Wielen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
pukkie89
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"

Post by pukkie89 »

WOLF! wrote:
pukkie89 wrote:Gisteren mijn crest wielen gaan halen met American Classic naven en Sapim spaken.

Zalig setje :-D
Da klinkt goed; hoeveel weegt dat setje en welke spaken heb je genomen?

Qua gewicht heb ik geen flauw idee.
Ik dacht dat het 1.8 spaken zijn maar ik weet ni meer welk type
s3t
Mountainbiker

Post by s3t »

jfcb wrote:
s3t wrote:Gisteren mijn nieuw setje is klaargemaakt met yellow tape en op de weegschaal gezet. Ik kom op 1410 gr voor 240S 6-gaats naven met sapim CX-ray spaken en RACE 29er velgen.
Heb ze 580 € betaald bij den Duits wat ik een zeer scherpe prijs vond.

Ik denk nog aan setje met de FRM 309 disc tubular velg. Iemand al ervaring met 29er tubewielen ?
zou ik mogen weten bij welke duits je ze gehaald hebt?
http://www.actionsports.de/
Raf
Mountainbiker

Post by Raf »

tarzan2 wrote:
pieterp wrote:- 355 is niet sterker dan een Crest, Crest is een verbeterde versie van de 355
- nieuwe ARCH EX lijkt me de beste keuze als je al eens een jump wil doen
- wegblijven van ZTR naven als je betrouwbaarheid wilt- Hope is een goede keuze (mijn favoriet, bombproof en een correcte prijs)
Hoe kom je hierbij? De naven zijn betaalbaar, licht, gemakkelijk in onderhoud en de lagers gaan lang mee.
Ik heb 2 setjes met deze (achter)naven, vooraan lefty. 1 opgespaakt met crest velgen en 1 met een crest vanachter en een race vanvoor. Met 1 setje rij ik al dik 1.5 jaar en er begint lichte speling op de lagers te komen. Met dt 240s, chris king, shimano heb ik veel slechtere ervaringen. [-X
hier heb ik toch men twijfels bij, dat ze beter zijn dan chris king en 240 naven. ik rij der een maand of 2 mee, maar zou ze nooit meer kopen.
tarzan2
Mountainbiker

Post by tarzan2 »

Ik heb met alle drie gereden en ik weet wel dat CK en DT normaal gezien van een andere categorie zijn.
Maar op de lagers van mijn dt's had ik na 6 maand serieus speling,, mijn CK heeft nooit goed gelopen (ligt ook wel aan de lbs die de naven nooit goed geserviced heeft als ik aangaf dat er een prob was). Soit, voor die prijs vind ik het een prachtproduct en als ze mijn rijstijl doorstaan, wilt dat toch wel iets zeggen 8) =D>
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Bijna heel mijn carriere met Kings gereden, toch redelijk wat dure lagers mogen vervangen.(ja, ze zijn instelbaar, maar versleten is versleten)

Mijn ZTR's, na 2 jaar 1 body en 2 goedkope lagers vervangen....

Ne naaf is maar een huls eh....een goedkope huls met goede lagers is beter als een dure huls met slechte lagers.
oete
Mountainbiker

Post by oete »

iemand de mavic c29ssmax? en waarom niet of waarom wel?
lange Peter
Mountainbiker

Post by lange Peter »

Heeft er iemand ervaring met de wielsets van 29squadron.com?
Rec
Mountainbiker

Post by Rec »

Miche XM40.29er wielset, mooi, betaalbaar en op stock :-)

Image
Woodbumble
Mountainbiker

Wielen

Post by Woodbumble »

Iemand ervaring met Fun Works N-Light Evo naven?
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

lange Peter wrote:Heeft er iemand ervaring met de wielsets van 29squadron.com?
bij het achterwiel was de combinatie cx ray spaken en alu nippels niet bestand tegen mijn rijstijl. Ze kwamen gans de tijd los. Na 4maanden miserie heb ik het wiel laten herspaken met messing nippels en competition spaken
Locked