Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
jupke
Mountainbiker

Post by jupke »

TNTrek wrote:Kan er iemand beschrijven welk gedeelte er uit is? Ik denk dat de aanleg van de expresweg er mee te maken heeft :(
Ik had mijn logger op de gsm op staan, we zijn langs de omleiding tot in Kasterlee gereden en de oude route terug richting Lichtaart:

http://www.mapmyride.com/routes/view/53363252
Prutpot
Mountainbiker

Post by Prutpot »

[quote="jupke"]Kunnen we ergens protest indienen? :cry: #-o :cry:

WTF is er met die blauwe lus gebeurd?

1. niet goed aangegeven, heb helemaal naar de parking gereden omdat ik dacht dat het een lus was maar het bleek een erg lang saai stuk heen en terug te zijn.
2. het mooiste stuk van Kasterlee is nu weg, laat me het anders zeggen, alles van Kasterlee is weg, het enige van blauw wat er over schiet is het stuk van Lichtaart
3. de kabouterberg, helemaal weg, 3-4 mooie klimmetjes en een erg leuke afdaling, zomaar de vuilbak in?

[-X [-X [-X

Voor mij zal vanaf nu Kasterlee - Lichtaart - Herentals gereduceerd worden tot rood en groen in Herentals en als ik Kasterlee er nog bij neem zal het de oude route zijn ...

Ja jong het heeft te maken met de aanleg van de ring.
En het zal wss een paar jaar duren eer alles in orde is.
Voor zover ik kan zien is deze weg dringend nodig.
BV ik rij met de fiets naar het werk en moet dan 4 X de weg Geel Turnhout oversteken.
Deze morgen in de regen 3 X moeten wachten tot een auto wil stoppen, om mij op de voorziene oversteekplaats te laten oversteken.
Na 40 jaar gaan ze nu eindelijk een goede verbinding Geel Turnhout maken.
Hierdoor wordt het centrum van Kasterlee terug leefbaar.
De pinten zullen dus niet meer van het schap vallen als er nen 10 tonner door het dorp dondert enz.
De weg komt dan door het natuurgebied van de Hoge mouw.
Een tunnel van 500 meter die men achteraf terug op plant, moet de schade aan de natuur tot een minimum beperken.
Ik wil maar zeggen, die weg is nodig, laat ons nu niet van ons oren maken dat er een stuk parcours saai is geworden of wat dan ook.
MAAR LAAT ONS EROVER WAKEN DAT WE na de werken ONS PARCOURS TERUG KRIJGEN.

Jan

Image
jupke
Mountainbiker

Post by jupke »

Aha, dat verklaart veel, merci!
fucalot
Mountainbiker
Location: 2 chinezen (blacky & roadblacky),salsa horsethief, niner bsb rdo

Post by fucalot »

nog een geluk dat de dieren onderdoorgangen krijgen, nu maar hopen dat ze de wegwijzers kunnen volgen...
Speedy G.
Mountainbiker

Post by Speedy G. »

Akkoord dat ze die nieuwe weg gaan aanleggen maar dat wordt terug een 1x1 terwijl de huidige weg al TJOKVOL zit.

Dus er gaan er meerdere de nieuwe weg nemen maar nog erg veel mensen gaan de oude verbinding blijven gebruiken omdat het simpelweg TE druk is op de weg naar Geel.

Veel beter had een 2x2 geweest en dan had Kasterlee centrum eindelijk verlost geweest van alle kwaad.

Mijn gedacht he.
Prutpot
Mountainbiker

Post by Prutpot »

Speedy G. wrote:Akkoord dat ze die nieuwe weg gaan aanleggen maar dat wordt terug een 1x1 terwijl de huidige weg al TJOKVOL zit.

Dus er gaan er meerdere de nieuwe weg nemen maar nog erg veel mensen gaan de oude verbinding blijven gebruiken omdat het simpelweg TE druk is op de weg naar Geel.

Veel beter had een 2x2 geweest en dan had Kasterlee centrum eindelijk verlost geweest van alle kwaad.

Mijn gedacht he.

NIE MEER KANKEREN
TERUG BIKEN HE MANNEN :P :P :P :P

Jan
Thorjin
Mountainbiker

Post by Thorjin »

Ook voor mij was de blauwe route een serieuze teleurstelling.

Praktisch :

- Kan je de oude route daar nog nemen, zo ja voor hoelang nog ?

- Ben de blauwe pijlen kwijtgeraakt, op de grote baan richting kerk van Kasterlee. Ben dan maar langs de baan naar MPI De mast gereden om daar verder in te pikken.
Heb ik een pijltje op de baan gemist ?

- Zijn er ervaren fietsers die alternatieven hebben in die buurt.
***G***
Mountainbiker

Post by ***G*** »

Thorjin wrote:- Zijn er ervaren fietsers die alternatieven hebben in die buurt.
ervaren niet maar dessel is ook wel leuk en een klein beetje in de aard van herentals met leuke singel tracks :-D
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

Ja lap, moet morgen voor mijn werk in de buurt zijn en wou mijn mtb meenemen. Best starten in Herentals dan en enkel de rode en blauwe lus volgen?
***G***
Mountainbiker

Post by ***G*** »

G-love wrote:Ja lap, moet morgen voor mijn werk in de buurt zijn en wou mijn mtb meenemen. Best starten in Herentals dan en enkel de rode en blauwe lus volgen?
Rode en groene bedoel je... :-D
Post Reply