Vasa Sport - Nederland - begeleide mtb tochten

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
G-Stoel
Mountainbiker

Post by G-Stoel »

Was een van de Belgen bij IvoL.
Zeer geslaagde vakantie.
Zeer goede organisatie.
Ga zeker nog een trans-alp rijden de volgende jaren ...
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

Heeft er iemand ervaringen met de GPS reizen van Vasa?
ivovlo
Mountainbiker

Post by ivovlo »

Wij deden vorig jaar (2010) 3 dagen in de auvergne met gps, dit jaar een transalp (6 dagen) met gids. De weg vinden met gps is echt geen probleem. Als ge al is verkeerd rijdt is het hoogstens 50 meter. De gids is echter te verkiezen om meerdere redenen.

Uiteraard, als eerste, moet ge u met gids niet bekommeren om de juiste weg te vinden. Maar vooral: met gps ligt het tempo véél hoger, wat uiteraard aan u (ons) zelf ligt. Op dat moment wordt er elke dag gereden alsof het de lange zondag voormiddag mtb rit betreft.

Op een doordeweekse zondag vertrekt ge vroeg, doet ge in een zware rit 1000 à 1500 hm met 50 à 70 km en zit ge om 14h00 aan den duvel. Maar dan moet er ma, di en woe ... niet gereden worden!!!

Met gids, dus met een groepje, zijn er echt veel rustmomenten. Dat lijkt lezend uit uw luie zetel niet interessant maar geloof me, als ge 3 of 6 dagen naeen rijdt maakt dit een hemelsbreed verschil. Ge komt nooit pietdood aan, 's anderdaags fris enz. Als ge alleen rijdt met gps, dus ik vermoed met uw vaste maten, ligt het tempo veel hoger. Dat betaald ge na enkele dagen. Na 3 dagen auvergne was het vat af. Na de 6 dagen alpen ging het nog steeds (relatief) goed.

Nog een voordeel met gids is dat er niveaus zijn (basic, medium, sport, extreem). Uw groep kan dus opsplitsen. Dat lijkt niet leuk maar valt echt mee. Op die manier rijdt elk in een groep van ong hetzelfde niveau. Want als ge (we) eerlijk zijn: als ge met vaste maten rijdt moet de beste zich inhouden (tot daar aan toe) maar zal de minste toch steeds iets meer proberen dan goed is voor hem. En de minste zal dat voelen na 2 dagen, zeker na 3 of 4 dagen...
eekhoorn
Mountainbiker

Post by eekhoorn »

Iemand ervaring met de Vasa sport transalp van Nauders naar Riva?

Wij zakken hier eind deze week voor naar Oostenrijk af...
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

eekhoorn wrote:Iemand ervaring met de Vasa sport transalp van Nauders naar Riva?

Wij zakken hier eind deze week voor naar Oostenrijk af...
Ikke,

Ik wil nog effe reageren op ivovlo.
Hoeveel er gerust wordt hangt af van het groepje. Ik zat een paar jaar geleden in een klein groepje. Allemaal vreemden van elkaar maar allemaal met dezelfde mentaliteit, namelijk: doorknallen. Rusten deden we dus niet, alleen bij de lunch.

Nauders-Riva is werkelijk fantastisch. Ik zat in de extreme groep en het was echt pittig. Niet zozeer het fietsen maar vooral de verschillende meters die we met de fiets in de nek over rotsblokken omhoog hebben moeten klimmen.
Op dat moment denk je:"Doe ik nooit meer". Maar het was echt elke dag volop genieten en je eigen grens opzoeken want het gaat echt niet vanzelf.

Het kan trouwens zijn dat ze de route ondertussen aangepast hebben.

Maar het is echt een super ervaring. Niet alleen het fietsen maar ook alles eromheen.
Roel J
Mountainbiker

Re: Vasa Sport - Nederland - begeleide mtb tochten

Post by Roel J »

Effe wat stof afblazen....

Zijn er hier nog forummers die een vakantie geboekt hebben?

Ik rij deze zomer de Panorama Transalp van Maria-Alm naar Vipiteno/Sterzing in juli. :-D

Is m'n derde transalp (Mittenwald-Merano en Pano Sillian-Lago di Caldaro) en kijk er erg naar uit! :bounce:

Bike ze!
blubberduck
Mountainbiker

Re: Vasa Sport - Nederland - begeleide mtb tochten

Post by blubberduck »

yeps, ikke :-D in het weekend voor de 3de keer (in 2010 Sllian - Lago di Caldaro, in 2012 Ischgl-Lago di Como) een Transalp geboekt, deze maal de volledig vernieuwde Transalp Ischgl-Lago di Poschiavo in sep. :drunk:
Post Reply