Ik verslijt het roulement aan de driveside op minder dan 1000km... nu reeds 2x.
Ik gebruik geen hoge druk om mijn fiets af te kuisen!
Ik heb nu ontdekt dat de externe beschermkap steeds opschuift naar de tandwielen. hier is een kleine spatie van een 5tal mm.
De eerste keer had ik dit wel gezien dat die opgeschoven was maar hier geen aandacht aan besteed. De LBS heeft toen het Roulement vervangen want dit wasvolledig kapot.
Nu merk ik dat het weer opgeschoven was. Zo komt vuil en water makkelijk aan het roulement.
Ik ben nr de LBS gegaan en die heeft alles weer op zijn plaats gestoken. maar nu na een korte rit van 25km was die beschermkap alweer opgeschoven.
Volgens de handleiding van SRAM, zoals hierboven reeds gepost zit alles zoals het zou moeten zitten.
(geen extra ringen omdat ik een 73mm heb)
Ik zou toch graag willen weten hoe ik kan voorkomen dat die beschermkap van zijn plaats komt tijdens het rijden.
Het gaat om de XO en GXP braquet
X0 cranck-stel demonteren uit kader
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Toen ik een paar maand geleden mijn X0 crankstel wou demonteren had ik hetzelfde probleem. De grote inbus vijs kwam ook altijd mee los.
Heb toen de grote inbus vijs er volledig uitgedraaid en aan de kop van de kleine inbus vijs vet gedaan en ook vet aan de binnenkant van de grote inbus vijs gedaan, daarna de grote inbus vijs terug er zo vast mogelijk indraaien.Daarna kon ik de kleine inbus vijs probleemloos losdraaien zonder dat de grote mee los kwam.
Heb toen de grote inbus vijs er volledig uitgedraaid en aan de kop van de kleine inbus vijs vet gedaan en ook vet aan de binnenkant van de grote inbus vijs gedaan, daarna de grote inbus vijs terug er zo vast mogelijk indraaien.Daarna kon ik de kleine inbus vijs probleemloos losdraaien zonder dat de grote mee los kwam.
- Dacuba
- Mountainbiker
Beter is om de locktite een nachtje te laten werkenLiwoen wrote:draai de kleinste eerst terug vast,
Doe redelijk wa loctite aan de draad van de grote en draai die dan ook vast.
Ga een kop koffie drinken en probeer daarna eens opnieuw om de kleine los te draaien. de loctite zou normaal gezien die grote moeten vasthouden nu.
Laat weten of het gelukt is he