Mtb'ers Noorden van Antwerpen (Omstreken Stabroek)

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

sik wrote:Als het weer wat meevalt morgenvroeg start ik ook in mol voor de 80 km.
Als het weer tegenvalt start ik ook voor de 80 km :lol:
diamond1982
Mountainbiker

Post by diamond1982 »

Zijn er nog mensen van omg Stabroek die vrijdag aan de nightride in Bergen-op-Zoom en/of zondag aan de Wouwse plantage deelnemen?
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

rubber-12 wrote:
sik wrote:Als het weer wat meevalt morgenvroeg start ik ook in mol voor de 80 km.
Als het weer tegenvalt start ik ook voor de 80 km :lol:
Het is dus de 80 km geworden.
Genoeg voor mijn fietsmaat en dreigende onweerswolken
sik
Mountainbiker

Post by sik »

Heb er de 60 gereden en dat was genoeg voor mij (zit met een snotneus)Het draaien en keren begin ik nu toch onder de knie te krijgen (29er) al zit er niet zo veel verschil op met ne 26er.
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

29'r denk ik nog over. Een beetje de kat uit de boom kijken en wachten op een niet te missen aanbieding.

Snotneus : zit ik ook al twee weken mee, na de antibiotica nu cortisone :-? . Slecht voor de conditie, mijn weerstand heeft er nogal wat werk mee precies.
sik
Mountainbiker

29er

Post by sik »

Ik heb er ook lang aan getwijfeld om een 29er te kopen.Uiteindelijk de canyon verkocht en dan uitgekeken naar een koopje (korting2011 model).Voor de tt hier mis ik de fully niet,vind het best comfortabel rijden.
Het is wel zo dat ge wat meer met je lichaam moet werken om alles wat op te vangen en toch vlot te kunnen blijven rijden.

Nu nog sparen voor een licht setje wielen.
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Papegaai op brug naast de snelweg!

Post by StrammerMax »

Ofwel weten sommige mensen hun zaken slecht te organiseren, ofwel ben ik derde keuze, ofwel beiden! Feit is dat ik vrijdag werd aangesproken door een collega met de vraag te willen komen tappen tijdens een teerfeest van zijn club op zaterdagavond. Daarom ben ik in Hoogstraten gebleven. Omdat het zaterdag regende en ik eigenlijk een hoop werk heb liggen voor m'n job, besloten om de zaterdag de fiets maar op stal te laten staan! De zaterdagnacht lag ik pas om halfvijf in m'n nest. Na gezien te hebben hoe de alcohol een aantal aanwezigen in de vernieling hielp! Ook die collega heeft goed aan de Hoegaarden gezeten! En hij moest zondagavond binnen om vandaag onder het mes te gaan in het ziekenhuis! Als ze maar niet teveel bloed gevonden hebben in zijn alcohol! Er waren daar ook twee mannen van wardje's CAD-team! Om halfacht weer op, maar ik moest eerst nog over huis om m'n bike op te halen. Daardoor kon ik Mol op m'n buik schrijven en ben ik in Halle-Zoersel gaan rijden omdat dit dichter bij huis is en je daar tot 11.00 u kon starten.

Vorig jaar vierden die mannen hun tienjarig bestaan en hadden ze op verschillende plaatsen grote metalen bruggen op hun parcours gebouwd. Wie aan de aankomst zonder problemen over de drie bruggen geraakte kreeg een gratis Trappist aangeboden. Dit jaar stond er nog één brug, pal naast de E34, ter hoogte van die verwaarloosde hoeve met opgestapelde rommel en koterijen. Als je op de snelweg richting Antwerpen rijdt ben je even verder aan de wisselaar ter hoogte van Oelegem en Ranst. Ik ben een tijdje op die brug blijven staan! Ik had wel bekijks vanaf de snelweg! Ter hoogte van de Rodendijk waren er pijlen verdwenen. De regen maakte me er niet gelukkiger door. Na een 40 km stond ik weer bij af. Omdat ik woensdag waarschijnlijk mee op pad ga met een groepje jeugdigen ben ik zondagavond weer naar Hoogstraten teruggekeerd met medename van m'n bike en nog natte gewassen kleren. Ik heb dit weekend mijn eigen kot dus amper gezien! Ik ben ook wat van de kaart na de dood van iemand die ik gedurende 25 jaar bijna dagelijks te zien kreeg. Het zou abnormaal zijn als dit niet zo was. Dat is bijna hetzelfde als een huisgenoot te zien verdwijnen.

Het verhaal over Halle-Zoersel kan je hier lezen als je nog eens doorklikt.

Ik kan in het filmpje van Rony Rabijns van www.dabbers.be (Neerpelt) zien dat de toertocht vanuit Mol passeerde aan de 15 kapellekens van Mol-Achterbos. Sinds ik jaren geleden op dit forum te weten kwam welke dit zijn, ben ik er nooit nog gepasseerd! En nu de toer er langskomt, heb ik hem moeten missen! Verdekke toch!

Ik kijk al uit naar volgend weekend voor de nightride in Bergen-op-Zoom. Vermits mijn fietske hier staat kan ik vrijdag regelrecht naar ginder vertrekken. De zaterdag misschien naar Wechelderzande en de zondag zal een moeilijke keuze worden met Kapellen, Wouwse Plantage, Bladel en Overijse op het menu! De weersvooruitzichten zijn alvast veelbelovend!

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* Bezoek ook eens StrammerMax’s Papegaaienblog * Winterkalender West-Brabant en Noorderkempen 2011-12 * ???
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Vrijdag night-ride in BoZ (met bike heen en terug)
Zondag waarschijnlijk Wouw, Kapellen is dichterbij maar die tocht zal wel iets minder zijn. Anderszijds een goeie kans om die route op GPS te zetten.
Kr!kk€
Mountainbiker

mtb maatje v/m

Post by Kr!kk€ »

hejhej heb gezien da er hier mense zijn van de streek, kzoek nog slachtoffers om mee te bike zo,ndags vooral, heb al wa ervaring dus gene schrik voor een afdalking of dergelijke ;-) let me know
diamond1982
Mountainbiker

Post by diamond1982 »

rubber-12 wrote:Vrijdag night-ride in BoZ (met bike heen en terug)
Zondag waarschijnlijk Wouw, Kapellen is dichterbij maar die tocht zal wel iets minder zijn. Anderszijds een goeie kans om die route op GPS te zetten.
Nog iemand die de moed heeft om wat extra kilometers te doen :-D. Ik vertrek ook per bike rond 19u30 - 19u45 vanuit Putte en hoop er op tijd te geraken.
Post Reply