Time ATAC pedalen (info + waar te koop?)

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
nightowl
Mountainbiker

Time ATAC pedalen (info + waar te koop?)

Post by nightowl »

Ik rij momenteel met Time ATAC Alium pedalen, maar die zijn aan vernieuwing toe. Ben heel tevreden van het mechanisme van die pedalen, en zou dan ook graag bij dat systeem blijven, waarbij vooral het feit dat ze "zelfreinigend" zijn een voordeel is.

Is er iemand die weet of die ATAC Alium pedalen nog bestaan, of zijn die ondertussen vervangen door een andere lijn?
Op FuturumShop bieden ze ze in elk geval nog aan (http://www.futurumshop.nl/product/6122- ... daal.phtml)

Volgens de site van Time krijg ik de indruk dat ze die vevangen hebben door de XS lijn, in een aantal versies? Of begrijp ik het fout?

En vooral : Is er iemand die weet waar ik (liefst in de buurt van Leuven) aan Time pedalen zou kunnen raken? De fietswinkels die ik contacteerde hebben vooral SPD, maar geen Time ...
La-Pierre
Mountainbiker

Post by La-Pierre »

online kopen?
nightowl
Mountainbiker

Post by nightowl »

online kopen is een optie, al zou ik ze liever in persoon gaan kopen om van de verkoper te horen te krijgen welke hij aanraadt. Die Time ATAC reeks heeft verschillende pedalen, en het is me hoegenaamd niet duidelijk wat de verchillen zijn.

Ik had me bovendien voorgenomen ze vandaag te halen, maar had me niet voorgestled dat ze in de buurt zo moeilijk te vinden zouden zijn
-jim-
Mountainbiker

Post by -jim- »

Hier op het forum staat een nieuw setje te koop trouwens :wink:
DodgeW200
Mountainbiker

Post by DodgeW200 »

ik rij er al jaren mee. de eerste heb ik gekocht bij vaneyck toen ik is in aalst passeerde. sinds wil ik niks anders.
mijn 2de paar online gekocht.
in bezit van :time atac xc & time atac xc absalon
Weet ook niks in de geburen (kortenberg) waar te koop
Zicky
Mountainbiker

pedalen

Post by Zicky »

ik heb de mijne in everberg gekocht :-) bij goeman
elangelo
Mountainbiker

Post by elangelo »

Den decathlon heeft normaal ook wel de aliums liggen. (Luik is toch in de buurt van leuven he ;) )

En anders... het enigste verschil tussen die dingen is dat ze lichter zijn als je meer betaald. Voor de rest zijn de verschillen miniem. Een regelboutje extra en van die dingen ook wel maar dat is niet belangerijkste verschil. Ik kom ook van Alium en rijd nu met XS. Qua gevoel pretty much the same. Er zit wel nog ergens een boutje waar ik iets mee zou moeten kunnen regelen, maar geen goesting om te zien waar het voor dient. Ze doen het werk.
demandt
Mountainbiker

Post by demandt »

Time ATAC Xs Carbon click MTB pedalen incl 2 sets plaatjes

Image

Item: Time ATAC Xs Carbon
Plaats: elsloo , nl
Staat: zeer licht gebruikt
Reden van verkoop: loste mijn knieklachten niet op
Prijs en voorwaarden: 75 euro
Wijze van verzenden: Afhalen, verzenden na betalen
Extra Info: incl 2 sets cleats