Mtb verlichting

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

Frenk wrote:Probleempje, mijn adapter van mijn magicshine mj-816 is stuk. Deze heeft een spanningspiek gehad.
Waar zou ik er zo eentje appart kunnen kopen? Op dealextreme vind ik niets... En ik vermoed dat dit toch een speciaal adapter is aangezien deze aangeeft wanneer je accu volledig is opgeladen.
Iemand een idee waar ik zo eentje kan vinden?
Deze moet je hebben (klikkerdeklik) Kostprijs 3,27€

Image
Frenk
Mountainbiker

Post by Frenk »

Bulls69 wrote:
Frenk wrote:Probleempje, mijn adapter van mijn magicshine mj-816 is stuk. Deze heeft een spanningspiek gehad.
Waar zou ik er zo eentje appart kunnen kopen? Op dealextreme vind ik niets... En ik vermoed dat dit toch een speciaal adapter is aangezien deze aangeeft wanneer je accu volledig is opgeladen.

Image
Ik heb wel een iets andere adapter, maar deze zal ook goed zijn.
Bedankt !!!
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

Frenk wrote:
Bulls69 wrote:

Image
Ik heb wel een iets andere adapter, maar deze zal ook goed zijn.
Bedankt !!!
Jij hebt misschien de Britse versie, ik heb ze allebei in gebruik en zijn perfect uitwisselbaar, alleen kijken of je het juiste Europees verloopstuk hebt.
-- Olympus --
Mountainbiker

Post by -- Olympus -- »

Ter info : aanbieding Hope 4 led aan 199€ bij bike-components momenteel.

http://www.bike-components.de/products/ ... sung-.html
Bulls69
Mountainbiker

Nieuw setje bij Deal Extreme 1200Lumens

Post by Bulls69 »

Ik heb sinds 2 weken het nieuwste telgje van DE LED verlichting in gebruik en uitvoerig kunnen testen tijdens de nachtritten in Gavere & St Maria Horebeke, moet zeggen dat het mij zeer goed bevallen is.
1) Lichtopbrengst (theoretisch) van 900Lummens bij MagicShine naar 1200 Lummen gestegen met de nieuwste T6 LED(de reële Lummen zijn uiteraard betwistbaar).
2) De beamspot is een stukje smaller dan bij de Magic Shine lampjes, hierdoor hebben ze meer spotbeam gehalte en draagt de lichtbundel ook verder, bij mijn MS lamp zie je de boom achter mijn tuin (+-100m) nog net staan, met deze nieuwe lamp zet je de boom duidelijk in het licht.
3) Ondanks de opmerkelijk toename van lichtopbrengst wordt de lamp minder warm in vergelijk met mijn MS 900 Lummen
4) Batterijduur op 100% vermogen haalde zonder probleem 3,5u bij +-10°C
5) De kabellengte is zowel aan de lamp en batterij een stuk langer waardoor je geen extra verlengkabel nodig hebt bij gebruik op de helm en achterzak
6) Een hoofdband is er standaard bijgeleverd
7) De batterij & lader zijn dezelfde als bij de MS 900Lummen, alleen zijn de buitendiameters van stekkers bij de lamp en batterij net iets kleiner dan bij de MS 900 Lummens waardoor je uw oudere batterij en verlengkabels kunt gebruiken op de nieuwe lamp maar niet omgekeerd
8 ) De lamp geeft geen storingen bij draadloze hartslagmeters en snelheidsmeters wat wel het geval is bij de oudere MS900 Lummen

Lost but not least, je betaalt slechts 35€ ipv +-60€ bij de oudere MS 900 Lummens. Gaat je voorkeur naar de oudere P7 900 Lummen led, goed nieuws want die betaal je ook slecht 35€ =D>
Wat de betrouwbaarheid ervan is zullen we nog moeten afwachten en kan alleen de toekomst ons vertellen :-k

Hier kan je deze kopen

Image
Image
Den Deze
Mountainbiker

Post by Den Deze »

-- Olympus -- wrote:Ter info : aanbieding Hope 4 led aan 199€ bij bike-components momenteel.

Ola, dat is wel zeer interessant!
Ik had ook nog (op aanraden van iemand) volgende set gevonden:
http://www.bike-discount.de/shop/k1001/ ... tml?mfid=8

Weet niet dat die Hope zijn 50€ meerwaarde kan goedmaken?
-- Olympus --
Mountainbiker

Post by -- Olympus -- »

Den Deze wrote:
-- Olympus -- wrote:Ter info : aanbieding Hope 4 led aan 199€ bij bike-components momenteel.

Ola, dat is wel zeer interessant!
Ik had ook nog (op aanraden van iemand) volgende set gevonden:
http://www.bike-discount.de/shop/k1001/ ... tml?mfid=8

Weet niet dat die Hope zijn 50€ meerwaarde kan goedmaken?

Stond voor dezelfde keuze, uiteindelijk voor de Sigma gekozen. Ze leken me ongeveer hetzelfde en de sigma was goedkoper.
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

Mijn nieuw speelgoed is ook onderweg:
http://www.dealextreme.com/p/mj-872-wat ... -set-80953

Ik ben eens benieuwd.
In de week voor de eerste keer mijn MJ-808 getest op het stuur naast mjin Edge800. Geen storing whatsoever =D>
Mijn polar 625sx kon daar vorig jaar niet mee om.
Den Deze
Mountainbiker

Post by Den Deze »

-- Olympus -- wrote: Stond voor dezelfde keuze, uiteindelijk voor de Sigma gekozen. Ze leken me ongeveer hetzelfde en de sigma was goedkoper.
Iemand een idee dat deze batterijen het goed uithouden in de winter?
Zo'n batterij heeft blijkbaar niks bescherming rond zich; hiermee bedoel ik een tas/zakje/...
Zoiets kan toch nooit 'gezond' zijn?
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

nu het s avonds sneller donker is - om half 9 is het zie je geen steek meer - ben ik zoek naar deftige verlichting.
Momenteel heb ik een lampje waarmee ik word gezien, maar niet om zelf te zien. Ik ben niet van plan om nachttochten te rijden dus het heeft geen ultra-lamp of dergelijke te zijn, maar welke gebruiken jullie of raden jullie aan?
Post Reply