Wekelijks maak ik een filmke van een mtb toerrit.

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

Fons,
hoeveel keer moet het nog gezegd worden...
Ge moogt niet zo vlot inhalen; dat brengt de moraal naar beneden bij Jan Modaal =D> =D>

Weet je of het in orde is gekomen met de man dat gevallen is?
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

el gordo wrote:Fons,
hoeveel keer moet het nog gezegd worden...
Ge moogt niet zo vlot inhalen; dat brengt de moraal naar beneden bij Jan Modaal =D> =D>

Weet je of het in orde is gekomen met de man dat gevallen is?
Dit heb ik net gelezen op een Nederlans forum

Ik wil even reageren op de ongevallen in de route van gisteren. De valpartij op de Kruisberg was net gebeurd toen ik langs kwam. Ik denk dat de rijder ongeveer een 25m voor mij heeft gereden. Ik weet dus niet of hij is los gekomen en verkeerd terecht is gekomen, feit is wel dat we met een groepje van 6 rijders meteen zijn gestopt en hulp hebben verleend. Tot de tijd dat de ambulance is gekomen zijn we bij de man gebleven en hebben de hele tijd met hem kunnen communiceren. Hij klaagde continu over schouderpijn en nekpijn. Omdat ik de "coördinatie" via de telefoon regelde, heb ik met zijn vrouw gesproken en na afloop ook nog even gebeld (trouwens ik ken de man persoonlijk). Rond twaalf uur 's middags lag hij nog steeds op de EHBO-afdeling met 2 gebroken (uitstulpingen van de) nekwervels. De neuroloog moest toen nog onderzoek doen.
Zojuist heb ik nogmaals met zijn echtgenote gebeld en dit is de situatie: Hij heeft inderdaad 2 gebroken (uitstulpingen van de) nekwervels en zal de komende 6 weken een nekbrace moeten dragen. Hij heeft mogelijk een hersenschudding en een gebroken sleutelbeen, maar dat was gisteren nog niet bekend. Op dit moment ligt hij nog in het AZM in Maastricht en zal naar verwachting woensdag weer naar huis kunnen/mogen gaan.
De rijder kan zich niet herinneren wat er is gebeurd, wel dat hij niet hard heeft gereden. Nu heeft iedereen een andere opvatting van hard rijden, maar ik weet uit ervaring dat hij berekenend rijdt en dus geen risico heeft genomen. Ik heb immers een periode met hem gefietst.
Via deze weg ook meteen hulde aan alle bikers die hebben geassisteerd en bedankt voor de belangstellenden. Het is een positief gegeven dat iedereen bezorgd was en wilde informeren in het voorbij gaan. Hulde ook aan de organisatie die ter plekke en naderhand hebben geinformeerd en ook de komende week contact opnemen.

Dan de persoon 2km verderop. Daar kan ik alleen kort in zijn: ik hoop van harte dat hij ook goed hersteld en weer gauw op de fiets zit. Ons groepje passeerde op het moment dat brandweer hem uit de boom ging bevrijden, alle hulptroepen waren aanwezig en om dan te blijven staan, staat gelijk aan in de weg staan.
Beide voorvallen doen ons allemaal beseffen dat onze hobby maar relatief is.

En dan rijders zonder helm: in iedere toertocht zie je ze terug, maar een organisatie kan hier moeilijk tegen optreden. Hoe weet je of deze mensen (of moeten we spreken over hersenlozen) de hele route volgen of alleen bij toeval een stukje meepikken? Als je fietst zonder helm neem je een risico. De rijder op de Kruisberg heeft veel geluk gehad OMDAT hij een helm droeg. Zonder helm had hij veel minder geluk gehad en meer schade opgelopen.
Ik spreek mensen zonder helm erop aan. Of ze een grote mond willen hebben, moeten ze zelf weten. Een helm hoort bij je uitrusting, punt!

Veel plezier allemaal bij het beoefenen van deze geweldige sport en realiseer je altijd goed: hulpverleners in welke vorm dan ook, zorgen ervoor dat wij veilig kunnen sporten. Waardeer dat dan ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Namens SouthSide MTB-club,
Roger
Fons Moors
Mountainbiker

Post by Fons Moors »

Als mijn buurman me aan de deur zet omdat ik hem een verhaal vertel of laat zien van zijn kennisen of kameraden, dan zal ik niet rap weer aan zijn deur kloppen...

Ben weg hier. Voor mijn part kan je dit topic afsluiten.
zero
Mountainbiker

Post by zero »

Fons Moors wrote:Als mijn buurman me aan de deur zet omdat ik hem een verhaal vertel of laat zien van zijn kennisen of kameraden, dan zal ik niet rap weer aan zijn deur kloppen...

Ben weg hier. Voor mijn part kan je dit topic afsluiten.
euh, ik heb precies iets gemist?
baeyb
Mountainbiker

Post by baeyb »

allé jong :roll: ik vond die filmkes wel leuk, om is te zien hoe het er aan toe gaat op zo TT. Binnenkort mn eerste 8)
IkDeSlaapkop
Mountainbiker

Post by IkDeSlaapkop »

Ik kan precies niet volgen? Het zou jammer zijn als dit topic gesloten wordt.
Yalta-cruiser
Mountainbiker

Post by Yalta-cruiser »

Wtf happened....???
Bedankt voor de filmkes Fons...
Goe blijven trappen...
Zal ze HIER http://www.youtube.com/user/FonsMoors wel blijven volgen.
zwolle
Mountainbiker
Location: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

Post by zwolle »

weet er iemand waarom dat de fons zo boos is???

ik was een fan :wink: :wink: en ga z'n filmpjes wel missen
Fons Moors
Mountainbiker

Post by Fons Moors »

zwolle wrote:weet er iemand waarom dat de fons zo boos is???

ik was een fan :wink: :wink: en ga z'n filmpjes wel missen
Hier de uitleg.
Einde 2005 starte ik het topic op het forum:Wekelijks maak ik een filmke van een mtb toerrit.
Na meer dan 226.000 keer bekeken stond er onlangs het volgende:
Edit door moderator
Gelieve vanaf nu nog enkel fimpjes en degelijke te posten in het topic dat erover bestaat
Deze topic's staan onder toertochten
Nu zit iedereen hier wat zijn "filmkunstjes" bij elkaar te gooien en dat is nooit de bedoeling geweest van dit topic
Dus vanaf nu enkel nog fimpjes in het topic van de betreffende toertocht in het gedeelte toertochten
Nu is men meer bezig met crossposting dan wat anders
Het topic is afgesloten nu.

Op dat topic zette ik ook al jaaaaren filmbeelden van wedstrijden
en mtb gebeurtenissen waar dat geen topic van was. Gedaan dus vanaf nu.
Mijn vraag: Als ik naast dit topic de link ook in het betreffende topic van de toertocht zet, is dat dan crossposten?
Als ik twee drinkbushouders op mijn mtb heb staan dan neem ik ook twee drinkbussen mee. De ganse bak bier laat ik wel thuis.

Denk dat men dit bericht wel zal...
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

die modderators zijn gelijk de flikken , als ze zich vervelen beginnen ze mensen te ambeteren (zo goed als altijd dus)

denk dat dit bericht ook wel zal ....... :lol: :lol: :lol:
Post Reply