gezocht

Post by mountainbike_peter »

Hallo iedereen,

Ik zou graag binnenkort af en toe eens een weekend naar de ardennen willen om te gaan mountainbiken.
Voorkeur ga naar Houffalize en eventueel omliggende streken.
Kwa overnachting zou ik opteren om te camperen met tent.
Camping Floreal 1 in La roche is een mooie camping.
Je kan van daar ook alle richtingen uit.
Ze zijn daar ook heel vriendelijk.
NU mijn vraag was wie doet dat nog zoal zo een weekend mountainbiken in de ardennen met tent?
Zou tof zijn om via deze weg mountainbikers te leren kennen om dat samen in de ardennen te gaan mountainbiken.
Ik ben van Hamme (waasland).

Groeten,

Peter
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Heeft iemand de gps track van het wereldbekerparcour?
Ben toen wel gaan zien maar tis nu toch al effe gelede #-o
'T groot mes
Mountainbiker
Location: Olymîa F1-X, Olympia IRON,Trek Fuel EX, Trek remedy 650B, Trek Slash 650B,

Post by 'T groot mes »

BramDR wrote:Heeft iemand de gps track van het wereldbekerparcour?
Ben toen wel gaan zien maar tis nu toch al effe gelede #-o
verschillende stukken zijn enkele toegankelijk tijdens de WB :( en het wordt te weinige bereden wegens voor velen te moeilijk ik heb vandaag de stukken die openbaar zijn gedaan maar het gras en vooral de netels staan nogal hoog
zoveelstebiker
Mountainbiker

Post by zoveelstebiker »

Het kortere parcours van 2010 en 2011 was toch volledig openbaar dacht ik? Enkel delen van het parours uit 2009 en daardoor was prive, meen ik ooit is gelezen te hebben.
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

zoveelstebiker wrote:Het kortere parcours van 2010 en 2011 was toch volledig openbaar dacht ik? Enkel delen van het parours uit 2009 en daardoor was prive, meen ik ooit is gelezen te hebben.
Ik denk dat het de bedoeling was om een parcours openbaar te maken waarop wedstrijdrijders zouden kunnen trainen. Maar denk dat er uiteindelijk toch een paar privé stukken zijn tussengekomen.
'T groot mes
Mountainbiker
Location: Olymîa F1-X, Olympia IRON,Trek Fuel EX, Trek remedy 650B, Trek Slash 650B,

Post by 'T groot mes »

De weg naar afdaling met de rotsblok aan de brandweer is te doen wel tussen de netels, de startafdaling kan je niet volledig doen er er zijn nog bepaalde stukken te weinig bereden alles net getest :wink:
maar nog genoeg leuke dingen alleen die leuke afdaling van de Achouffe marathon is nu afgesloten aan ol fosse d'outhe :( maar heb ze toch nog enkele keren kunnen doen.
baeyb
Mountainbiker

Re: Mountainbikers voor Houffalize en omstreken gezocht

Post by baeyb »

mountainbike_peter wrote:Hallo iedereen,

Ik zou graag binnenkort af en toe eens een weekend naar de ardennen willen om te gaan mountainbiken.
Voorkeur ga naar Houffalize en eventueel omliggende streken.
Kwa overnachting zou ik opteren om te camperen met tent.
Camping Floreal 1 in La roche is een mooie camping.
Je kan van daar ook alle richtingen uit.
Ze zijn daar ook heel vriendelijk.
NU mijn vraag was wie doet dat nog zoal zo een weekend mountainbiken in de ardennen met tent?
Zou tof zijn om via deze weg mountainbikers te leren kennen om dat samen in de ardennen te gaan mountainbiken.
Ik ben van Hamme (waasland).

Groeten,

Peter
Same here, maar mn bike is nog ni helemaal rijklaar :-?
***G***
Mountainbiker

Post by ***G*** »

vandaag voor de eerste keer in houffalize geweest. Had gekozen voor rood 3 en groen 6 omdat deze overal de beste commentaren krijgen. En ja hoor,ook van mij niets dan lof =D> =D> =D> Toch ook wel best zwaar en de natuur en ver gezichten zijn ronduit schitterend. Had verwacht dat deze rit minder zwaar als theux zou zijn maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van hoor. Had wel slechte benen,had veel te weineg geslapen maar hadden verlof genomen om naar houffa te rijden en dan doe ik dat ook he. ja dan bekoop je dat op je bike he. :oops: Heb met momenten ferm afgezien maar na een km of 25 kwam ik er door en ging het al veel beter :-D :-D :-D
Post Reply