Aanschaf betere V-brakes

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.

Wat zijn volgens jullie de betere V-brakes upgrade?

Poll ended at Thu 28 Oct 2004 10:53

Shimano xt
3
9%
Shimano xtr
17
50%
Avid SD 7
7
21%
Avid SD SL
1
3%
Avid SD Ultimate
4
12%
Andere V- brakes
2
6%

Total votes: 34

Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Dzjowie wrote:Volgens wat ik gehoord heb zouden de standaard Avid pads niet de allerbeste zijn (al zijn de SD 7's dan weer wel met Koolstop uitgerust, mijn rivals in elk geval niet).
Mijn SD-7's kwamen met Koolstop blokjes, die van een kennis (die er recent gekocht heeft) echter niet.

Ik weeg niet veel, maar ik vind het zeer krachtige en onderhoudsarme velgremmen. Ze zijn ook erg progressief (instelbare remhendels).

Ook Koolstop-blokjes kan ik aanraden. Bij mijn HT hebben ze een serieus verschil gemaakt.
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

$mokeyJoe wrote:
JanMan wrote:kwaliteit en pimp gehalte : XTR
prijs - kwaliteit : XT
licht : vuelta magnesium
duur : avid arch supreme ( sl noeme die nieuw zeker ) of Steinbach :D
Waar kan ik die ergens krijgen?en?quanto cuesta?ImageMoneymoney??
Groetjes,
$mokeyJoe

@acid-ride: Da gan ik ou nie aanduun!!!! :D I'll be tha king of the uphill! :^o :D
Een kerel heeft ze allemaal gekocht en verkoopt ze nu #-o :

luckynino@ggaweb.ch , ne kerel uit zwitserland denk.

Maar koste denk al serieus wa plaat , ik zou gewoon xtr nemen !
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

JanMan wrote:
$mokeyJoe wrote:
prijs - kwaliteit : XT
licht : vuelta magnesium
Waar kan ik die ergens krijgen?en?quanto cuesta?ImageMoneymoney??
Groetjes,
$mokeyJoe

@acid-ride: Da gan ik ou nie aanduun!!!! :D I'll be tha king of the uphill! :^o :D
Een kerel heeft ze allemaal gekocht en verkoopt ze nu #-o :

luckynino@ggaweb.ch , ne kerel uit zwitserland denk.

Maar koste denk al serieus wa plaat , ik zou gewoon xtr nemen !
Dat is diene gast van weight weenies?me zen licht fietske zeker?
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Iemand een idee waar ik nog SD7's kan vinden ? Bij TNC-Hamburg en S-Tec zijn ze uitverkocht. Bij Barracuda te duur (120€) en bij vaneyck niet te krijgen.

Ze zouden ergens tussen de 80 en 100 mogen kosten. Eventuele "beter-dan-nieuwe-okkazies" kunnen mij ook interesseren.
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Ik ben gisteren prijs gaan vragen bij VE in Engsbergen ivm xtr remmen(enkel de remmen zelf) en deze komen op 60€ het stuk uit.Lijkt me wel een goede koop,aangezien bij mijn fietsenboer betaal ik 50€ voor de xt's en 75€ voor de xtr's.Ik ben dus serieus aan het twijfelen...xtr's of nog steeds die avid SL,die zijn dan weer wat lichter,alhoewel die xtr weer een goede reputatie heeft(blijkt tot nog toe uit de poll)
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

@Jerommeken: Bij Barracuda staan de SD-7's aan 39 per rem (was vroeger 53), de grepen komen dan weer op een kleine 50, wat het geheel wel fors duurder maakt.
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Jack77 wrote:@Jerommeken: Bij Barracuda staan de SD-7's aan 39 per rem (was vroeger 53), de grepen komen dan weer op een kleine 50, wat het geheel wel fors duurder maakt.
Inderdaad : 39+39+50 = 130 (afgerond).

De nieuwe LX 2005 ziet er licht uit : 380grampies, dat is maar 20 meer dan de sd7. Misschien is dat een alternatief ...
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

De Shimano's piepen constant als je pech hebt...
Daarbij komt dat die remmen door hun Parallell Push systeem vanaf dat ze de minste speling hebben, bruusk beginnen te remmen.
Mijn voorkeur gaat uit naar Avid's. Ik was heel tevreden over de SD-5 maar inderdaad nogal nipt op vlak van kracht. Aangezien ik een progressieve en zachte remmer ben had ik daar niet al teveel last van.
Vanaf SD SL zul je zeker verbetering voelen!

Greetz,

Julien.
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

wacko007 wrote: Daarbij komt dat die remmen door hun Parallell Push systeem vanaf dat ze de minste speling hebben, bruusk beginnen te remmen.
Het alternatief bij Shimano zelf : de LX heeft geen P.Push systeem en is nog eens een dikke 100 gram lichter dan XTR of XT. Hij is ook een pak lichter in prijs.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

xtr is de betere koop, xt de slimste (kost de helft voor slechts weinig prestatieverschil) Je kan de eigenschappen van een rem (of schakelsysteem) al gevoelig verbeteren door XTR rem- of schakelkabels te monteren.

luckynino is inderdaad Nino Fenaroli, die gast is bezeten (en zit vrij goed in de slappe was) van lichte fietsen.
Avid arch supreme wordt niet meer gemaakt. met wat geluk komen er soms nog wat boven water.. als je de kans hebt, kopen !
Post Reply