sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
dirk999bis
Mountainbiker

Post by dirk999bis »

heb vrijdag ook eens een sandman getest, mijn gevoel is bergaf ,misschien ook in mul zand zeker een aanrader, maar in lange klimmen genre transalp toestanden , uurtje klimmen aan +/- 15% niet direct een aanrader denk ik,
ps de bandendruk van 800gram in acht genomen: niet nadenken maar overal overheen knallen
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

pocoloco wrote:
Luc Gielen wrote:Hoi Koen,

Milton in 2012 eveneens Down Under?
Da's een race die hem wel veel zegt, over volgend jaar hebben we het nog niet veel gehad. Op de Roc vroeg hij of hij de Sandman mee mocht nemen naar Brazilië en naar La Ruta de los Conquistadores binnen een paar weken.

Buiten dat hij ging trainen voor het wereldkampioenschap 24u solo weet ik niet veel van zijn plannen voor 2012.

Nu Magura nog zo zot krijgen dat die daar ook aan meedoet :wink: ?
Mij moet je niet meer overtuigen ... m'n werkgever daarentegen :roll: #-o.

Enfin, we blijven aandringen :wink: .
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Magura wrote:
pocoloco wrote:
Luc Gielen wrote:Hoi Koen,

Milton in 2012 eveneens Down Under?
Da's een race die hem wel veel zegt, over volgend jaar hebben we het nog niet veel gehad. Op de Roc vroeg hij of hij de Sandman mee mocht nemen naar Brazilië en naar La Ruta de los Conquistadores binnen een paar weken.

Buiten dat hij ging trainen voor het wereldkampioenschap 24u solo weet ik niet veel van zijn plannen voor 2012.

Nu Magura nog zo zot krijgen dat die daar ook aan meedoet :wink: ?
veranderen van werk?
ik zoek nog wat personeel?

Streets
Mij moet je niet meer overtuigen ... m'n werkgever daarentegen :roll: #-o.

Enfin, we blijven aandringen :wink: .
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

De Milton is in de Iron Biker van Brazilië dus 2e geworden in de eerste etappe. In de tweede etappe hadden ze veel modder voorspeld en gemakkelijke klimmen en afdalingen.
Probleem was dat Milton's vertrek met de Sandman naar Brazilië nogal ongepland was en dat hij geen wisselstukken, dikke modderbanden noch een 29er wielset meehad.
Hij had de bike en niets meer dan één reserve binnenband van de Roc meegenomen naar Spanje om daar nog wat te toeren en "gewoon te worden", voor de Roc had hij er immers nog geen meter mee gereden.

Vandaar dat hij op het idee kwam om voor die tweede Braziliaanse etappe gewone 26" mtb banden te monteren ipv de dikke banden met een laag profiel die er sinds de Roc opstonden.
Gevolg: 8e in de tweede etappe en 4e algemeen, op een haar van het podium.

Bá-len :evil: !

Maar hierbij is een eerdere vraag direct beantwoord: igv nood kan je dus op de vette velgen een gewone 26" mtb band monteren en met een Sandman nog top-10 in een internationale koers finishen :-?.
Ideaal is dat wel niet, de geometrie is voor 29"er wielen. Maar het gaat dus. En al bij al niet slecht, alhoewel Milton er serieus de pest in had. Met de dikke banden was hij volgens hem vanzelf op het podium terechtgekomen.

Voor de Ruta de los Conquistadores sturen we hem alleszins een setje degelijke 29"er wielen op. Blijkbaar zijn er twee van de vier etappes met redelijk gemakkelijke pistes en veel asfalt. Eens zien hoe in die etappes een 29"er Sandman meekan met de hoop, 't zal wel beter zijn dan 8e denk ik :-D.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Modder blijft een probleem. Zijn er nog geen iets smallere banden met diepere noppen hiervoor beschikbaar?
ALs ik me goed herinner heeft de Sandman nu de neiging om over de modder te zweven, wat goed is zolang je geen bocht moet nemen, of moet remmen of klimmen want dan is er een serieus manko aan grip/
MirFlash
Mountainbiker

Post by MirFlash »

pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Inderdaad, die Surly Nate is het nieuwe modderprofiel. Simon heeft er in de Roc de downhill mee gereden en beschreef de band als "endless grip".

Die Nate bolt voor zo'n agressieve band nog verrassend licht. Maar hij weegt 200gr meer dan een Larry. Milton is een weight weenie, dus wou hij er geen mee :roll: - heeft ie nu dikke spijt van...
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Hier wat foto's van de serie Atacama, het "basismodel" met voor de gelegenheid een ti vork in en de Nate banden.
Zowel de banden als de vork zijn niet serie, dat wordt een verende vork van German A en de Larry 3.8, wat toch meer een allround band is. De Nate is super voor (extra) agressief biken en modder. Met die band krijgt het beestje wel een straffe look, zo van "ik rij over alles en iedereen over" - klopt nog redelijk ook :-D

Image

De kleur is een heel mooi "pearl" goudgeel, de foto's doen het geen eer aan...

Image

Image

Image

En al zijn vuurdoop gehad op Kreta 8)

Image
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

En voor de videoliefhebbers, een filmpje van de Roc Enduro - in het begin één Sandmanneke, op het einde 3 op een rij.

En direct de eerste fiets ter wereld die een "burn out" kan doen, wel op zand, maar alle begin is moelijk :wink:

heumena
Mountainbiker

Post by heumena »

...is dit frame veel goedkoper dan de Gobi? Kan je trouwens zelf de kleur bepalen? Wanneer kan ik nou eens bestellen? :bounce:
Post Reply