Ronde van Vlaanderen 2012: aankomst in Oudenaarde

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.

Goede keuze om de aankomst naar Oudenaarde te verhuizen?

Ja
39
19%
Nee
144
72%
Geen mening
18
9%

Total votes: 201

freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Idd, ze konden gerust zo'n rondje Kwaremont/Pater schrappen en de Ronde nog eens over Ten Bosse en de Muur sturen, daarna via de Kanarieberg terug naar Ronse en ze hebben opnieuw een grote lus ipv een halve kermiskoers als finale.

Alhoewel ik veel liever had dat alles bleef zoals het was, aan een monument raak je niet!

Waar geld mee gemoeid is speelt emotie en traditie nog weinig rol, dat is al langer geweten met Mr. Woestijnvis. :roll:

Ben nu trouwens benieuwd wat ze met de toeristen en MTB'ers gaan doen de dag voordien...
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

govaert wrote:
zanneis wrote:
s-biker gert wrote:WIE IS DIENEN DIE JA HEE GESTEMD :evil:
Enen die openstaat voor verandering ... en die ook de Kwaremont en de Patersberg weet te appreciëren als minstens even lastige "bergskes" als de Muur ...

Trouwens, mocht binnen 5 jaar het parcours weer wijzigen dan gaat er ook weer geroepen worden, maar dan zal het zijn : NIET VERANDEREN, DE RONDE IS DE KWAREMONT EN DE PATERSBERG ... :wink:
Ze rijden wel 3keer over pater en kwaremont, hoog kermiskoers gehalte niet?
Is de Amstel Gold Race dan ook een kermiskoers ?
Geef het nieuw parcours toch eerst een kans vooraleer het af te breken ... :roll:
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

Ik denk aan 2 dingen:

1/ De klassieke hellingen van de Vlaamse Ardennen stoppen rond/voorbij Brakel. Daarna is het saai tjokken naar de Muur en de finish. Oudenaarde ligt in het echte hart van de Ronde.

2/ Met al die lussen is een toeristenversie de dag voordien een onmogelijke zaak geworden volgens mij.

En ten derde, de VIP tenten op Pater en Kwaremont gaan steil omhoog in waarde/prijs :wink: Daar is het natuurlijk om te doen voor een groot deel.
Zwisse
Mountainbiker

Post by Zwisse »

de voordelen:
* er wordt minder rondgereden in "de zone" met wagen, want de mensen gaan meer ter plaatse blijven
* den dag ervoor heb ik geen last van de vele toeristen (of terroristen) (ik heb hier nog een paar drinkebussen liggen van de vorige jaren) Maar dat is dan persoonlijk.
* je zal de renners langs het parcours meer kunnen zien.
* veranderen is niet altijd slecht.

de nadelen:
* je gaat meer cyclo-cross toestanden (biertenten) hebben. 1ste passage geen probleem, maar 3de passage ??
* je zal de dag voordien al mogen kamperen op een van de weinige bergjes om een goed plaatske te hebben.
* je verandert iets aan een klassieker. Bijna 40 jaar had die dezelfde aankomst, wat bijna de helft van 't bestaan van de ronde is. Ik zie Parijs-Roubaix ook toch liever eindigen op de wielerbaan.

Ps: Als je iemand in het buitenland vraagt wat de muur van geraardsbergen is weet hij het wel, maar van de paterberg heeft hij nog nooit van gehoord. Wat ik wil zeggen dat RVV meestal samen met de muur werd/wordt vernoemd.

Ps2: financieel zal de Wouter geen probleem hebben denk ik. De inkomsten komen volgens mij niet rechtstreeks van de toeschouwers maar eerder van de sponsers.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Zwisse wrote: Ps2: financieel zal de Wouter geen probleem hebben denk ik. De inkomsten komen volgens mij niet rechtstreeks van de toeschouwers maar eerder van de sponsers.
Er stond onlangs in de krant een artikel waarin er sprake was van contracten met de boeren die eigenaar zijn van de velden rondom de gekende hellingen in Kluisbergen. Daarbij worden hun velden contractueel vastgelegd om te mogen gebruiken als vipruimte/biertent/staanplaatsen e.d. Zo zie je al genoeg hoeveel geld ermee gemoeid is als ze al velden gaan 'opeisen'. Wie weet betaal je binnenkort entreegeld om op de Kwaremont nog koers te mogen zien...

Remember het geval vorig jaar op de Muur waarbij de organisator 500000EUR aan VDH moest betalen omdat hij 'profiteerde' van de naam RVV.

Ik vind dat bij de argumenten om de RVV naar Oudenaarde te halen er veel te veel gehamerd werd op dat vip-gebeuren. Geld en vips maken de boel naar de kloten, de koers is er voor het gewone volk. Niet voor mensen die 's avonds bij het naar huis gaan nog niet eens weten wie gewonnen heeft.
black levi
Mountainbiker

Post by black levi »

govaert wrote: Ze rijden wel 3keer over pater en kwaremont, hoog kermiskoers gehalte niet?
Tenzij ze er de off-roadversies van beiden bijnemen, dan zou het nog leuk worden... :wink:
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Kutpoll

Ja had daar niet bijgemogen.

Enkel nee en geen mening waren al voldoende 8-[
Flat-6
Mountainbiker

Post by Flat-6 »

Hopelijk ook volgend jaar geen kasseien in Paris Roubaix en geen Alpen in TdF.

#-o [-X
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

zanneis wrote:
MC Staf wrote:
zanneis wrote: Trouwens, mocht binnen 5 jaar het parcours weer wijzigen dan gaat er ook weer geroepen worden, maar dan zal het zijn : NIET VERANDEREN, DE RONDE IS DE KWAREMONT EN DE PATERSBERG ... :wink:
Denkte da nu echt? Volgens mij mispakt mr Woestijnvis em hieraan.. Ook op financieel vlak is dit een zeer grote gok die (hopelijk) weleens mis zou kunnen gaan :roll:
Tuurlijk denk ik dat, is louter een kwestie van gewenning, niet meer of minder ... tegen binnen een paar jaar is iedereen het gewoon dat de Kwaremont op het einde komt, net zoals nu iedereen het gewoon is dat het de Muur / Bosberg is.

Trouwens, als er één "berg" is die het gezicht mag worden van de RVV dan is het wel de Kwaremont / Oude Kwaremont. De Kwaremont (later Oude Kwaremont) zat al 93 van de 95 keer in het parcours, de Muur nog "maar" 42 keer van de 95 ...
Ge snap het nie hé, ge verstotj er niet van
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

pure bulschitt zoals gewoonlijk ingegeven uit puur winstbejag. De mooiste momenten uit de geschiedenis van de ronde zijn geschreven op de bosberg en de muur.
Post Reply