Hoe komt het toch dat je zo stil en week wordt als je zoiets leest,over iemand die je niet persoonlijk kent...[/quote]
Omdat wij , zonder het te beseffen, eigenlijk één grote familie zijn.
Overlijdensbericht
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
-
levensgenieter
- Mountainbiker
Post by levensgenieter »
Ik kende Viper slechts van zijn berichtjes die ik hier op het forum kan lezen.
Maar de confrontatie dat er geen meer zullen volgen door het plotse overlijden van viper geeft me toch een leeg gevoel momenteel.
Ik wens dan ook de familie en vrienden veel sterkte toe.
Ik hoop dat Viper altijd aanwezig zal blijven in de ledenlijst op dit Forum.
Maar de confrontatie dat er geen meer zullen volgen door het plotse overlijden van viper geeft me toch een leeg gevoel momenteel.
Ik wens dan ook de familie en vrienden veel sterkte toe.
Ik hoop dat Viper altijd aanwezig zal blijven in de ledenlijst op dit Forum.
Fantastisch initiatief Jack77/Ivan. Ik heb vanmorgen een reactie gepost (bladzijde 2) en nu zie ik dat er al zoveel tientallen posts zijn. Het doet me nogmaals nadenken/bezinnen (ikzelf ben 5 weken geleden op de MTB nog knal op een auto gereden en heb hierbij veel geluk gehad). Misschien kunnen de beheerders van de site een hommage plaatsen aan Jan zodat deze reacties nog lang bewaard blijven na deze topic.Jack77 wrote:Normaliter was ik niet zinnens om vandaag nog maar iets te posten. Het nieuws van de dood van mijn goede vriend Jan viel me zwaar. Wij waren geen vaste bike-makkers, maar hadden op dagbasis wel enorm veel contact. Als het kon reden we ook samen.
De massale reacties hier hebben me echter aangezet om samen met Ivan te zoeken om al deze blijken van medeleven wat te kanaliseren om ze aan de familie over te maken. Hierbij werden we geïnspireerd door de vele ideëen die door mede-forumleden reeds werden aangedragen.
Aangezien dit topic reeds als een soort rouwregister dienst doet, denken Ivan en ik dat een extra register weinig nut heeft.
We denken er wel aan om aan Marijke en Nina op de begrafenis een kaart te overhandigen met daarop aan de linkerzijde enkele bijzonder mooie reacties (zoals die van GF Biker, Stimpie,..) en rechts de namen en nicknames van al diegenen die hier een berichtje laten. Misschien dat we ook de link naar dit topic doorgeven aan de familie zodat ze zelf de overige reacties kan lezen en zien hoeveel keer dit topic ook al bezocht is geweest.
Voor de rest vonden we het idee om dit WE met een zwart lintje te biken erg mooi. Ivan en ik zullen dit zeker doen. Iedereen is vrij om te volgen.
Aangezien de begrafenis (op een nog niet gekende dag) in besloten kring zal doorgaan, dachten we ook aan een inzameling voor een rouwkrans of een rouwstukje, afhankelijk van het verzamelde bedrag (een deftige rouwkrans schatten we op 120-150 euro; een rouwstukje op 50-60 euro). Als opschrift dachten we aan "Innige deelneming" en de vermelding "vanwege het Mountainbike.be forum". Ivan kent een bloemiste die hiervoor kan zorgen (eventueel in een MTB.be kleurstelling). Over de praktische regeling van de inzameling zijn we er nog niet uit, maar misschien dat dit via Mountainbike.be kan verlopen aangezien zij al ervaring hebben met inzamelingen voor o.a. tenues, stickers,...? Ik zal hierover contact opnemen met de Mountainbike.be Crew.
Aan de Mountainbike.be Crew zouden we tevens willen vragen om de berichten van Viper te bewaren, niet enkel als nagedachtenis maar ook en vooral gezien hun nuttigheidswaarde.
Mocht de Vipersite overigens in het gedrang komen, dan zal ik om dezelfde reden en uiteraard mits toestemming van Marijke proberen die site om mijn webspace te zetten met een kort woordje uitleg bij.
Tenslotte wil ik - reeds in naam van de familie, alsmede van Ivan en mezelf - jullie bedanken voor jullie reacties, die mijns inziens toch wel aantonen dat dit forum meer is dan de praatbarak van een stelletje bikers/bikesters die tochtjes en tochten rijden en aan hun bike "frullen".
Ivan en ik houden jullie op de hoogte.
-
Guest
Post by Guest »
2 keer met de kerel gereden tijdens de Mountainbike.be dagen. Vaak zijn ongenuanceerde uitlatingen met gemengde gevoelens gelezen. Ik had graag nog vaker met hem gereden, maar dat kan nu niet meer.
Het was eventjes een stil moment toen ik deze topic opende en zijn naam las.
Mijn welgemeende deelneming aan familie en vrienden.
Het was eventjes een stil moment toen ik deze topic opende en zijn naam las.
Mijn welgemeende deelneming aan familie en vrienden.
Gedicht voor Viper
Ik heb een steen verlegd in een rivier op aarde
Het water gaat er anders dan voorheen
De stroom van een rivier hou je niet tegen
Het water vindt er altijd een weg omheen
Misschien eens gevuld door sneeuw en regen
Neemt de rivier zijn kiezel met zich mee
Om hem dan glad en rond gesleten
te laten rusten in de luwte van de zee.
Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten
Ik leverde het bewijs van mijn bestaan
Omdat door het verleggen van die ene steen
de stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan

Het water gaat er anders dan voorheen
De stroom van een rivier hou je niet tegen
Het water vindt er altijd een weg omheen
Misschien eens gevuld door sneeuw en regen
Neemt de rivier zijn kiezel met zich mee
Om hem dan glad en rond gesleten
te laten rusten in de luwte van de zee.
Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten
Ik leverde het bewijs van mijn bestaan
Omdat door het verleggen van die ene steen
de stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan
-
jommarie
- Mountainbiker
Pas vorige week ben ik op dit forum terechtgekomen, naar aanleiding van de TT in Lummen die ik had gereden. Glimlachend las ik de beoordeling van Viper, die lekker tegendraads een koe een koe durfde noemen, ook al werd hij daarvoor als 'kalf' uitgescholden. Helemaal niet erg natuurlijk, zo hoort het zelfs. In een forum moet peper zitten. We zijn geen ouwe mannetjes die mekaar constant ophemelen en gelijk geven. Voor die peper was Viper in grote mate verantwoordelijk, dat heb ik in deze korte tijd reeds begrepen. Hopelijk erven we allemaal iets van de 'attitude' van Viper: meningen zijn er om aangevallen te worden, mensen niet!
Jean-Marie Machiels
Sint-Truiden
Jean-Marie Machiels
Sint-Truiden