fully 26er, 29erHT of cyclocrossfiets
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Als da tegen mijn vrouw zwijgt!!!!Edlisjas wrote:@Perro, mijn zus mag voor één keer, als ik op uwe stalen Niner mag...
- rubber-12
- Mountainbiker
Nope, met een 26" fully, of als er veel modder is met een HT tita collectors item.galileo wrote:Hey, Rubber-12
Jij komt bij mij uit de buurt.
Rijd jij de toertochten bij ons op een 29-er?
Ik heb wel met de stalen 29'r van één van de forumleden een toertocht mogen doen.
Hij heeft dezelfde fully als de mijne en gebruikt die 29'r voor de modder, met een stalen vaste vork.
Rijdt comfortabel, maar als je anders steeds met een fully bolt, nogal een harde voorkant
De regio bij ons in de buurt is eigenlijk ideaal voor een 29'r. Ik heb (omdat de rest van mijn bikepark in panne lag) vorig jaar een TT gedaan met de crosshybride met 1,95" MTB banden erop, en dat rijdt toch een stuk stabieler in de bochten dan 26". Maar trekt wel geen zak op, dus niet goed voor kort draai-en-keer werk.
-
_gertjan_
- Mountainbiker
because steel is reelgalileo wrote:En waarom een stalen?
Ik zat eerder te denken aan deze fiets:
http://www.cube.eu/29er/reaction-29-gtc-sl/
- Schijfrem
- Mountainbiker
galileo wrote:En waarom een stalen?
Ik zat eerder te denken aan deze fiets:
http://www.cube.eu/29er/reaction-29-gtc-sl/
Cuub maakt altijd schoon presentatiefoto´s van zijn fietsgamma maar er is meer vandoen om u een goeie fiets met prima rijeigenschappen te geven.
Pas op, ik beweer niet dat cuub slecht is maar laat u niet opgeilen door enkel die schoon foto´s!
- dmx
- Mountainbiker
Voor Limburg en de Kempen is ne 29er rigid ideaal. Loopt bijna even snel als ne crossfiets maar is beter op de technische stukken. Voor d'Ardenne blijf toch maar schoon op uwe 26" fully. Vandaag Soumagne gedaan op mijne Salsa HT en da viel dik tegen. Veel te veel losse stenen, steps enz. Normaal is het niet zo technisch, en dan rij ik graag met diene Salsa maar nie vandaag...serieus gevloekt op da ding.
Er is een wereld van verschil tusse 29 en crossfiets de geo dikkere banden meer grip ander stuur gewoon veel sneller in het draaien en keren dat gaat een crosser nooit kunnen en dan zeker bergop en af.Mensen zien op tv een cross en denken koop er ook een is niet zo simpel .De beperking van een fiets is de persoon die erop zit en de limiet bij een mountainbike is veel groter .
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
en als je nu cyclo cross banden legt op een 29-er? Krijg je dan de voordelen van beide?