Zo 25/09/2011 Ingelmunster :: 10de Veldtoertocht Soenens

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
tloperke
Mountainbiker
Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)

Post by tloperke »

johanc wrote:Zonet nog stuk van de 45 km gereden. Zeer goed uitgepijld, Stefan W. was zelfs stroken aan het bosmaaien in Ooigem-Wielsbeke.
Stefan W. ook maandag al aan het werk gezien....da's gene gewone! Ie zal wel ene klaar zetten =D>

zondagmorgen zal ik zeer vroeg vertrekken (7u30), want in de namiddag heb ik nog een loopkoers te organiseren in Izegem
Wybo
Mountainbiker
Location: cube elite hpc - cube AMS hpc teamline - giant xtc 540

Post by Wybo »

Vandaag bijna de volledige 65 km gereden. Enkel de aanloop richting Emelgem laten liggen. Ben begonnen met Klein Zwitserland daarna trekken ze via Hulste tot Ooigem bos. Dan wordt het crossparkoer aan gedaan. We keren terug via Oostrozebeke voor wat "klimwerk" :wink: naar de Paanders. Het laatste stuk loopt over Meulebeke en een stuk Pittem terug naar de start. Het parkoer ligt er schitterent bij. De bossen zijn goed aangeduid met kalklijnen en de organisatie was nog de laatste stukken aan het maaien. Morgen zeker present Zondag misschien
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

sebiet ook nog eens de benen strekken.
op't gemakske door de streek cruisen, om nadien te verbroederen aan de toog.
't parcours zal zoals altijd wel dik in orde zijn.
Daele
Mountainbiker

Post by Daele »

zal zondag ook van de partij zijn met de club voor de grootn toer peis 'k, zo te horen wordt dit een goeie rit. Heb nog nooit gereden in Ingelmunster, grtz
muddy666
Mountainbiker

Post by muddy666 »

heb zojuist mijn eerste toertocht ooit afgewerkt, heb gekozen voor de 65 km en met de fiets naar daar gereden. er stonden 77 km op de teller, goed voor 03u19 bikeplezier. die zones in emelgem en ooigem bos waren fun! goed aangeduid, maar soms moest je een echt slangemens zijn. knap werk van de inrichters.
geertje
Kerstman

Post by geertje »

Ben deze morgen eigenlijk totaal onverwacht samen met m'n broer afgezakt naar Ingelmunster en heb het me zeker niet beklaagd hoewel we maar de 30km gereden hebben.
Mooi parcours, single tracks waren echte fun, goede bepijling minimum 2 soms 3 pijlen in een bocht.
Aan de afspuitstand was het nog heel rustig (wie heeft om 9h30 reeds een mountainbike gereden? :roll: ) en bij douches met heerlijk warm water was het al even rustig.
Samengevat: zeker één om te onthouden voor volgend jaar, hopelijk terug met zo'n stralend zonnetje :-D . Blijkbaar was het vorig jaar anders!

Grtn

geertje :wink:
reynaerten
Mountainbiker

Post by reynaerten »

heb ook de 65 gereden vandaag, en ik persoonlijk
vond dat er na 45 km enorm veel asfalt in de resterende
km's zat, maar het was al bij al een superrit met een zeer
prachtige organisatie!

nice job! 8)
Quattro
Mountainbiker

Post by Quattro »

Vanmorgen de 45km gereden. Schitterend parcours onder een stralend zonnetje! Puur genieten. Heel mooie singletracks in de bossen (Klein Zwitserland, Ooigem bos,...). Leuke bergjes op en af.

Bepijling soms wat zoeken (tegen zon en pijltje in de schaduw, een paar keer onder het motto: geen pijl is rechtdoor) maar nergens verkeerd gereden. De kalklijnen in de bossen waren wel zeer goed!

Volgend jaar mag het voor mij weer met zo'n zonnetje zijn! Ingelmunster in de zon met modderbanden is veel leuker dan Ingelmunster in de regen op zomerbanden...
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

reynaerten wrote:heb ook de 65 gereden vandaag, en ik persoonlijk
vond dat er na 45 km enorm veel asfalt in de resterende
km's zat, maar het was al bij al een superrit met een zeer
prachtige organisatie!

nice job! 8)
Als je een paar keer deze TT hebt gereden, weet je dat dit een beetje het pijnpunt van de grote tocht is. De eerste 40km zijn heel goed en heel gevarieerd door de vele bosstroken. Die bossen liggen allemaal bij elkaar waardoor je dan voor de rest van de kilometers in het platteland van Meulebeke en omgeving doorbrengt met behoorlijk wat baan en velddreven. Nu, de tocht is lang niet slecht en ik kom hier graag terug (morgen al, maar dan door tijdsgebrek maar de 30 denk ik)

Qua organisatie behoorlijk, alhoewel we wel vaak met de pijltjes sukkelden. In begin en ook in laatste lus van 60 was het opletten geblazen en toch verkeerd gereden. Bevoorradingen meer dan OK, douches warm, fietsbewaking, après buiten, ... Geslaagde start van het VBR-winterseizoen. Hoorde dat er maar zo'n 400 mensen waren, toch wel weinig vind ik...
mayohagar
Mountainbiker

Post by mayohagar »

Morgen aanwezig voor de 65 km. Vorige week 3000 hm maar toch blij terug te kunnen mtben. Oude liefde roest niet.
Post Reply