Zo 25/09/2011 Bocholt

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bakkie
Mountainbiker

Re: Damburg MTB tocht 25 september 2011

Post by bakkie »

Powerbikereddy wrote:Er zijn een paar kleine verbindingsstukken die verhard zijn, echt te verwaarlozen. Deze gedeelten zijn echt niet uit te sluiten, en bovendien liggen de 2 bevoorradingen op dergelijke korte stukken.
Over de gedeelten single tracks zal nog lang nagekaart worden. Hier is behendigheid troef. We hebben moeite gedaan om de vele overgroeiingen weg te knippen. Soms was de track bijna onzichtbaar en versperdde takken een "normale" doorgang. Ook enkele heuveltjes duiken plots op voor de wielen en velen zullen vloeken als niet op tijd geschakeld werd. Het is echt een tocht waar de echte kenners en kunners hun hartje kunnen ophalen en hun skills kunnen tonen.
ook geschikt voor beginners die nog maar enkele weken rijden?
flipp
Mountainbiker

Post by flipp »

bakkie wrote: ook geschikt voor beginners die nog maar enkele weken rijden?
Een toertocht is normaal voor iedereen toegankelijk. Gewoon rijden.
flipp
Mountainbiker

Post by flipp »

Powerbikereddy wrote:Over de gedeelten single tracks zal nog lang nagekaart worden. Hier is behendigheid troef. We hebben moeite gedaan om de vele overgroeiingen weg te knippen. Soms was de track bijna onzichtbaar en versperdde takken een "normale" doorgang. Ook enkele heuveltjes duiken plots op voor de wielen en velen zullen vloeken als niet op tijd geschakeld werd. Het is echt een tocht waar de echte kenners en kunners hun hartje kunnen ophalen en hun skills kunnen tonen.
Jullie leggen de lat wel hoog door zoiets te zeggen hé :wink:
Ben al ff niet meer in die buurt gaan biken, maar Damburg ligt vlakbij mijn huis dus ik kom zowiezo nog eens af
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

Ben eigenlijk ook wel benieuwd waar je overal gaat rijden....ken de streek ook redelijk dus :wink:
Granny
Mountainbiker

Post by Granny »

Fiets ook tamelijk veel in de regio : ik heb daar vorige week nog een traject gevolgd dat uitgepijld was met minuscule pijltjes en aankwam aan de Damburg : Bij navraag bleek dat dit het traject van de mtb-tocht is.
Zoals hierboven reeds gezegd : afwisselend parcours , zeer weinig verharde stroken, wel enkele niet al te lange verbindingsstukken over kiezelwegen om de deelnemer te brengen naar de interessantste stukken in Kaulille, 't Herent en Reppel: Hierin zitten inderdaad niet al te moeilijke technische stroken met redelijk veel singeltracks.
Verwacht evenwel geen hoogteverschillen ( echte hellingen zijn hier niet hooguit heuveltjes van enkele meters). Ik vond het een mooi parcours en doenbaar voor iedereen.
De startlocatie ( tenniskantine aan het sportcomplex de Damburg) is ook prachtig ( veel parking, gezellig terras enz.)
Ik zal er zijn. :-D
joske77
Mountainbiker

Post by joske77 »

ik hoop er ook te komen biken, als ik opvang vind voor junior
Powerbikereddy
Mountainbiker

Damburg MTB tocht 25 sept 2011

Post by Powerbikereddy »

Granny heeft gelijk, hij volgde het parcours voor aanstaande zondag. De kleine pijltjes zijn dan natuurlijk vervangen door de gebruikelijke grotere pijlen, we gaan ook kalk strooien. Hoogteverschillen zijn niet op te merken wel enkele kleinere heuveltjes, dus de tocht is ook geschikt voor beginners. De tennishal aan het Damburgcomplex is inderdaad zeer geschikt, het terras zal zondag te klein worden maar zeker erg gezellig gezien het prachtige nazomerweer dat voorspeld wordt.
Josss
Mountainbiker

Post by Josss »

een mooi tochtje en een gezellig terras: dat bevalt me wel.
Ik zak dus af naar De Damburg
Tim FCB
Mountainbiker

Post by Tim FCB »

ik kom ook naar Damburg,
vanuit Zele (Ovl) een kleine 125km te bollen met de wagen.

tot zondag
rony_rabijns
Mountainbiker

Post by rony_rabijns »

In onze achtertuin mogen de Dabbers uit Neerpelt ook niet ontbreken. Wij zullen met een flinke delegatie deelnemen waaronder ook enkele "locals".
En als het goed weer, draait de camera overuren zondag. :-)

www.dabbers.be
Post Reply