Zo 02/10/2011 Waasmunster :: Ronde Waasland rit 3
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Met 6 man van ons team aan de start en we hebben ons ferm geamuseerd.
Zoals te verwachten is Waasmunster altijd een meevaller en dat was het nu ook.
De bevoorrading was in orde, veel lekkers en veel volk.
Bepijling in orde en bijna nergens opstoppingen.
Nadien ne pannenkoek, ook al was het warm weer, Shari had haar handen vol
Goeie bikewash dankzij de pompiers, al konden ze het ook met een Swiffer doen, 't was toch enkel stof
4e jaar op rij dat ik hier rijdt en 't valt nog steeds niet tegen.
Zoals te verwachten is Waasmunster altijd een meevaller en dat was het nu ook.
De bevoorrading was in orde, veel lekkers en veel volk.
Bepijling in orde en bijna nergens opstoppingen.
Nadien ne pannenkoek, ook al was het warm weer, Shari had haar handen vol
Goeie bikewash dankzij de pompiers, al konden ze het ook met een Swiffer doen, 't was toch enkel stof
4e jaar op rij dat ik hier rijdt en 't valt nog steeds niet tegen.
Ik denk dat ik weet waarover dit gaat. Er stond een biker met een paardrijder aan de kant ruzie te maken. Hoewel ik het afkeur dat de biker dit doet (we hebben hem dit ook gezegd) kan ik het toch totaal begrijpen. De paardrijder ging in volle galop door het bos en ben hem in dat kleine stukje bos wel 3 keer tegengekomen (waarbij hij 1 keer recht op mij af kwam). Blijkbaar had hij de betreffende biker bijna aangereden in een bocht en was de paardrijder nogal gefrustreerd dat er zoveel bikers in "zijn bos" reden.akrdju wrote:Bedankt aan alle deelnemers aan deze tocht maar er waren wel klachten van een inwoner over het onbeschofte gedrag van sommige rijders.
Gelieve in het vervolg een beetje hoffelijk te zijn of we krijgen problemen om alle dreven nog te mogen gebruiken
Hoewel wij als gast zijn kan de paardrijder ook wat respect opbrengen door deze dag nu eens niet als een zot door het bos te vliegen.
Als het deze man is dan hoop ik dat de organisatie ook eens aangeeft aan hem dat zijn gedrag niet goed was. Men gaat er altijd te snel vanuit dat de bikers in de fout zijn.
neen, het ging om een bewoner langs het parcours die door de drukte, moeite had om van zijn eigendom te raken met zijn auto. Hij werd tot 3 maal toe uitgescholden door bikers.Reflex wrote:Ik denk dat ik weet waarover dit gaat. Er stond een biker met een paardrijder aan de kant ruzie te maken. Hoewel ik het afkeur dat de biker dit doet (we hebben hem dit ook gezegd) kan ik het toch totaal begrijpen. De paardrijder ging in volle galop door het bos en ben hem in dat kleine stukje bos wel 3 keer tegengekomen (waarbij hij 1 keer recht op mij af kwam). Blijkbaar had hij de betreffende biker bijna aangereden in een bocht en was de paardrijder nogal gefrustreerd dat er zoveel bikers in "zijn bos" reden.akrdju wrote:Bedankt aan alle deelnemers aan deze tocht maar er waren wel klachten van een inwoner over het onbeschofte gedrag van sommige rijders.
Gelieve in het vervolg een beetje hoffelijk te zijn of we krijgen problemen om alle dreven nog te mogen gebruiken
Hoewel wij als gast zijn kan de paardrijder ook wat respect opbrengen door deze dag nu eens niet als een zot door het bos te vliegen.
Als het deze man is dan hoop ik dat de organisatie ook eens aangeeft aan hem dat zijn gedrag niet goed was. Men gaat er altijd te snel vanuit dat de bikers in de fout zijn.
het zijn minderheden met dit soort gedrag, maar ze geven wel de doorslag en bezorgen een slecht imago aan onze hobby.
Bedankt aan de talrijke deelnemers! Dit weertje gaan we niet gauw meer meemaken, vrees ik.
Tja, wat betreft het gedrag van sommigen. Dit jaar viel het heel goed mee! Weinig kittig gedrag gemerkt. Hopelijk is de trend wat gekeerd.
Maar spuwen op opritten, urineren in de tuinen, bewoners uitschelden, roepend alle bochten aansnijden (ipv te bellen) ... toch voer voor een studie van één of andere student psychologie hoor.
Zou dat te maken hebben met adrenaline? Testosteron? De oermens eens uitlaten op zondagvoormiddag?
Binnenkort een (positieve
)sfeerreportage.
Tja, wat betreft het gedrag van sommigen. Dit jaar viel het heel goed mee! Weinig kittig gedrag gemerkt. Hopelijk is de trend wat gekeerd.
Maar spuwen op opritten, urineren in de tuinen, bewoners uitschelden, roepend alle bochten aansnijden (ipv te bellen) ... toch voer voor een studie van één of andere student psychologie hoor.
Zou dat te maken hebben met adrenaline? Testosteron? De oermens eens uitlaten op zondagvoormiddag?
Binnenkort een (positieve
- Dickie
- Mountainbiker
Tja, een massa volk betekent ook meer kans op wrijvingen.
T'was aanschuiven geblazen aan de inschrijving rond 8,30u.
Ik vreesde voor fileleed onderweg, maar na een lange rij aanschuivers aan de trapjes loste de hoop zich wat op.
Overmijdelijk: Op enkele stukjes singletrack waar het leuk was om eens door te drukken werd je opgehouden.
Bij dit weer is het toch een must om vroeger weg te zijn, moet absoluut wat vroeger uit de nest volgende keer
.
Onderweg nog een stukske meegereden met Sofeurken.
Iig dit is toch één van de mooiste tt'n in onze streek.
Bepijling was prima, ravi ook en erg druk.
Voor de afspuiters van de brandweer maar gepast, diene hogedruk was iets te grondig...en eig was het niet nodig.
Nog wat van het zonnetje genoten op de aprés en content weer naar huis gepeddeld.
T'was aanschuiven geblazen aan de inschrijving rond 8,30u.
Ik vreesde voor fileleed onderweg, maar na een lange rij aanschuivers aan de trapjes loste de hoop zich wat op.
Overmijdelijk: Op enkele stukjes singletrack waar het leuk was om eens door te drukken werd je opgehouden.
Bij dit weer is het toch een must om vroeger weg te zijn, moet absoluut wat vroeger uit de nest volgende keer
Onderweg nog een stukske meegereden met Sofeurken.
Iig dit is toch één van de mooiste tt'n in onze streek.
Bepijling was prima, ravi ook en erg druk.
Voor de afspuiters van de brandweer maar gepast, diene hogedruk was iets te grondig...en eig was het niet nodig.
Nog wat van het zonnetje genoten op de aprés en content weer naar huis gepeddeld.
Last edited by Dickie on Mon 03 Oct 2011 10:55, edited 1 time in total.