Aanschaf betere V-brakes

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.

Wat zijn volgens jullie de betere V-brakes upgrade?

Poll ended at Thu 28 Oct 2004 10:53

Shimano xt
3
9%
Shimano xtr
17
50%
Avid SD 7
7
21%
Avid SD SL
1
3%
Avid SD Ultimate
4
12%
Andere V- brakes
2
6%

Total votes: 34

Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

jerommeken wrote:
wacko007 wrote: Daarbij komt dat die remmen door hun Parallell Push systeem vanaf dat ze de minste speling hebben, bruusk beginnen te remmen.
Het alternatief bij Shimano zelf : de LX heeft geen P.Push systeem en is nog eens een dikke 100 gram lichter dan XTR of XT. Hij is ook een pak lichter in prijs.
Ik zie 4 mogelijkheden wat betreft de nieuwe LX V-brakes:

1. Shimano heeft zijn productiekosten willen drukken;
2. Shimano heeft eindelijk ingezien dat je geen p-push systeem nodig hebt om goeie stoppers te maken (die ook duurzaam zijn)
3. Shimano heeft misschien gemerkt dat de LX V-brakes te goed waren (puur hypothetisch, nooit met de p-push versie gereden) en wil meer prestatieverschil tussen LX en XT
4. Shimano wil met simpele, niet-gesofisticeerde (mar daarom zeker niet slechte) V-brakes de klanten naar gesofisticeerde V-brakes (XT) of schijfremmen pushen, wat meer in het laatje brengt.

Persoonlijk denk ik dat als je goeie stijve remarmen hebt met een deftige veer en je die combineert met deftige remblokjes, een degelijke en bewerkte velg, propere kabels en goeie remhendels (XT of SD-7, etc.), je heel ver komt.
Stevers
Mountainbiker

Post by Stevers »

Heb nu sinds een half jaartje XT V-brakes steken en moet zeggen dat
ze behoorlijk wat remkracht bieden voor hun prijs. Heb nog nooit met XTR remmen gereden, maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat de prestaties van deze remmen zoveel hoger gaan liggen dan de XT's.
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Mmmmm...ik ga toch eens navragen waar ik mij die avid sd sl kan bestellen en wat die uiteindelijk gaan kosten dan.
Zoals boven vermeld vindt ik de prijs van die avid's goed te doen.Ik had van shimano prijs gaan vragen en kwam op 120€ enkel voor de remmen zelf,zonder de hevels...
Weet nog iemand van online winkels of andere waar ze avid's SD SL hebben?
Dank U,
$mokeyJoe
Guest

Post by Guest »

www.bike-discount.de
119.90 euro V+A
Lincky
Mountainbiker

V-Brakes

Post by Lincky »

@Acid-Ride: Da's hoe!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Nu weer normaal, ik heb SD5's en was teleurgesteld van de werking. Ik heb dan anderen blokjes gemonteerd ( BBB Triple ) en het moet gezegd worden de remwerking is zeker toegenomen.
Mijn vorige remmen op mijn vorige fiets waren XT's vorig model en die remwerking was enorm.
Ik ben nu ook van plan om andere remmen te monteren, maar weet nog niet wat. Misschien schijfremmen, maar dan moet ik ook andere wielen kopen. Kostprijs compleet: ongeveer 800€! Is dit dan wel de moeite?
Of zou ik ook beter bij V-brakes blijven? Huidige wielen: Spinergy SPOX.
$mokeyJoe

Re: V-Brakes

Post by $mokeyJoe »

Lincky wrote:@Acid-Ride: Da's hoe!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Nu weer normaal, ik heb SD5's en was teleurgesteld van de werking. Ik heb dan anderen blokjes gemonteerd ( BBB Triple ) en het moet gezegd worden de remwerking is zeker toegenomen.
Mijn vorige remmen op mijn vorige fiets waren XT's vorig model en die remwerking was enorm.
Ik ben nu ook van plan om andere remmen te monteren, maar weet nog niet wat. Misschien schijfremmen, maar dan moet ik ook andere wielen kopen. Kostprijs compleet: ongeveer 800€! Is dit dan wel de moeite?
Of zou ik ook beter bij V-brakes blijven? Huidige wielen: Spinergy SPOX.
Daar zit ik dus ook mee...daarom kies ik echter voor V-brakes,en voor het gewicht,alhoewel ik mij niet mag uitspreken over de huidige gewichten van de schijfremmen eigenlijk want ik ben er niet van op de hoogte.Ik heb me gisteren die Avid's SD SL besteld bij bike-discount met de remhendels.Wat de doorslag gaf?gewicht en prijs.Valt nog afwachten wat de werking ervan betreft.Ik ben benieuwd.
Groetjes,
$mokeyJoe
Gert
Mountainbiker

Post by Gert »

Ik ben ook al een tijdje aan het uitkijken naar nieuwe remmen. Op het moment heb ik Deore hendels en V-brakes.
Ik ga waarschijnlijk de nieuwe HS33-ers steken ofwel XT V-brakes welke iets goedkoper uitkomen. Wat is het beste om te upgraden? Hebben de HS33 meer remkracht dan XT en is het de moeite om de meerprijs te betalen?

Als ik voor HS33 ga, wat kan ik dan het beste doen, wachten op de nieuwe HS33 2005 of de oude steken tegen een goedkope aanbieding nu de nieuwe eraan komen?
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Gert wrote:Ik ben ook al een tijdje aan het uitkijken naar nieuwe remmen. Op het moment heb ik Deore hendels en V-brakes.
Ik ga waarschijnlijk de nieuwe HS33-ers steken ofwel XT V-brakes welke iets goedkoper uitkomen. Wat is het beste om te upgraden? Hebben de HS33 meer remkracht dan XT en is het de moeite om de meerprijs te betalen?

Als ik voor HS33 ga, wat kan ik dan het beste doen, wachten op de nieuwe HS33 2005 of de oude steken tegen een goedkope aanbieding nu de nieuwe eraan komen?
Hangt er ook een beetje vanaf of je het gewicht laag wilt houden.Die magura's wegen ook wel wat meer dan V-brakes,maar hebben wel wat meer stopkracht(algemeen)
Gert
Mountainbiker

Post by Gert »

$mokeyJoe wrote:
Gert wrote:Ik ben ook al een tijdje aan het uitkijken naar nieuwe remmen. Op het moment heb ik Deore hendels en V-brakes.

Hangt er ook een beetje vanaf of je het gewicht laag wilt houden.Die magura's wegen ook wel wat meer dan V-brakes,maar hebben wel wat meer stopkracht(algemeen)
Die paar honderd grammen zullen het denk niet maken. Wat zou je doen met de HS33? Wachten op nieuwe of oude kopen tegen een schappelijk prijsje?
Deurke
Mountainbiker

Post by Deurke »

ik zou de 'oude' kopen. Heb ze nu zelf ook en bevalt top! (heb wel de firm tech versie, maar zal niet veel verschil maken).

die 2005 magura's heb ik gisteren getest, en het ziet wel mooi uit allemaal maar ik vind het niks. Dat stelknopje bijvoorbeeld.. wat moet dat in een modderige rit!? komt allemaal rotzooi tussen.

maar goed, da is mijn mening :wink:
Post Reply