Niet dat ik sta te springen om naar Ninove te rijden, vorig jaar gestart in Oudenaarde en na de Leberg terug gedraaid richting Oudenaarde, die extra 30 km naar de Muur/Bosberg heb ik overgeslagen, vooral het saai stuk vanaf Ninove richting Zottegem.Haaike wrote:Gisteren gehoord dat het ongeveer dit gaat worden:RigolleM wrote:Hoe zit het met het parcours voor de wielertoeristen daags voordien, moeten zij ook 3x over de kwaremont/patersberg. Was dit jaar al te voet op de Patersberg wegens overbevolkt, wat gaat dat nu geven?
- wielertoeristen: aangepast parcours met 1x passage Kwaremont/Patersberg, wegens inderdaad niet haalbaar om daar 3x te passeren
- mountainbikers: geen parcours meer
Ronde van Vlaanderen 2012: aankomst in Oudenaarde
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Geloof mij, der is geen enkele kermiskoers die hier passeert die mijn zaak (koude bakker, broodjeszaak) doet floreren, in tegendeel (en hier passeren er redelijk veel op een jaar hoor)... En als ik een koers sponsor, geloof het dan ook maar dat je daar geen enkele return voor hebt, buiten de sympathie van de organisator misschien, maar er is geen enkele renner die er om maalt welke kleine zelfstandige zijn centen in het criterium pompt die hij op die moment aan het rijden is hoor.Docteur Dérailleur wrote:@black levi : idd een beetje verkeerd geïnterpreteerd en idd, ieder zijn eigen mening, maar ik hou wel van een goede polemiek. 't is daarom dat ik al veel hier over dit topic gepost heb.
Nog wat extra olie op het vuur gieten:
al die verwijten dat het hier om pure commerciële ingrepen gaat, hebben weinig belang wanneer het in een discussie over wielrennen gaat.
Reden?
Het (historische) uitgangspunt van vele belanrgijke wielertradities zijn puur commericeel.
Beste voorbeeld?
De Tour is opgestart om de oplage van een gazet (!) te doen stijgen; bergritten kwamen er bij voor spektakel en omwille van de commerciële belangen van skistations in de zomer (en vaak ten koste van lijf en leden van de dwangarbeiders van de weg; over de grens omwille van de mondialisering, enz....sponsortruien, enz...
Voorbeelden op kleiner niveau zijn de lokale kermiskoersen die de middenstand deden /doen floreren en promoten...
Het is eerder omgekeerd, het zijn de zelfstandigen die de kermiskoersen doen floreren en ze promoten. Ware het niet dat de zelfstandige sponsort, der zouden nie veel kermiskoersen meer zijn.
-
junior72
- Mountainbiker
In dit artikel staat dat ze twee afstanden voor de wielertoeristen zou zijn en één voor de mountainbikersHaaike wrote: Gisteren gehoord dat het ongeveer dit gaat worden:
- mountainbikers: geen parcours meer.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... =G923FQPL5
als hij het niet volhoudt dan steken ze in 2013 het stuk vals plat richting Kaster in, gevolgd door de kasseien van de Varent ... parcours wordt een 4-tal km langer, maar zou alleszins niet misstaan in de laatste 15 km ...cyclon wrote:stel: cancellara spurt weg op de derde passage van de oude kwarement, zijn berg (confer E3 prijs - geloof ik - dit jaar)
een groepje achtervolgt hem, met onder meer boonen en gilbert
op de paterberg valt cancellara stil, à la muur dit jaar
gilbert ontbindt zijn duivels, en komt solo aan, boven op de paterberg
het publiek gaat uit zijn dak,
daarna moet hij nog een dikke 10 kms naar de streep, houdt hij vol, tegen boonen en cancellara?
Ale, des te beter dan voor de mountainbikers. Ik heb zondag gesproken met de parcoursbouwer van de MTB-Ronde en die stopt er alleszins mee. Hij gaf mee toen mee dat er ook niemand anders was en dat er dus geen MTB meer zou zijn. Afwachten waarschijnlijk...junior72 wrote:In dit artikel staat dat ze twee afstanden voor de wielertoeristen zou zijn en één voor de mountainbikersHaaike wrote: Gisteren gehoord dat het ongeveer dit gaat worden:
-
junior72
- Mountainbiker
Oei , da wist ik niet.Haaike wrote:Ale, des te beter dan voor de mountainbikers. Ik heb zondag gesproken met de parcoursbouwer van de MTB-Ronde en die stopt er alleszins mee. Hij gaf mee toen mee dat er ook niemand anders was en dat er dus geen MTB meer zou zijn. Afwachten waarschijnlijk...junior72 wrote:In dit artikel staat dat ze twee afstanden voor de wielertoeristen zou zijn en één voor de mountainbikersHaaike wrote: Gisteren gehoord dat het ongeveer dit gaat worden:
We zullen dan maar afwachten tot we kunnen inschrijven of het doorgaat.
Dit is al een oud artikel....junior72 wrote:In dit artikel staat dat ze twee afstanden voor de wielertoeristen zou zijn en één voor de mountainbikersHaaike wrote: Gisteren gehoord dat het ongeveer dit gaat worden:
Nu, aan het mtb-parcours zal er zeker niets verloren zijn....
- Zotte Marre
- Mountainbiker
- Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Post by Zotte Marre »
Ik heb begot niet alles doorgelezen, maar het meeste van wat Rock Rider & Docteur Derailleur zeggen, ben ik volledig mee akkoord.Rock Rider wrote: Als je de typische bekrompen mentaliteit van de vlamingen wil behouden, dan vrees ik dat je niet echt ver meer zult geraken en dat het liedje rap zal uitgezongen zijn...
(...)
Ik vrees dat de ronde van 2012 zeker niet minder spannend gaat worden, zeker niet minder zwaar...
Wie de ronde langs het parcours gaat volgen, kan alleen maar content zijn. Ge blijft op dezelfde plaats, ge pakt minder risico's op de weg en ge ziet ze verschillende keren passeren.... alleen kan dit niet op de muur, maar wel op de pater, de kwaremont...
(...)
Zoals ik reeds ophaalde hier, mensen geef het gewoon een kans!
Het is een vokssport die nu nog steeds gratis toegankelijk is, dus laat er ons met z´n allen van genieten!
Gezonde opbouwende kritiek is goed en nodig, maar zoals sommigen hier nu bezig zijn, dit leidt echt tot niks...
+ het feit dat de discussie al lang niet meer gaat over oudenaarde of merelbeke, maar wel over al dan niet de muur...
In de media werd het ballonnetje van de aankomst in Oudenaarde nog maar opgelaten en de helft van (bekrompen) Vlaanderen stond al op zijn achterste poten.
Over de 3 rondjes kan je nog discussiëren, maar het zijn niet dezelfde 3 rondjes, he, ze rijden gewoon 3 keer over de Pater en de Kwaremont. Bedenk eens de mogelijkheid om te vergelijken hoe de finalemakers dezelfde berg 3 keer verteren. Stof voor discussie, je zal het wel zien.
De aankomst in Oudenaarde, waarom niet? een ander parcours, waarom niet? De Muur zit er idd minder lang in dan de geschiedenis van de RVV, dus so what, maar niemand (of een enkele uitzondering) heeft een eigen geheugen van de RVV zonder de Muur (en de Bosberg), dus is de perceptie er dat de Muur een onlosmakelijk deel is van de RVV. Zit de Mont Ventoux elk jaar in de TDF?
Ik zie vooral (en ik kijk enkel naar het sportieve) dat er heel veel mogelijkheden kunnen zijn hiermee, en dat er op dit moment niemand is de weet hoe je die nieuwe ronde moet rijden. Is ze lastiger? Is het een andere finale? Kan er nog na de laatste berg alleen weggereden worden? Wanneer barst de finale los? etc etc, alles ligt open, het is nog nooit zo onvoorspelbaar geweest! De max toch?
(enneuh, ik ben noch van Oudenaarde, noch van Geraardsbergen noch van ergens er tussen, maar van het noorden van O-Vl. Maar daar komen ze nooit ze, moet ik nu ook eens beginnen kankeren
De Vlaamse wielertoeristen kunnen 2 zaken doen:
- verderdoen zoals ze bezig zijn, met het risico dat dit uitmondt in een algemene boycot van de RVV (versie Oudenaarde), en dat de RVV zijn internationale naam en faam wordt bezoedeld,
- het spijtig vinden dat de Muur & Meerbeke geschrapt zijn, er zich overzetten, en uitkijken naar een vernieuwde RVV die op dit moment nog volledig onvoorspelbaar (en dus zeer interessant) is.
Charles Darwin wrote: "Survival is ultimately dependent on the ability to change and evolve". Otherwise die !
- Jemp
- Mountainbiker
De Ronde is op zich sterk genoeg dat ze zich niet moet laten verleiden om met de stroom mee te gaan.Rock Rider wrote:Volgens mij is de geschiedenis van de ronde niet geschreven op de muur, maar is de geschiedenis van de muur wel geschreven op de ronde!
De Ronde is dan misschien wel erfgoed, maar de muur is dit volgens mij niet. Vroeger beperkte het wielrennen zich vooral tot Europa, maar nu is er Down Under, Quebec, USA,... Als je mee wil, dan moet je evolueren. Met evolueren bedoel ik dan niet op Vlaams, laat staan Belgisch, noch Europees, maar wel op wereldvlak. Al ben ik ook niet voor den Wouter, een misse keuze kan je dit volgens mij niet noemen om mee te draaien in dit "wereld"circus... Als je de typische bekrompen mentaliteit van de vlamingen wil behouden, dan vrees ik dat je niet echt ver meer zult geraken en dat het liedje rap zal uitgezongen zijn...
Als er maar 8 keer een beslissing gevallen is op een beklimming, waarom wordt deze muur dan plots als DE strook van de RVV gezien? Nostalgie die iedereen verblindt? Ik denk het wel.
Ik vrees dat de ronde van 2012 zeker niet minder spannend gaat worden, zeker niet minder zwaar...
Wie de ronde langs het parcours gaat volgen, kan alleen maar content zijn. Ge blijft op dezelfde plaats, ge pakt minder risico's op de weg en ge ziet ze verschillende keren passeren.... alleen kan dit niet op de muur, maar wel op de pater, de kwaremont...
Om "tradities" te breken kan je het niet laten scherven te maken en dit is wat er nu aan het gebeuren is. Precies hetzelfde als x-aantal jaar geleden met de Koppenberg...
De ronde van vlaanderen zal zeker voor spektakel zorgen, dat is zeker. En al wie het een veredeld criterium noemt, ik nodig ze graag uit om deze kermiskoers eens te rijden, ze zullen puffen!
Zoals ik reeds ophaalde hier, mensen geef het gewoon een kans!
Het is een vokssport die nu nog steeds gratis toegankelijk is, dus laat er ons met z´n allen van genieten!
Gezonde opbouwende kritiek is goed en nodig, maar zoals sommigen hier nu bezig zijn, dit leidt echt tot niks...
+ het feit dat de discussie al lang niet meer gaat over oudenaarde of merelbeke, maar wel over al dan niet de muur...
Mij gaat het niet over al dan niet aankomst in Oudenaarde, maar dat aan de ziel van de koers geraakt wordt. Er kan een even mooi en misschien zelfs nog mooier parkoers gemaakt worden dan in het verleden zonder aan dat toerkes rijden beginnen doen.
En R.R. ge zegt nu wel dat we nog gratis kunnen genieten, maar ik dit blijft zeker niet zo.
De RVV is een bedrijf geworden en daar telt alleen maar hoeveel melk we uit de koe kunnen halen.
Er worden hier vergelijkingen getrokken met de Champions League, maar is het voetbal hier dan echt beter van geworden? Elk jaar krijgen we dezelfde grote ploegen in de eindronde waardoor dit steeds meer verdienen en het gat met de kleintjes enkel groter wordt.
Sport is ontstaan uit volksvermaak, maar is op vandaag uitgegroeid tot een bedrijf als een ander die enkel er op uit is de winst elk jaar groter te maken.
de meningvan de support doet er al lang niet meer toe....