Mtb'ers Noorden van Antwerpen (Omstreken Stabroek)

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
sik
Mountainbiker

Post by sik »

Als het feestje deze avond niet uit de hand loopt start ik morgen in wechelderzande tussen 11 of 12 uur.
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Papegaai gaat bikend het weekend door!

Post by StrammerMax »

Het was dit weekend bikefeest!

Vrijdag 14-10-11: nightride Bergen-op-Zoom (20 km)

Zaterdag 15-10-11: Wechelderzande (52 km)

Zondag 16-10-11: Wouwse Plantage (60 + 45 = 105 km)

Klik op de plaatsnamen om naar het betreffende topic te gaan. Klik daar door om de verhaaltjes te lezen!

Er zijn nog feestdagen op komst! Tijdens het weekend, voorafgaand aan 1 november, kan je op vrijdag, zaterdag, zondag, maandag en dinsdag gaan biken! En dezelfde week ook op donderdag (Belgische Politie Sportbond)! Mijn opties staan op m'n blog! =D>
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Wouw was best een leuke toer. Volgens de GPS download een stuk overlap met deze van BoZ en Hoogerheide.
Wel wat last gehad van de beentjes op maandag, samen met Silverfokske nogal doorgetuft na de pauze en mijn fysiek is een stuk achteruitgegaan de laatste maand.

De doos voor Burkina is in orde, de verzendingdienst gaat er niet blij mee zijn, komt van een C'Dale Flash 29'r. Ferm groot ding en voorzien van nogal wat stevig vulmiddel
Image

Bijhorend fiskaal aftrekbaar goed doel, zie link hieronder, foto's van het dorp en de bewoners voor wie het specifieke doel (en de groene C'Dale M400) is, worden voorzien.
Rubber doet mee aan Dwars door Burkina Fasso
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Can't wait for the weekend to begin!

Post by StrammerMax »

Papegaaistrammermaxweekendtoertochtennewsflashke:

vrijdag 21/10/2011: de nachtrit in Bever moet ik laten voorbijgaan, ik "moet" werken! :evil:

zaterdag 22/10/2011: Wijchmaal-Peer (25-32-40 km) of Hamme (15-30-50 km), vermoedelijk Wijchmaal, als het vanavond niet te laat wordt en ik mijn lekke band nog hersteld krijg morgenvroeg!

zondag 23/10/2011: Beerse (15-25-35-45 km) of Westmeerbeek (30-45 km) of Zoersel (28-42 km) of Harelbeke (35-55-80 km) of Zundert (25-40-50 km). Waarschijnlijk wordt het Harelbeke. Dat is dan de eerst toertocht die ik in West-Vlaanderen zal rijden en de eerste keer in mijn leven dat ik in de streek van Kortrijk zal komen! Reden van mijn keuze: het verslaggeverschap bij de concurrentie! :lol:

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* Bezoek ook eens StrammerMax’s Papegaaienblog * Winterkalender West-Brabant en Noorderkempen 2011-12 * ???
SilverFokske
Mountainbiker

Post by SilverFokske »

Afgelopen zondag ook Wouw gereden; grotendeels samen met Rubber.
Voor de pauze ff met Strammer en in de zandbak (aan den drank) vond ik hem.
Daarna geraakten we samen achter een fris blondje in 'n blauw pakske. Die werkte als 'n rode lap op 2 (ouw) stieren, maar we geraakten er maar ni voorbij :lol: :lol: :lol:
Hij verwoordde het als volgt in de pers. ......samen met Silverfokske nogal doorgetuft na de pauze en .....
Alléeee bon, toch heelhuids binnengeraakt, soep geslurpt en in 't zonneke nog van wat lekker nat genoten, met z'n drieën.

Morgen werken, zondag bijna den hele dag eten en drinken (2 sociale activiteiten). De fiets zal mogen wachten.
Trouwens Strammer, ik heb ook 'n lekke band gehad. 'n Minuscuul klein ijzeren pinnetje gevonden in m'n band. 'k Heb al 'n rustinneke geplakt om m'n bbandje.
Het weekend daarna, weer van wacht. Grrr. Tochtje Overbroek en deelgemeenten dan maar. :wink:
StrammerMax
Mountainbiker

Papegaai ziet ze vliegen in Bellegembos!

Post by StrammerMax »

Zaterdag ben ik niet gaan rijden zoals gepland. Rubber heeft nieuwe lagers voor de trappers van m'n Turner-fietske gestoken. Waarvoor dank. Daarna wat van het mooie weer geprofiteerd om in en om het huis wat werk te verzetten in plaats van hals over kop te vertrekken richting Limburg, te biken en dan weer laat thuis te komen. Ook de lekke achterband van m'n nieuwe Lapierre-machine vervangen: een binnenband gestoken en er een Nobby Nick op gezet. Laat ik bij het gesukkel om die nieuwe band met het nodige gevloek om de velg te krijgen alles toch wel recht op mijn rechtse grote teen vallen zeker! Het deed geen deugd van die velg op m'n voet te voelen vallen! Uiteindelijk begon de nieuwe band dan toch wel vorm te krijgen en kreeg ik het zaakje gefikst. Geduld is een deugd zeker. Goed dat ik de reserveband die ik op tochten meeneem uitprobeerde, want die bleek zo lek als een zeef te zijn! Deze zou veel geholpen hebben in geval van nood! #-o Ik heb er wel altijd twee op zak!

Gisteren, zondag 13 oktober, voor het eerst gaan rijden in West-Vlaanderen op de eerste editie van de You-MTB en Guadal Classic te Harelbeke. Lees hier meer over dit alles!

Image
* Bezoek ook eens StrammerMax’s Papegaaienblog * Winterkalender West-Brabant en Noorderkempen 2011-12 * ???
diamond1982
Mountainbiker

Post by diamond1982 »

Dit weekend na twee weekjes de fiets nog eens van stal halen.

Zaterdag: toertocht Bonheiden. Heeft iemand ervaring met deze tocht of meer details? Kortom, kan iemand me zeggen of deze de moeite is?

Zondag: ?
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

DE doos is al bij de verzendingsdienst geraakt.
Gisteren de Heideroute nog eens afgebold, het ging echt voor geen meter. Elke keer bij een beetje gas geven, hop de toerenteller veel te hoog. Lichte paniek en nadien berusting golfden door mijn hoofd.
Vandaag ging het gelukkig een heel stuk beter op Grensparkroute.
Het gaat nog zeer doen in BF, maar ik zie het al terug rooskleuriger in.
Anders was het telkens vroeg vertrekken en laatst aankomen :-? .

Over Wiekevorst vrijdag ben ik nog aan het peinzen. Vertrek naar de warme streken is immers zaterdag.
Als heel mijn boel ingepakt geraakt vrijdagmiddag én het is goed weer, zit het erin dat de organisatie aldaar verblijd zal worden met mijn aanwezigheid.
Kr!kk€
Mountainbiker

Post by Kr!kk€ »

diamond1982 wrote:Dit weekend na twee weekjes de fiets nog eens van stal halen.

Zaterdag: toertocht Bonheiden. Heeft iemand ervaring met deze tocht of meer details? Kortom, kan iemand me zeggen of deze de moeite is?

Zondag: ?
zie er goe uit he :-)
StrammerMax
Mountainbiker

Papegaaien-newsflashke!

Post by StrammerMax »

Ons topic was tot op de onderste regel van de eerste bladzijde gezakt! Nog nooit gebeurd!

Ik heb het de afgelopen week nauwelijks kunnen bijhouden met rijden en schrijven! Klik op de plaatsnaam om de verhaaltjes te lezen!

vr 28-10-11: Wiekevorst nightride halloween

za 29-10-11: Merksplas

za 29-10-11: Bonheiden nightride halloween

zo 30-10-11: Bierbeek

ma 31-10-11: Zele nightride halloween

di 01-11-11: Weelde

do 03-11-11: Mol

En waar ga ik dit weekend naartoe?

za 05-11-11: Mol (13-23-33-43 km) of Overpelt (10-25-35-45 km). Vermits ik pas naar Mol geweest ben (er hingen al pijlen voor zaterdag!) wordt het Overpelt.

zo 06-11-11: Hoogstraten (20-30-40-50-60 km) of Pulle-Zandhoven (16-25-35-45 km) of Halen (17-25-33-40 km) of Heusden-Zolder (20-40 km) of Geraardsbergen (28-38-48 km) of Aarschot (25-35-40-60 km) of Kampenhout (15-28-40-50-60 km) of Roosendaal (NL)(23-33-43 km). Aarschot maakt veel kans!

Volgend weekend gaat een delegatie Papegaaien biken in Huizingen! Hiervoor best inschrijven voor 11 november 2011. Bij voorinschrijving ontvangt men een pakket ter waarde van 20,00 euro. Kostprijs inschrijving: 6,00 euro.

Image
* Bezoek ook eens StrammerMax’s Papegaaienblog * Winterkalender West-Brabant en Noorderkempen 2011-12
Post Reply