Ik ben van plan om binnenkort een "licht" set wielen te laten spaken voor mn 29er. Maar ik zit nog met een paar vraagjes mss kunnen jullie me wat duidelijkheid bieden.
Wat ik al zeker weet is dat het DT revolution spaken worden (32) en alu nipples.
Men vragen gaan over de naven en de velg.
Ikzelf weeg 75kg en mn rijstijl kan je nog al "geweldig" noemen, ik jump graag eens en zal me niet rap inhouden. rekening houdenende met dat voor de naven en velgen dus.
Eerst had ik de Shimano XT naaf in gedachte maar na wat opzoekwerk, las ik dat de achternaaf niet zo stevig is.
In een klasse duurder heb ik de keuze gevonden tussen de ZTR naaf en HOPE pro 2 naaf uit de meeste reviews blijkt dat de hope naaf zeer deftig is. Veel gebruikersinfo over de ZTR naaf vind ik niet.
En is het wel de moeite om €170 meer te betalen voor een HOPE of ZTR naaf?
Dan nog de velgen.
De ZTR crest velg is mss wat te licht voor mijn rijstijl? dus dacht ik eerder aan de arch. Of is dat dan overkill en zou ik beter voor de 355 gaan?
dus m budget is €400 tot max €650 voor lichte stijve wielen die een hardere rijstijl kunnen verdragen.
Khoop dat jullie me wat kunnen helpen.
groetn
Wielen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- fucalot
- Mountainbiker
- Location: 2 chinezen (blacky & roadblacky),salsa horsethief, niner bsb rdo
http://superstar.tibolts.co.uk/product_ ... cts_id=314
Ik ben tot hiertoe zeer tevreden met de superstarnaafjes. Heb ze gekocht met een crest velg. Ik weeg een goede 90kg en tot hiertoe geen problemen. Voor de prijs moet je het in ieder geval niet laten en de naven zijn ombouwbaar naar eender welke wielas, QR, 9mm, 15mm, 20mm, achteraan hetzelfde verhaal.
Ik ben tot hiertoe zeer tevreden met de superstarnaafjes. Heb ze gekocht met een crest velg. Ik weeg een goede 90kg en tot hiertoe geen problemen. Voor de prijs moet je het in ieder geval niet laten en de naven zijn ombouwbaar naar eender welke wielas, QR, 9mm, 15mm, 20mm, achteraan hetzelfde verhaal.
-
ianaprilia
- Mountainbiker
lichte set wielen
Post by ianaprilia »
ben momenteel een setje 29ers aan t opbouwen, die komen heel binnenkort dus te koop:
zwarte velgen DT Swiss XR400 29er (is model 2012, gewicht 450g, riderlimit volgens DT 90 kg ) dus die zullen al wat aankunnen...
Alu nippels van DT, zilver
DT revolution spaken, zwart
DT Swiss 240s naven, zwart
Ik moet het gewicht totaal nog eens wegen en de prijs juist bepalen, maar ben er wel zeker van dat die binnen jouw budget gaan passen...
Indien interesse mag je altijd een PBtje sturen...
zwarte velgen DT Swiss XR400 29er (is model 2012, gewicht 450g, riderlimit volgens DT 90 kg ) dus die zullen al wat aankunnen...
Alu nippels van DT, zilver
DT revolution spaken, zwart
DT Swiss 240s naven, zwart
Ik moet het gewicht totaal nog eens wegen en de prijs juist bepalen, maar ben er wel zeker van dat die binnen jouw budget gaan passen...
Indien interesse mag je altijd een PBtje sturen...
-
KleinGuy
- Mountainbiker
Jeroen, ik wil even inpikken op deze thread omdat ik gelijkaardige vragen heb, hopelijk vind je het niet erg 
Als ik me een 29'er aanschaf wil ik ook een bijpassend licht wielsetje dat toch nog tegen een stootje kan. Ik kies normaal een zuivere rijlijn en het is niet de bedoeling om ermee te jumpen. Ahja, mijn gewicht is 78kg.
Ik dacht wel aan de crest velgen of toch beter niet doen. Wie heeft er goede en slechte ervaringen mee?
Zijn DT revolutions wel stevig genoeg voor een groot wiel? Ik dacht eerder aan de super comp spaken met messing nippels.
Als ik me een 29'er aanschaf wil ik ook een bijpassend licht wielsetje dat toch nog tegen een stootje kan. Ik kies normaal een zuivere rijlijn en het is niet de bedoeling om ermee te jumpen. Ahja, mijn gewicht is 78kg.
Ik dacht wel aan de crest velgen of toch beter niet doen. Wie heeft er goede en slechte ervaringen mee?
Zijn DT revolutions wel stevig genoeg voor een groot wiel? Ik dacht eerder aan de super comp spaken met messing nippels.
-
ianaprilia
- Mountainbiker
Post by ianaprilia »
voor zover ik weet volgt de invoerder van DT in Blegie de supercomp spaken niet, dus die zijn ietsje moeilijker te vinden dan...