Zo 16/10/2011 Beselare / Zonnebeke :: 16 De Nonnebossentocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
fast2
Mountainbiker

Post by fast2 »

Zocht vandaag een juiste prikkel om te rijden en heb deze dan ook gevonden
op een singletrack juist voor Zandvoorde !
Met m'n smikkel los door de prikkeldraad , weliswaar zonder veel erg :oops: :oops:
Vertrokken met 5 Erika's Baaikers vanuit Klerken met de mtb , in Zonnebeke op parkoer ingepikt en de 45 gevolgd en ingeschreven onderweg .
Wat een goede oplossing van de org. is om onderweg te kunnen inschrijven .
Op deze tocht ons super geamuseerd met ons bende :bounce:
Dank aan jagermeister , medhy , mailmen en onzen fastjunior om samen een heerlijke voormiddag te beleven .
Natuurlijk ook bedankt aan de inrichters =D> =D> =D> =D>
See ya
QM
Mountainbiker

Post by QM »

Mooie tocht, prachtig weer, rustig op de 60km. Ondanks het feestje gisteren toch vlot gereden, zeker naar het einde toe.
Vele stukken liepen gelijk aan de organisatie van enkele weken terug in Beselare maar meestal in omgekeerde richting.
We hebben genoten va deze =D>
katrien.avalon
Mountainbiker

Foto's

Post by katrien.avalon »

Hallo,

op onderstaande link staan de foto's van vandaag:

https://picasaweb.google.com/katrien.av ... directlink

:P

Bedankt aan Daniel voor de info.

Katrien
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

Vandaag met acht Erika's Baaikers de start gepasseerd. Drie leden met de Erika bus en vijf leden met de fiets vertrokken vanuit Klerken om in Zonnebeke op het parcours in te pikken. Eens de beentjes los waren en we de eerste dreef onder de wielen kregen, werd er toch redelijk door gecheesd, ook de nodige ambiance ontbrak niet. De mooie boswegels van het Nonnebos brachten ons naar de eerste bevoorrading waar we ons dan ook hebben ingeschreven, aangezien de controle op zwartrijders en wij nog geen bandje hadden (ik vind dit een goed idee trouwens =D> =D> ). Even later tijdens een nogal gladde afdaling op een singletrack belande onze Fast2 met een felle smak in de prikkeldraad. Na het toedienen van de nodige Mehdysche zorgen door onze Med26 die een pakketje uit zijn rugzak toververde met ontmettingsdoekjes en verband =D> =D> ( zal ik trouwens ook eens aanschaffen), zetten we onze weg terug verder. Over de A19 werden we nog getrakteerd op een mooie singletrack die ons deed vergeten dat we op een boogscheut van een autostrade reden. Aangekomen aan de start hebben we dan onze croquemonsieur met gekapt ( er was zeker niets mis met het brood hoor, het is gewoon een grapje onder de clubleden) verorberd en een colake genut zodat we kloek stonden om het traject verder af te werken tot in Zonnebeke om dan de terugweg huiswaarts te nemen.

In tegestelling tot vorige week waren de beentjes terug genezen en was ik terug de ouwe Jägere #-o .

Aan WTC Zonnebeke, een dikke proficiat alles was dikke vet in orde: Bevoorrading, bepijling, enz =D> =D> =D> =D> =D>!!
Erika's Baaikers uit Klerken hebben er terug een mooie voormiddag op zitten.

Aan de copains: Med26, Mailmen, Fast2 en Fast2 Junior: merci voor het toffe gezelschap =D> =D> =D>. Ook wil ik mee delen dat we op het hele traject van thuis tot terug thuis (88.5km) zo'n 510 hoogtemeters hadden. Ik kon het niet laten om nog eens mee te gaan naar Klerken om nog eens onze Milkyway te gaan rijden aan de Campina.

Volgende week gaan ik en het vrouwke nog eens op hoogtestage in Sprimont (Ardennen).

Greetz,
Jägere

De foto's:
https://picasaweb.google.com/1000879374 ... 5297430162

Nog enkele bekenden gespot op de foto's van Katrien Avalon:

Den dezen tot 6x toe (Rik C.):

Image

Image

Manza:

Image

Lady Jägermeister:

Image

Merci Katrien voor de mooie foto's =D> =D> =D> =D>

Zondag 15 Januari 2012 12e Editie van: "De heuveltjes van Erika" te Klerken

http://users.telenet.be/Erikasbaaikers/
Last edited by jägermeister on Sun 16 Oct 2011 19:51, edited 2 times in total.
slooverke
Mountainbiker

Post by slooverke »

Deze morgen in alle vroegte naar Beselare gereden om de "Nunnebossentocht" te rijden van WTC Zonnebeke. Vol goede moed maar frisjes vertrokken voor de volle 60 km, en ik heb echt genoten van het mooie gevarieerde parcours die we voor de wielen kregen geschoven. Dit is het bewijs dat niet altijd de heuvels rondom Ieper nodig zijn om een leuke tocht in elkaar te steken. =D> =D> =D> =D>
De bevoorradingen waren meer dan in orde met een zeer uitgebreid gamma van lekkere versnaperingen. Het parcours was ook dik in orde en na bijna 3 uur en 62 km verder zeer voldaan aangekomen aan de sporthal te Beselare, alwaar zonder lange wachtrijen, ondanks de vele starters, niet moest aangeschoven worden!!! :lol: :lol: :lol: :lol:
Een lekker warm douchke en een stutte met gekapt om de leuke voormiddag af te sluiten!!!! Jammer dat op een andere mtb site toch nog mensen zijn die deze organisatie een ongegronde negatieve commentaar durven geven, maar WTC Zonnebeke, dat zijn maar enkelingen!!!
Voor de organisatie : 10/10 =D> =D> =D> =D> =D> =D>
phane
Mountainbiker

Post by phane »

De eerste keer dat ik deze tocht reed. Een mooie tocht in een golvende streek met enkele mooie bosstroken. Ben wel één keer misreden toen oranje bordjes aangaven dat het naar rechts was, terwijl ik eigenlijk rechtdoor opnieuw het bos had moeten in rijden. Die andere pijltjes bleken van een wandeltocht te zijn. De pijltjes waren wel bijna identiek aan die van de mtb tocht. Toen ik terugreed stond er al iemand van de organisatie om de mtb'ers de juiste weg op te sturen, dus ik denk dat het probleem snel werd opgelost. Prima bevoorradingen, prima organisatie.
Kevin79
Mountainbiker

Post by Kevin79 »

Inderdaad een mooie tocht met veel onverhard en enkele lastige stukken.Wel veel hetzelfde van vorig jaar,waarom eens niet in de streek van Wervik en Geluwe en omstreken gewoon eens een andere kant.Maar toch proficiat voor de goede organisatie.Zeker de bepijling was meer dan ok waar een aantal tochten een voorbeeld aan kunnen nemen.Misschien tot volgend jaar.
mayohagar
Mountainbiker

Post by mayohagar »

Kort en bondig : proficiat aan de organisatie
Sloebertje
Mountainbiker

Post by Sloebertje »

mayohagar wrote:Kort en bondig : proficiat aan de organisatie
Inderdaad =D> =D> =D>
6700
Mountainbiker

't was DIK in orde !

Post by 6700 »

Deze morgen afgezakt uit Ninove naar Beselare (103 km) en het was de verplaatsing waard !

Prachtige tocht gereden : goed uitgepijld , SUPER bevoorradingen met koffiekoeken ! leuk parcours met het beste van wat de streek daar te bieden heeft, douches OK en lekkere boterhammen (stutten) op de après !

Het mooie weer maakte het plaatje compleet !

Prachtig werk van de organisatie ! Doe zo voort !

Tot volgend jaar !
Post Reply