The Lakeland Epic - Engeland

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

De hoogtes zijn inderdaad in voet. Alles delen door 3,3.

De hoogste berg in Groot Brittanie is de Ben Nevis in Schotland met 1338 meter (of 4416 Feet).
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

Ik ben de links naar de routes die ik ginder gereden heb aan het zoeken geweest.

Deze route rondom de hoogste piek in het lake district is de enige link die ik heb teruggevonden.
http://www.singletrackworld.com/maps/Skiddaw.pdf

Op de site van de fietsenwinkel in keswick, die ik eerder bedoelde hebben ze de routes geschrapt denk ik omdat ze nu zelf geleide mtb-tochten organiseren.
fille
Mountainbiker

Post by fille »

tot hiertoe had ik engeland ook nog niet echt als mtb-land gezien. na het lezen van uw verslagje toch ook mijn mening moeten herzien! Mooie foto's trouwens.
Gwieto
Mountainbiker

Post by Gwieto »

Merci voor de goeie commentaren.
Ondertussen heb ik wel de hoogtes van de 'bergen' daar uit het verslag gehaald.
Ik kreeg een mailke van een wakkere biker die wist dat de hoogste berg in het UK niet veel hoger dan 1000 m is. Ik meteen die kaart van The Lake District uitgehaald waar ik die hoogtemeters op gevonden had, en jawel: in de legenda staan de hoogtelijnen in feet uitgedrukt!
Ach, ik denk dat de foto's voor zichzelf spreken om te weten welke 'bergen' het ginder waren.
Guido
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ben Nevis is 1344m.

Eerlijk zijn Gwieto, dacht je nu echt dat je daar boven de 3000 meter gefietst had #-o
pat17
Mountainbiker

Post by pat17 »

soms geen GPS fileke van ?
Gwieto
Mountainbiker

Post by Gwieto »

Ben Nevis is 1344m.

Eerlijk zijn Gwieto, dacht je nu echt dat je daar boven de 3000 meter gefietst had
Welnee, ik heb daar helemaal niet bij stilgestaan, dat die hoge heuvels daar helemààl geen drieduizenders konden zijn. Ik heb die getallen zomaar klakkeloos van de kaart gelezen, en er verder helemaal niet bij nagedacht. Alhoewel, die klim te voet naar de Honister Pass voelde eigenlijk wel aan als naar 3000 m...
Guido
Gwieto
Mountainbiker

Post by Gwieto »

soms geen GPS fileke van ?
Euh, nee. Ik heb nog geeneen GPS, maar 'k zou er wel graag eentje aanschaffen. Maar ja, eerst die koersfiets met een triple, en dan zien we wel...
Ik was al druk bezig met m'n Powershot, ook nog met die GPS bezig zijn, dat zou wat teveel afleiding van het mtben zelf geweest zijn.
Guido
TARGA
Mountainbiker

Post by TARGA »

Awel Guido dit is één van de mooiste, zeg maar 't mooiste verslag dat ik hier op 't forum al mocht lezen. En nog mooie foto's ook. Proficiat !!
=D> =D> =D>
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

TARGA wrote:Awel Guido dit is één van de mooiste, zeg maar 't mooiste verslag dat ik hier op 't forum al mocht lezen. En nog mooie foto's ook. Proficiat !!
=D> =D> =D>

Ik ga efkes Targa zijn spreuk wat aanpassen :
't Is ni belangrijk wie er wat zegt, veel belangrijker is wat en hoe men het zegt.

Zeer goed geschreven en sublieme foto's die een zeer verrassend Engeland tonen.
Daar wil ik ook wel eens naar toe :bounce:
Post Reply