Zo 16/10/2011 Averbode :: MTB Okselaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
***G***
Mountainbiker

Post by ***G*** »

Phille81 wrote: In hoeverre is een organiserende club eigenlijk gemachtigd om helmloze bikers uit de tocht te weren ?
Denk dat dit gewoon zeer moeilijk te controleren valt,zeker bij zo'n grote opkomst
g-works
Mountainbiker

Post by g-works »

***G*** wrote:
Phille81 wrote: In hoeverre is een organiserende club eigenlijk gemachtigd om helmloze bikers uit de tocht te weren ?
Denk dat dit gewoon zeer moeilijk te controleren valt,zeker bij zo'n grote opkomst
Het is zeker een goed discussie punt voor de organiserende clubs en wielerbonden , als men bij de voorpublicatie al duidelijk maakt dat een helm verplicht is , en bij de inschrijving een controle doet kan men 200m na het vertrek bikers zonder helm er zo weer uit halen , iedereen is dan genoeg verwittigd , het is zeer simpel, maar geen enkele organisatie doet de moeite .
Na een paar tochten draagt iedereen een helm en kan de controle versoepelen.
JuMa
Mountainbiker

Post by JuMa »

Rond 10u gestart voor een prachtige tocht van 48km! =D>
Het volk viel op dat uur nog redelijk mee.
Alleen viel de bevoorrading nogal mager uit, enkel suikerwafels, peperkoek en wa appelsienen. Geen water of sportdrank meer, gelukkig was er 2min later opnieuw sportdrank. Maar geen water hebben, da snap ik niet, zelfs leidingwater volstaat.
Soit, het was niet zo'n dorstig weer, dus ik kwam gelukkig nog toe met wat er in mijn drinkbus was voor het 2e deel dat wel 9km langer was dan het eerste. Misschien de bevoorrading ne kilometer of 5 later zetten?

Enige wat ik raar vond aan de tocht, was dat de klim (of zelfs 2 klimmetjes) naar het kapelleke in Averbode er niet in zat! :(
Ik had hem al op mijne kleine plateau gelegd met het gedacht om daar naar boven te moeten, maar nee, 't was gewoon er langs! :(

Voor de rest niks dan lof over het parcours.

Ook de afspuitstand viel een beetje tegen, de slangen waren een beetje onhandig en ook wa lek, het spoot met andere woorden langs alle kanten.
Druk zat er dan weer wel genoeg op.

In ieder geval een tocht om voor terug te komen! =D>
B.insane
Mountainbiker

Post by B.insane »

Wie stond er daar te filmen aan dat stukje singel net voor de vijver (daar aan dat gootje waar blijkbaar iedereen stopte :-? )
peter-bastanie
Mountainbiker

Post by peter-bastanie »

B.insane wrote:Wie stond er daar te filmen aan dat stukje singel net voor de vijver (daar aan dat gootje waar blijkbaar iedereen stopte :-? )
die heb ik ook zien staan en wat dat gootje betreft begrijp ook ni goed waarom iedereen daar in de remmen ging..... misschien mediageil
komt deze 'film' on-line? :drunk:
fugitif
Mountainbiker

Post by fugitif »

g-works wrote:
***G*** wrote:
Het is zeker een goed discussie punt voor de organiserende clubs en wielerbonden , als men bij de voorpublicatie al duidelijk maakt dat een helm verplicht is , en bij de inschrijving een controle doet kan men 200m na het vertrek bikers zonder helm er zo weer uit halen , iedereen is dan genoeg verwittigd , het is zeer simpel, maar geen enkele organisatie doet de moeite .
Na een paar tochten draagt iedereen een helm en kan de controle versoepelen.
Wij hebben het verplicht dragen van een helm opgenomen in een soort "reglement" dat op de website staat en opgehangen wordt in de tent. Iedereen verklaart bij inschrijving dit gelezen te hebben.Toch blijven er Pipo's vertrekken zonder #-o #-o Als de verzekering bewijzen heeft van het niet dragen van een helm (kan ook een getuige zijn), kunnen ze naar een tussenkomst fluiten...

13 november => www.wcupclassicmtb.be
KimM
Mountainbiker

Post by KimM »

JuMa wrote:...

Enige wat ik raar vond aan de tocht, was dat de klim (of zelfs 2 klimmetjes) naar het kapelleke in Averbode er niet in zat! :(
Ik had hem al op mijne kleine plateau gelegd met het gedacht om daar naar boven te moeten, maar nee, 't was gewoon er langs! :(

...
We hadden geen toelating om op de kapelberg te rijden. Deze is eigendom van de paters van Averbode.
Sinds dat de kapel "aan het zakken is" #-o door mountainbikers en andere activiteiten, is deze zelfs uit de Bloso route gehaald.
Mountain JOhler
Mountainbiker

Post by Mountain JOhler »

Heeft er iemand de gps track van de 48km?

ik moet ergens een kleine lus gemist hebben. Wanneer we naast het voetbalveld rechts omhoog gereden zijn (laatste steile beklimming) ging het parcour naar rechts en ben ik links naar beneden gereden.
***G***
Mountainbiker

Post by ***G*** »

die laatste steile klim met de vele boom wortels en de leuke aanmoedeging aan de boom? Dat was maar een zeer kort stukje dat je daar afgesneden hebt hoor,daar ben ik een grote loslopende hond tegen gekomen wou daar even een sprintje trekken maar hij had gelukkig geen zin in mtb'ers :-D
Speedy Pinegel
Mountainbiker

Post by Speedy Pinegel »

Zou ook nog graag de gps van 48km hebben.
Post Reply