Za 15/10/2011 Gullegem :: 14De Guldenbergtocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
slooverke
Mountainbiker

Post by slooverke »

Terug van de 55 km samen met twee vrienden, en alhoewel het voor mij een thuisritje was, ben ik toch héél aangenaam verrast van hetgeen we voor de wielen kregen geschoven!!! =D> =D> =D> =D>
Vele mooie offroad passages, goede controles, goede bike wash en een lekkere stute met gekapt, meer moet dat idd niet zijn!!! De bikers van de bondtrappers hebben terug hun beste beentjes voortgezet, en wij hebben met volle teugen kunnen genieten van de mooiste stukjes in en rond Gullegem en omliggende. Bergelen, Leiebos, poverleute, preshoekbos, bufferzone, steenbeekbos en hier en daar enkele mooie privestukjes!!!

Proficiat aan organisatie en vooral de parcoursbouwers, we hebben genoten van parcours en het stralende herfstzonnetje!!! =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Tubeken
Mountainbiker

Post by Tubeken »

Leuk tochtje in Gullegem ...
Weinig regen en goed berijdbaar dus, het 'baggeren' achterwege laten, niet meer van de partij mocht het zo zijn.

Vertrokken met Don Frebo even over acht uur, awel 't was wel koud ze #-o.
Na 5 km kwam er nog 'n VWO'er aansluiten, maar na de eerste bevoorrading was die al weer weg, ie vlamde wat :roll:

Toch wel enkele lastige stroken, met vooral zuigende ondergrond.
Wat op hartslag gereden, ideaal voor de winter.
=D> =D> de laatste 8 km, wel chapeau, mooi om dit nog uit de streek te halen.

Goede Bikewash, lekker Leffkes op zijn frans en 'n goed stuetje ...
Net als vorig jaar terug top dus!
ML Biker
Mountainbiker

Post by ML Biker »

Terug van de 55 km Gullegem,
Was een mooie tocht met redelijk veel off-road, wat kleine klimmekes en boerewegen.

Wij hebben ons zeker geamuseerd (Vio-sportief)
Wij komen zoals ieder jaar ook de volgende keer terug!!!

www.vio-sportief.be
Last edited by ML Biker on Sat 15 Oct 2011 17:10, edited 1 time in total.
Leo 95
Mountainbiker

Post by Leo 95 »

Net thuis van de 55 km.

Ik had hier niet veel anders dan de vorige edities verwacht, maar ik werd zeer aangenaam verrast.
Het grootste deel van het parkoer werd in de omgekeerde richting gereden, en er zaten ook wat nieuwe stukken in.

Dit was door het hoge off-road gehalte een zeer waardige vervanger voor de koppenbergtocht in Oudenaarde, die we links lieten liggen vanwege de vele hoogtemeters daar die we momenteel niet zagen zitten.

Zeer mooie tocht hier. =D>

aji
Mountainbiker

Post by aji »

Sluit me aan bij boven staande reacties. :lol:
Chapeau vo de parkoer bouwers =D> , pracht parkoer met hoog off road gehalte.
Mede dank aan de vele mooi prive stukken =D>,goeie bepijling die soms lastig te zien was door lage zon, goeie bevoorrading, zeer goeie afspuit en warme douches. =D> =D>
En nog stutten an volente bi den apres,Bondtrappers tot volgende editie. =D> =D>
ploppertje
Mountainbiker

Post by ploppertje »

Deze morgen gestart met een twaalftal Sijselenaeren, dit om 08:37:22 uur. De eerste meters waren er om de koude (2°C) wat van onze fiets te schudden.
Christophe nam onmiddellijk het voortouw en reed aan een goed tempo zodat we er geen wandelingetje van gingen maken.

We kwamen dichter aan de autostrade, maar de parcourskennis van Niels en mezelf dwong ons naar voor, omdat we wisten dat we eerst een stukje omhoog moesten om dan van de molshoop af te dalen om dan een stuk singeltrack langs de autostrade te rijden. We hadden een gat, maar de tocht was nog lang... Aan het einde gewacht en alles kwam terug samen.

Een eind verder reed Koen DS op kop en wat weet je dan: hij zal wel eens missen; dus hij even rechtdoor -en enkelen erachter- Terug het teken om nog eens te prikken met Niels op kop. Ik kon ook nog volgen, maar het deed serieus pijn. Na 500 meter kwam alles terug samen en zo ging het van baan, naar ofroad, tot we langs het water kwamen, dit na een dertiental kilometer. Er staken ons twee mtb-ers voorbij en dat mocht niet gebeuren. Ik deed een schijnmannoeuver, maar het was Koen, Franky, Niels en Cedric die de volle pond gaven. Cedric sprong dan nog eens weg, dit met zijn crosfiets en ik zag ze kleiner en kleiner worden, gelukkig was er de bevoorading, waar alles terug samen kwam.

Na de bevoorrading reden Willy, Geert, Frederick en Koen VN de 35 km. De rest ging voor de 55km.

De Viaentjes bepaalden in deze lus eerst het tempo. Het was een zeer mooie lus met een zwaar stuk bergop erin op de kasseitjes.
Aan de stoeterij, moesten we af en toe onze hoofden intrekken om door de houten hekjes te rijden. Na een van die hekjes lag er een plas met wat modder en d'er lag der al eenen in, gelukkig niet van onze club en buiten een nat pak had ie em ook geen zeer gedaan, maar we waren verwittigd.
In een afdaling vond Roland dat het nog niet snel genoeg ging, maar ondanks het bordje gevaar (dat daar zeker zijn werk had) vloog hij letterlijk over zijn stuur, dit met beide handen voor zich uit en in de richting van de gevaarlijke prikkeldraad, maar gelukkig bleef het enkel bij een val zonder meer :-D
Bij dit stukje afdaling moest je zeer voorzichtig zijn, want ik hoorde achter mij nog wat gevloek en geketter. (ik heb niet achter mij durven kijken, want ik ging er anders ook liggen) Na dit stukje hebben we onze lede(n)maten geteld en iedereen was er zonder kleerscheuren doorheen.

Mijn licht was al enkele keren uitgegaan en ik kon ze niet meer volgen. Een voor een moest ik ze laten gaan. Gelukkig had ik nog wat parcourskennis en in het technisch bosje, reed ik door de bomen, naar het stukje weg, alwaar ik de rest kon opwachten en even nog wat adem zoeken. #-o #-o

Het ging terug verschroeiend hard en op de stukjes bergop moest ik ze op het einde terug laten gaan, Roland zijn pijp was even uit als de mijne en hij reed op een 50 van mij. Niels zag ik nog in de verte rijden en daarvoor...

Gelukkig reed Koen DS terug op kop, want ze misten aan hun snelheid een afslag naar rechts. Niels, Roland en mezelf zaten wel op het juiste pad. Mijn licht was volledig uit, want ook ik miste enkele malen en ik zat bijna eerst in de gracht en toen reed ik uitgeput een oprit op, maar achter de tweede bocht zag ik een verlossend bordje nog 1 km.
Moe maar content ben ik aangekomen. 8) 8) 8)
De fiets afgespoten, een douchtje genomen, eentje gedronken op het zonnige terras!!! en dan op de terugweg naar Sijsele!

Ps: het enige -puntje was dat je met je voeten in de modder aan de afspuitstand stond =>paletjes mo ja we kunnen er tegen hoor!
wilddog
Mountainbiker

Post by wilddog »

zopas terug van de 55 en als een van de laatsten gestart. Heb vandaag eens volledig alleen gereden en eens gekeken of mijn hoogtestage (16000 hm in 5 dagen) van 3 weken gelden zijn vruchten zou afwerpen. Ik vond er een parcours dat alles in huis had om eens te testen. Enkel de bepijling kon op bepaalde plaatsen wat beter (een paar keer te ver gereden).
Net geen 25 km/u op mijn gps.
Een dikke proficiat aan de parcoursbouwers ! en tot volgend jaar.
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

wilddog wrote: Net geen 25 km/u op mijn gps.
Amai proficiat =D>
Wollie
Mountainbiker

Post by Wollie »

ik had 20,8 op mijn gps (met 11km heen en 11km terug) en kon nog net cowboy peter en danny volgen.....

Ook proficiat voor mezelf zekers ..... gemiddelden .... :)
tloperke
Mountainbiker
Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)

Post by tloperke »

Met Karel van Izegem naar Gullegem, 55 km VTT en terug. 84 km, AVS 22.8

Idd, mooi tochtje, mooi weer. meer moet dat niet zijn. =D>
Post Reply