beginnen met trial biken
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- den wakkere bakker gits
- Mountainbiker
- Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Post by den wakkere bakker gits »
ondertussen had ik het ook ontdekt dat je dan stabieler staat en ook ter plekke kunt blijven slaan.
Maar bedankt voor de tips ze zijn meer dan welkom zo zit ik nu vast als ik op 6paletten wil springen.
Het muurtje en zo geraak ik op omddat ik eerst men voorwiel kan zetten en dan het achterwiel erop kan duwen. Maar door de hoogte van de paletten is dit niet meer mogelijk. Daar blokkeer ik dan ook kom afgereden en wil zelfde doen wat dus niet lukt.
Denk dat ik nu zal moeten dezelfde beweging maken maar dan in een flow in de lucht of heb ik het verkeerd voor.
Bedankt Fry voor u PB lijkt me zeer nuttige info en kan alle tips gebruiken.
Je zal me waarschijnlijk ook wel eens zien op Woensdag in Aalter.
Greetz
Stefaan
Maar bedankt voor de tips ze zijn meer dan welkom zo zit ik nu vast als ik op 6paletten wil springen.
Het muurtje en zo geraak ik op omddat ik eerst men voorwiel kan zetten en dan het achterwiel erop kan duwen. Maar door de hoogte van de paletten is dit niet meer mogelijk. Daar blokkeer ik dan ook kom afgereden en wil zelfde doen wat dus niet lukt.
Denk dat ik nu zal moeten dezelfde beweging maken maar dan in een flow in de lucht of heb ik het verkeerd voor.
Bedankt Fry voor u PB lijkt me zeer nuttige info en kan alle tips gebruiken.
Je zal me waarschijnlijk ook wel eens zien op Woensdag in Aalter.
Greetz
Stefaan
- Guy S.
- Mountainbiker
Tips:
Terwijl ge op muurtjes zit te springen, tussendoor steeds de "basis-rijtechniek" blijven trainen. Bvb surplacen, een stukske achteruit bollen, zeer korte 8-figuurtjes rijden (ook op een helling) bunny-hops zowel terplaatse als over een balkske enz...
Vooral de spring techniek is iets wat ge veel moet oefenen zoals ge zelf al aangeeft.
En vooral een in alle omstandigheden stabiele en evenwichtige houding op uwe fiets, is belangerijk. (is moeilijk uit te leggen)
Het komt er op neer dat het zwaartepunt van uw lichaam, ongeveer in het midden tussen het raakvlak van uw banden ligt en dat ge uw lichaam niet (te ver) naar link of rechts overhelt.
Maar dat zult ge al wel gemerkt hebben.
Terwijl ge op muurtjes zit te springen, tussendoor steeds de "basis-rijtechniek" blijven trainen. Bvb surplacen, een stukske achteruit bollen, zeer korte 8-figuurtjes rijden (ook op een helling) bunny-hops zowel terplaatse als over een balkske enz...
Vooral de spring techniek is iets wat ge veel moet oefenen zoals ge zelf al aangeeft.
En vooral een in alle omstandigheden stabiele en evenwichtige houding op uwe fiets, is belangerijk. (is moeilijk uit te leggen)
Het komt er op neer dat het zwaartepunt van uw lichaam, ongeveer in het midden tussen het raakvlak van uw banden ligt en dat ge uw lichaam niet (te ver) naar link of rechts overhelt.
- Mountainbiker
- Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
den bunny hop heb ik ook problemen mee met de trial fiets met de gewoon mtb+klikpedalen lukt het maar zonder klikkers is toch moeilijk.Guy S. wrote:Tips:
nu ja oefenen is de boodschap
- Mountainbiker
surplacen is ondertussen een ziekte geworden als ik 5 min tijd heb sta ik op die velo tss men bloem die gestapeld ligt in het magazijn/garage.
gelukkig dat er mij s'nachts niemand bezig zie van de klanten
gelukkig dat er mij s'nachts niemand bezig zie van de klanten
-
gidonhanger
- Mountainbiker
Post by gidonhanger »
http://nodabs.nl/nl/controls/t-master-f ... ilver.html
http://nodabs.nl/nl/controls/onza-mod-stem-334.html bestaat ook gewoon van bbb
als je deze twee veranderingen doet heb je al een hele hoop meer controle over je fiets,let wel als je eens zo een breed stuur gewend bent wil je niet meer terug;-)))
grtz
http://nodabs.nl/nl/controls/onza-mod-stem-334.html bestaat ook gewoon van bbb
als je deze twee veranderingen doet heb je al een hele hoop meer controle over je fiets,let wel als je eens zo een breed stuur gewend bent wil je niet meer terug;-)))
grtz
-
Interfox
- Mountainbiker
Hey iedereen,
Ik zou ook graag met trial beginnen. Ik heb dit jaar bmx (race), maar dat was niet echt iets voor mij(die wielen voelden te klein aan
). Ik heb al wat rond gekeken en ik zou het liefst met een 24" rijden, maar ik heb nog geen fiets gevonden. Kent er een plaats of site,... waar je wat meer info kan krijgen over trial. En hebben jullie wat tips voor een beginner?
Ik zou ook graag met trial beginnen. Ik heb dit jaar bmx (race), maar dat was niet echt iets voor mij(die wielen voelden te klein aan
- Thunder
- Mountainbiker
Interfox wrote:Hey iedereen,
Ik zou ook graag met trial beginnen. Ik heb dit jaar bmx (race), maar dat was niet echt iets voor mij(die wielen voelden te klein aan). Ik heb al wat rond gekeken en ik zou het liefst met een 24" rijden, maar ik heb nog geen fiets gevonden. Kent er een plaats of site,... waar je wat meer info kan krijgen over trial. En hebben jullie wat tips voor een beginner?
Hier ze je heel wat basisoefeningen. Ik denk dat er maar 1 tip is: Oefenen, oefenen en oefenen....
- Guy S.
- Mountainbiker
Ik heb efkes moete zoeken maar ik wist dat er een club was in BelgieInterfox wrote:Hey iedereen,
Ik zou ook graag met trial beginnen. Ik heb dit jaar bmx (race), maar dat was niet echt iets voor mij(die wielen voelden te klein aan). Ik heb al wat rond gekeken en ik zou het liefst met een 24" rijden, maar ik heb nog geen fiets gevonden. Kent er een plaats of site,... waar je wat meer info kan krijgen over trial. En hebben jullie wat tips voor een beginner?
Voila sè: http://www.trialteam.be/homeNL.html
't is niks, laat maar zitten