Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

Sinds twee weken doe ik geen thuis-school verkeer weer, maar ook thuis-werk verkeer. Weliswaar maar 4km enkel, maar wel een "schone" baan: Schumanrondpunt, Wetstraat en dan het centrum door richting Beurs.

Denk dat ik een van de komende weken eens ga beginnen rondkijken voor wat evenwijdige straten, want ook al train ik mijn reflexen nu wel :wink:, het kan misschien toch wel juist iets gezonder dan middenin de uitlaatgassen gaan rijden (al is dat in Brussel uiteraard nooit te vermijden).
flaming_jakke
Mountainbiker

Post by flaming_jakke »

Haaike wrote: want ook al train ik mijn reflexen nu wel :wink:
Vanmorgen ook mijn reflexen eens goed getraind ... amaai mijnen frak #-o 't was close :evil:
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Ik doe dit ook (parallelle wegen zoeken) maar ik heb zo de indruk dat de wagens (dankzij de GPS denk ik) dit ook beginnen doen.
Gevolg: langs kleine smalle straatjes begint meer en meer verkeer te komen.
Bovendien zijn er veel boeren 's morgens bezig en die rijden met die reuze aanhangkarren links en rechts bijna in de gracht.
Ik begrijp niet dat deze "monsters" nog een homologatie krijgen voor op de openbare weg.... :-?
Haaike wrote: Denk dat ik een van de komende weken eens ga beginnen rondkijken voor wat evenwijdige straten, want ook al train ik mijn reflexen nu wel :wink:, het kan misschien toch wel juist iets gezonder dan middenin de uitlaatgassen gaan rijden (al is dat in Brussel uiteraard nooit te vermijden).
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

Deze morgen (eindelijk) nog eens met de koersfiets naar het werk gereden.
Heel ver is het niet maar het deed wel deugd :-) (8,5 km van de ene kant van Diest naar de andere kant)
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

Phille81 wrote:Deze morgen (eindelijk) nog eens met de koersfiets naar het werk gereden.
Heel ver is het niet maar het deed wel deugd :-) (8,5 km van de ene kant van Diest naar de andere kant)
Euhhhh,heb je daarvoor ene fiets nodig?
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

BASSMAN wrote:
Phille81 wrote:Deze morgen (eindelijk) nog eens met de koersfiets naar het werk gereden.
Euhhhh,heb je daarvoor ene fiets nodig?
Hoe bedoel je ?
Te voet is het een beetje ver... is het dan zo 'raar' om die (korte) afstand met de fiets te doen ?

(of ik interpreteer uw reactie mss verkeerd :-k)
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Haaike wrote:Sinds twee weken doe ik geen thuis-school verkeer weer, maar ook thuis-werk verkeer. Weliswaar maar 4km enkel, maar wel een "schone" baan: Schumanrondpunt, Wetstraat en dan het centrum door richting Beurs.

Denk dat ik een van de komende weken eens ga beginnen rondkijken voor wat evenwijdige straten, want ook al train ik mijn reflexen nu wel :wink:, het kan misschien toch wel juist iets gezonder dan middenin de uitlaatgassen gaan rijden (al is dat in Brussel uiteraard nooit te vermijden).
paralel met de wetstraat
jozef 2 laan,
kleine ring oversteken
door het park
koloniënstraat
klein baatnje (kardinaal mercier?
beenhouwerstraat
gretry
beurs

mooi wegje

succes

streets
Michaël
Mountainbiker

Post by Michaël »

Ik wist niet dat Diest zo groot was.
Phille81
Mountainbiker

Post by Phille81 »

Michaël wrote:
Ik wist niet dat Diest zo groot was.
Van Schaffen naar Webbekom...
JanC
Mountainbiker

Post by JanC »

Sinds maandag met de mtb naar het werk, 20 km enkel.
Sneller dan stappen/trein/bus, en ik kan langer blijven liggen. 8)
Terugfietsen vind ik wat minder, maar 's morgens het traject doen aan 30+ is een goeie manier om de dag te starten.
Post Reply