Ronde van Vlaanderen 2012: aankomst in Oudenaarde

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Post Reply

Goede keuze om de aankomst naar Oudenaarde te verhuizen?

Ja
39
19%
Nee
144
72%
Geen mening
18
9%

Total votes: 201

J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

Met de Ronde was niets mis.
De Ronde was een van de meest entertainende/spannende koersen op de kalender.
De Ronde was 'veilig', de ordehandhavers moeten gewoon de wet toepassen. Voor zover 'veiligheid' een reden is waarom men de Ronde volledig veranderd heeft...
De Ronde vergelijken met koersen als 'Down under' en dergelijke... :roll: Vraag eens aan een renner welke koers hij zou willen winnen...

Met de Ronde in zijn originele vorm was ook geld te verdienen.

De Ronde met zijn finale in deze vorm (Muur/ Bosberg/finishstrook) heeft voor prachtige momenten gezorgd. Waarom werd er niet openlijk over veranderingen gedebatteerd?

Wat was er 'verkeerd' aan de laatste 38 Rondes?
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

@black levi : idd een beetje verkeerd geïnterpreteerd en idd, ieder zijn eigen mening, maar ik hou wel van een goede polemiek. 't is daarom dat ik al veel hier over dit topic gepost heb.

Nog wat extra olie op het vuur gieten:

al die verwijten dat het hier om pure commerciële ingrepen gaat, hebben weinig belang wanneer het in een discussie over wielrennen gaat.

Reden?

Het (historische) uitgangspunt van vele belanrgijke wielertradities zijn puur commericeel.

Beste voorbeeld?

De Tour is opgestart om de oplage van een gazet (!) te doen stijgen; bergritten kwamen er bij voor spektakel en omwille van de commerciële belangen van skistations in de zomer (en vaak ten koste van lijf en leden van de dwangarbeiders van de weg; over de grens omwille van de mondialisering, enz....sponsortruien, enz...

Voorbeelden op kleiner niveau zijn de lokale kermiskoersen die de middenstand deden /doen floreren en promoten...
black levi
Mountainbiker

Post by black levi »

Bedankt d.d., de reden van de ontstaansgeschiedenis van de tour kende ik niet.Ben nu wat wijzer geworden. :wink:

Luister, het fijne van de zaak zullen wij nooit te weten komen. Waarom de muur eruit en waarom 3x...je-weet-wel.
Wie dat beslist en met hoevelen ze daarover beslissen, hoe groot de invloed van de factor geld daarin mede beslist?...het is me een raadsel.
Ik zou wel eens de echte waarheid willen weten en ik heb zo mijn vermoedens.
Het zou toch triest zijn mocht Wouter - als baas zijnde van de RVV - de muur eruit gebonjourd hebben om die verloren rechtszaak.
Dan pas zou het sportieve - in de mens Wouter - ver te zoeken zijn.

Maar ja, wie ben ik? :lol: :lol:
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

stel: cancellara spurt weg op de derde passage van de oude kwarement, zijn berg (confer E3 prijs - geloof ik - dit jaar)

een groepje achtervolgt hem, met onder meer boonen en gilbert

op de paterberg valt cancellara stil, à la muur dit jaar

gilbert ontbindt zijn duivels, en komt solo aan, boven op de paterberg

het publiek gaat uit zijn dak,

daarna moet hij nog een dikke 10 kms naar de streep, houdt hij vol, tegen boonen en cancellara?
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Hoe zit het met het parcours voor de wielertoeristen daags voordien, moeten zij ook 3x over de kwaremont/patersberg. Was dit jaar al te voet op de Patersberg wegens overbevolkt, wat gaat dat nu geven?
Zombiker
Mountainbiker

Post by Zombiker »

black levi wrote:Het zou toch triest zijn mocht Wouter - als baas zijnde van de RVV - de muur eruit gebonjourd hebben om die verloren rechtszaak.
Zou er nu werkelijk éne mens denken dat dit niet de reden van het verdwijnen van de Muur is?
Zakenmannetjes van dat kaliber vereffenen voor minder rekeningen om hun ego te sussen en hun klein pietje te compenseren.

Of de veranderingen al dan niet goed/slecht zijn kan me niet veel boeien, maar de reden is alvast lachwekkend :roll:
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Zombiker wrote:
black levi wrote:Het zou toch triest zijn mocht Wouter - als baas zijnde van de RVV - de muur eruit gebonjourd hebben om die verloren rechtszaak.
Zou er nu werkelijk éne mens denken dat dit niet de reden van het verdwijnen van de Muur is?
Zakenmannetjes van dat kaliber vereffenen voor minder rekeningen om hun ego te sussen en hun klein pietje te compenseren.

Of de veranderingen al dan niet goed/slecht zijn kan me niet veel boeien, maar de reden is alvast lachwekkend :roll:
+111
De Wreter
Mountainbiker

Post by De Wreter »

jaro wrote:
Zombiker wrote:

+111
+zevenhonderdzevenentachtig

Maar of dat pietje dan klein is ? Ik denk dat die dan alleen maar groeit.

Ook eens proberen :wink:
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

RigolleM wrote:Hoe zit het met het parcours voor de wielertoeristen daags voordien, moeten zij ook 3x over de kwaremont/patersberg. Was dit jaar al te voet op de Patersberg wegens overbevolkt, wat gaat dat nu geven?
Gisteren gehoord dat het ongeveer dit gaat worden:
- wielertoeristen: aangepast parcours met 1x passage Kwaremont/Patersberg, wegens inderdaad niet haalbaar om daar 3x te passeren
- mountainbikers: geen parcours meer

Wat betreft algemene verandering: op zich ben ik niet tegen een verandering van aankomst. Die zijn er al zoveel geweest en zoals hier al gezegd is, alles went... Oudenaarde heeft op dat gebied ook meer uitstraling dan Ninove vind ik: het hart van de Vlaamse Ardennen, het wielermuseum...
Die 3 passages... niet overtuigd. Kan zijn dat het werkt (eerst zien, dan oordelen), maar als je ziet wat er in die streek allemaal te vinden is, is het toch ook niet per se nodig. Al een chance wel dat het geen 3 exact dezelfde lussen zijn.
En verdwijnen van de Muur: spijtig, absoluut. Had er puur qua parcoursmogelijkheden zeker nog kunnen inzitten, maar anderzijds: er zijn zoveel bergen/hellingen die jaren uit een koers verdwijnen... Koppenberg heeft jaren niet in de RvV gezeten, Mont Ventoux heeft jaren niet in de RvF gezeten... De mythe wordt er alleen maar groter van.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

we kunnen die dag dan weer de deur uit..
Post Reply