manitou voorvorken

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

zal deze standaart bij elk 2005 vork met lock-out geleverd zijn? Is in feite wel handig, maar snel kapot, nogal veel plaats op het stuur en exhtra gewicht.

FF aan het knopke aan de vork komen is nu zo moeilijk nie he
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

oh jawel, das wel vele beter ze zo'n hendelke, bij wedstrijdgebruik dan toch, daar telt rendement hé, comfort heeft geen belang, dus niet ff zonder lockout de hendel op ofzo..
stel; steile klim waarbij je recht moet staan, met lockout aan zal je rapper boven zijn hoor, maar boven scherpe bocht en meteen technische afdaling, kom jij dan liever nog ff van je stuur om aan je vork te prutsen ? :wink:
kweetni of ze standaard zullen zijn, en hoe lang ze meegaan..
grz
Guest

Re: manitou rld lockouthendel

Post by Guest »

viperke wrote:Voor 2005 zou manitou een blokkeerhendel vanop het stuur te bedienen gemaakt, genaamd de RLD .
heeft iemand hier ervaringen mee ?
het bericht staat met foto'tje in o2 bikers.. , foto genomen op bikebeurs in Duitsland :wink:
btw; is die poploc hendel bij rockshox nu béter dan de remote control ? :bounce:
8)
Ik denk niet dat buiten enkele eliterijders en testrijders al veel mensen zinnige dingen kunnen zeggen over zaken die pas een maand op de markt zijn of zelfs nog op de markt moeten komen.
Guest

Post by Guest »

Van Cot wrote:zal deze standaart bij elk 2005 vork met lock-out geleverd zijn? Is in feite wel handig, maar snel kapot, nogal veel plaats op het stuur en exhtra gewicht.

FF aan het knopke aan de vork komen is nu zo moeilijk nie he
Neen, niet standaard
Rasse
Mountainbiker

Manitou Black Lock Out ????

Post by Rasse »

Heeft er iemand ervaring met de inbouw , achteraf, van het Manitou LO systeem op een voorvork? Blijven de andere regelingen als RTWD en rebound regeling behouden?
Kaka
Mountainbiker

Post by Kaka »

Ik heb een Manitou Black platinum. Daarop zit RTWD, Rebound en Lock-out. Dus het is iig mogelijk :)

Groeten,

Kasper
Guest

manitou skareb comp, druk?

Post by Guest »

welke druk moet ik op deze vork zetten en hoeveel bar kan hij aan?
brecht256
Mountainbiker

Post by brecht256 »

hoj ,

ik heb dezelfde vork en heb deze vraag ook al gesteld op dit forum ...

van de maximale druk is nergens iets van te vinden
en van de juiste hoeveelheid druk zijn ook geen tabellen .

in de topic waar ik dit vroeg, daar zei iemand (Tiles02, ook met een scareb) dat je er 1/10 van je lichaamsgewicht in zou moette doen.

bij mij : 65 kg is dat 6.5 bar = 95 psi.

ik persoonlijk vind dat veel te zacht , kheb ze op 130 psi ( 9 bar) staan :roll:

iemand die de maximale druk mss al getest heeft ? :P

greetz
Guest

Post by Guest »

Ik heb er zelf al tien bar op staan. Testen dus. merci
Stinoske
Mountainbiker

manitou Black spv vraag.

Post by Stinoske »

Wel tgaat over het volgende, ik hem zo een manitou Black Spv vork op mijne fiets. Maar ik snap er de ballen van :oops: :oops: :oops: (echt wel erg, kweet het maar ja)

Daar staat zo een zwart dopje links waar ik kan pompen. Er staat zo een rood dopje rechts waar ik kan pompen. En rechts bij het rode dopje staat een vijs die ik kan regelen met ne sleutel van 16 :-? (kan ik hier veel toeren aan vijsen of nie?) Vanonder hem ik dan nog nen draaiknop voor iets te regelen. MA VOWA DIENT DA ALLEMAAL MAN. Ik weet da ze nu enkel te soft staat afgesteld. Kweeg 82 Kilo.

Wie ooooooooooohhhh wie kan mij helpen.

STijn

PS: khem zo al een speciaal drukpompke, maar pomen en wa proberen doen ik liever nie, ik wil eerst weten en dan doen.

http://www.answerproducts.com/manuals/a ... 33%3A21+PM
Post Reply