29' vooraan,26'achteraan.
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Mijn inziens, heeft omgekeerd meer zin. Vooraan zo'n pompvork met een klein wiel, achter die fork ne deftige kader(= 29") met een normaal wiel (29"), snel sturen en uw voorwiel kan uw achterwiel volgen.....
Als ge er goed over nadenkt, is dat beter, maar waarom zoude dan nog met kinderwielen werken?????
Toch maakt het sense....
In een vaste 26" fork, past een 29" wheel, maar, door het gebrek aan geo van uwe 26" velo, kan't zijn da ge me uwe teen tegen uwe band komt....kan...is ni noodzakelijk, hangt van kader en uw schoenen af.....
Als ge met een smal stuurke bolt, ga da sowieso wa vreemd aanvoelen in't begin....
Als ge er goed over nadenkt, is dat beter, maar waarom zoude dan nog met kinderwielen werken?????
Toch maakt het sense....
In een vaste 26" fork, past een 29" wheel, maar, door het gebrek aan geo van uwe 26" velo, kan't zijn da ge me uwe teen tegen uwe band komt....kan...is ni noodzakelijk, hangt van kader en uw schoenen af.....
Als ge met een smal stuurke bolt, ga da sowieso wa vreemd aanvoelen in't begin....
-
speedrider
- Mountainbiker
- Location: Specialized Venge, Tarmac en Fatboy. Cannondale Flash1 29er
- Kristof Huyck
- Mountainbiker
Post by Kristof Huyck »
Zou dat graag toch eens proberen, theoretisch lijkt me dit alvast wel een goeie oplossing: acceleratie achteraan van een 26er en stabiliteit vooraan van een 29er.
Enfin, het zal praktisch wel niet zo goed werken, anders was hier wel een vervolg op geweest.
Enfin, het zal praktisch wel niet zo goed werken, anders was hier wel een vervolg op geweest.
- Zombiker
- Mountainbiker
Trek heeft er idd jarenlang mee geëxperimenteerd.
't Is ne prachtige velo voor mannen met "schrik" op technische stroken.
Ik ken éne dat sinds hij met een 69'er rijdt pakken beter kan volgen op pittige afdalingen en technische stroken. Je krijgt het principe van een 29'er: elk obstakel lijkt en is makkelijker te nemen (janettenvelo's).
Waarom dan niet gelijk een 29'er? Tsja, 't blijft sowieso speelser dan een groot achterwiel; imo net zoals een 29'er niet persé beter is als een 26'er maar leuk dat je de extra keuze hebt zal het voor sommigen wel schoon gerief zijn.
Ik heb het ook altijd lelijk gevonden op foto, maar in't echt valt het goed mee, die ik weet rijden is zelfs wreed schoon te noemen imo.
Ik ken éne dat sinds hij met een 69'er rijdt pakken beter kan volgen op pittige afdalingen en technische stroken. Je krijgt het principe van een 29'er: elk obstakel lijkt en is makkelijker te nemen (janettenvelo's).
Waarom dan niet gelijk een 29'er? Tsja, 't blijft sowieso speelser dan een groot achterwiel; imo net zoals een 29'er niet persé beter is als een 26'er maar leuk dat je de extra keuze hebt zal het voor sommigen wel schoon gerief zijn.
Ik heb het ook altijd lelijk gevonden op foto, maar in't echt valt het goed mee, die ik weet rijden is zelfs wreed schoon te noemen imo.
-
Tismilucas
- Mountainbiker
Post by Tismilucas »
Singular Hummingbird is een mooi voorbeeld waar je mee kunt experimenteren. Past voor een 29er in achter een 26er. Maar je zou ook zomaar 650b voor en achter kunnen rijden.
En inderdaad bij het NKSS12 een 69er gezien. Viel minder op dat de foto van de Trek in dit plaatje.
En inderdaad bij het NKSS12 een 69er gezien. Viel minder op dat de foto van de Trek in dit plaatje.
- Sandcrawler
- Mountainbiker
- Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen
Post by Sandcrawler »
Hoe kunde gij nu weten dat die makkelijker kan volgen op technische stroken en pittige afdalingen.Normaal ligt die van aan de start al ver voor u.Zombiker wrote:Trek heeft er idd jarenlang mee geëxperimenteerd.