ZATERDAG 15/10/11: GULLEGEM – BIKE DEVIL TREINEN VERTREKKEN WEL OP TIJD
Aanwezig: Thor Kassitstjèn (Davy Cortvriendt) – ID (Kevin Yde)
Inzake kwantiteit van ritten is uw verslaggever goed bezig, inzake kwaliteit iets minder. Wegens de Skumforel’n Quiz van de avond ervoor en vooral de uitgebreide after analyse werd de groepsstart alweer gemist en werd zo pas in de namiddag gestart. Terzijde: op de quiz startte het kwintet Sport Lieve, Snellen Eddy, Ignacev, Carlacev en Kurt Downhill zeer vlotjes en leken ook mooi binnen de prijzen te eindigen, maar het hersenkruit was blijkbaar iets te vroeg verschoten, waardoor ze uiteindelijk pas in de slotfase uit de prijzen zakten en ik dacht 15de werden. Waarbij ik wel benadruk dat ik nog geen reactie of verdediging vanuit hun standpunt heb kunnen bekomen. Maar ongetwijfeld zullen alcohol en/of groeiende stress voor Gullegem er wel voor iets tussen gezeten hebben.
Het voordeel van de duostart in de namiddag is dat we in mooi weer konden vertrekken, het nadeel is dat het koersverhaal met twee beperkt is, nog versterkt omdat we de korte afstand kozen. ID, bezig met een oktoberalcoholstop, nam vlotjes de openingsfase voor zijn rekening gevolgd door Thor, die de vrijdagalcoholstop slechts tot 23u volhield en dit na 23u iets te uitgebreid compenseerde. Het parcours is, zo dacht ik, sedert vorig jaar hertekend en doet nu grotendeels de noordelijke kant van Gullegem aan.
Bosrijke streken hebben het voordeel dat ze enkel de 1567 parcoursmogelijkheden die de omgeving hen biedt hoeven te combineren, terwijl het voor bosarme streken een titanenwerk is om te zoeken en te puzzelen om het off-road gehalte hoog te houden. Gullegem hoort bij de laatste thuis en hun werk was best wel indrukwekkend te noemen. Ik denk dat ze qua off-roadgehalte zelfs een aantal ritten in het noorden van West-Vlaanderen benaderen. Bovendien was er ook een leuke variatie hierin, met afwisselend een weiland, toch een bosje, een maïsveld waar ze secondelijm om gespoten hadden en af en toe wat glooiing erin.
Half koers wel een probleem: een pijltje naar links niet gezien, na het kruispunt wel een pijltje naar rechts gezien, waardoor we een lus van een zevental kilometer afsneden en op die manier na 28 kilometer bedankt werden voor de deelname. Het missen van de pijl schuiven we volledig in onze eigen pedalen, maar misschien had het pijltje op de grote baan voor het kruispunt kunnen hangen, om misverstanden te vermijden. Maar enfin, is geen kritiek, van de 150 pijltje die er hangen, kan er altijd wel eentje dubbelzinnig hangen. ’t Is ook aan ons om goed op te letten. Conclusie: meer dan geslaagd tochtje en volgende week opnieuw van de partij voor nog eens een good old Bike Devils crossverhaal!!
Za 15/10/2011 Gullegem :: 14De Guldenbergtocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Don Cortisoni
- Mountainbiker
mtb
Niet veel aan toe te voegen, zoals de voorgaande reacties, een mooi parcours, mooi weer, goeie bevoorrading, proficiat aan de mensen van de organisatie en parcourbouwers!! mooie off- road stukken!!! sjiek
ik had avg 19,1 km/h; ik kon nog ietsje beter, maar kom ik was tevreden, de heel goeie form moet nog komen...
, misschien moet ik een beetje op mijn eetgewoontes letten, en soms gezonder eten

ik had avg 19,1 km/h; ik kon nog ietsje beter, maar kom ik was tevreden, de heel goeie form moet nog komen...