Aangezien de MTB niet mijn hoofdactiviteit is, heb ik dus nog altijd mijn eerste Scott Yecora die al veel vernieuwingen ondergaan heeft qua groep, remmen, shifters, zadelpen en zadel, nieuwe wielen, etc. Enkel het frame is nog zoals het was met uiteraard de nodige krassen.
Maar de voorvork heb ik nog niet vervangen, deze zit nu muurvast en dat is een Rock Shox Judy TT voor V-brakes.
Nu moet ik wel zeggen dat sinds die vork vast zit ik veel aangenamer rij op sommige stukken alsook bij het klimmen.
Dus ja een verende vork met lock zou wel handig zijn.
Maar mag zeker niet te duur zijn en moet geschikt zijn voor V-brakes.
Welke raden jullie aan?
Op zoek naar een redelijk verende voorvork
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- The Exe-cutioner
- Mountainbiker
- The Exe-cutioner
- Mountainbiker
- The Exe-cutioner
- Mountainbiker
Post by The Exe-cutioner »
En een stuk goedkoper natuurlijk. Ik zal dit toch ook eens overwegen ja.zefii wrote:het verschil tussen een gelockte verende vork en vaste vork is toch wel een wereld verschil.. vaste vork is vooral veel wendbaarder en natuurlijk veel lichter wat uw fiets toch ook snel een paar grammen lichter maakt
Morgen m'n eerste rit met MTB in TT Ieper na het wielerseizoen met de koersfiets en zal dan eens langsgaan bij de FM voor de vork.
The Exe-cutioner wrote:En een stuk goedkoper natuurlijk. Ik zal dit toch ook eens overwegen ja.zefii wrote:het verschil tussen een gelockte verende vork en vaste vork is toch wel een wereld verschil.. vaste vork is vooral veel wendbaarder en natuurlijk veel lichter wat uw fiets toch ook snel een paar grammen lichter maakt
Morgen m'n eerste rit met MTB in TT Ieper na het wielerseizoen met de koersfiets en zal dan eens langsgaan bij de FM voor de vork.
weet niet welke fm maar denk als je een vork wilt dat je deze best op internet koopt of hier op het forum, ik heb een vaste vork liggen.. mag ook weg
-
rudy coolens
- Mountainbiker
pro vork
Post by rudy coolens »
ik heb mij onlangs een pro carbon vork gekocht en heel tevreden van, heeft dezelfde hoogte als geveerde vork, prijs 140 euro, gaat voor v-brakes en schijfremmen