gisteren eens geprobeerd de groene van Rotselaar te rijden.
Ik zag dat de route passeerde aan "het molenke" in rotselaar waar ik vlakbij woon dus ik dacht daar op de route in te pikken.
Van daaruit was het volgens mijn plannetje rechtsdoor langs de dijle tot je 180graden moest terugdraaien. Die 180graden draai heb ik echter nooit gevonden daar ik op een maisveld reed waardoor ik niet meer verder kon. Langs links echter liep een off road stukje waar "wandelstrook" bij stond. Ik dacht ik zal via daar errond rijden. Heel veel modder in deze strook, zelfs 1 plas van 5 meter lang waar ik niet door geraakte en heb moeten afstappen en even lopen.
Nadat ik door deze wandelroute was vond ik een fietroute genaamd "23". Ik dacht dat ik op de goede weg zat en deze plaatjes waren voorbeeldig aanwezig met geen kans op verdwalen. Echter bleek dat ik op de route van haacht verzeild was geraakt... Heb deze route dan uitgereden en van daaruit terug naar huis.
Ik heb welgeteld 50meter de route van rotselaar gevolgd en er miste al een pijltje op een cruciale plaats, voor mij dus een onvoldoende gekregen. Die van Haacht was voorbeeldig aangegeven maar wel een ENORM saaie route, meer asfalt als iets anders.
volgende x met GPS de blauwe eens proberen.
Rotselaar - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
-
carlos bananas
- Mountainbiker
- Location: atlas devinci, revolver fs norco, the following evil, stage pyga
Post by carlos bananas »
De blauwe doe ik regelmatig.
Daar staan wel alle pijlen.
En anders moet ge maar is meerijden, ken ze ondertussen al van buiten.
Daar staan wel alle pijlen.
En anders moet ge maar is meerijden, ken ze ondertussen al van buiten.
heb vanmorgen eindelijk de groene lus van begin tot einde kunnen fietsen. Eerder saaie route, zelfs voor een beginner.
in de namiddag heb ik dan groen+blauw gedaan met een kameraad en ik moet zeggen dat ik dit wel een leuke route vindt. Zelfs net ietsje te hoog voor mijn beginnersniveau, maar vooral: ik wist niet dat er in rotselaar zo'n mooie stukjes natuur en bergen te vinden waren !
in de namiddag heb ik dan groen+blauw gedaan met een kameraad en ik moet zeggen dat ik dit wel een leuke route vindt. Zelfs net ietsje te hoog voor mijn beginnersniveau, maar vooral: ik wist niet dat er in rotselaar zo'n mooie stukjes natuur en bergen te vinden waren !
gisteren nogmaals groen + blauw gedaan
overal boven geraakt, wel waren er nog 2 afdalingen die ik niet aandurf.
opmerking voor degenen die plannen hem te doen, er is een stuk waar graafwerken aan de gang zijn, in de week tijdens de werkuren geraak je echt niet door, tijdens het weekend misschien (ik weet niet hoe diep ze graven)
overal boven geraakt, wel waren er nog 2 afdalingen die ik niet aandurf.
opmerking voor degenen die plannen hem te doen, er is een stuk waar graafwerken aan de gang zijn, in de week tijdens de werkuren geraak je echt niet door, tijdens het weekend misschien (ik weet niet hoe diep ze graven)
-
Yalta-cruiser
- Mountainbiker
Post by Yalta-cruiser »
Deze nog eens vanonder het stof gehaald...
Vandaag de tijd om een paar uur te fietsen... goed weer, al dagen droog.. dus naar Rotselaar afgezakt voor blauw en rood.
Ergens dacht ik te menen dat deze route a. gevarieerd was en toch niet geheel vlak en b. dat de bepijling in orde was.. .
Om maar te zeggen.. blijf daar weg!!!!!
Ik denk dat 50% van de pijlen niet zijn wat het zou moeten, splitsingen niet deftig aangegeven, teveel pijlen waar niet nodig en geen enkele waar ze zouden moeten staan...
Het blijft een mooi tochtje in een mooie streek van Belgie, maar heeft dringend een opkeusbeurt nodig..
Zoals het nu verwaarloosd ligt zakt de moraal toch snel in mijn schoenen...
Vandaag de tijd om een paar uur te fietsen... goed weer, al dagen droog.. dus naar Rotselaar afgezakt voor blauw en rood.
Ergens dacht ik te menen dat deze route a. gevarieerd was en toch niet geheel vlak en b. dat de bepijling in orde was.. .
Om maar te zeggen.. blijf daar weg!!!!!
Ik denk dat 50% van de pijlen niet zijn wat het zou moeten, splitsingen niet deftig aangegeven, teveel pijlen waar niet nodig en geen enkele waar ze zouden moeten staan...
Het blijft een mooi tochtje in een mooie streek van Belgie, maar heeft dringend een opkeusbeurt nodig..
Zoals het nu verwaarloosd ligt zakt de moraal toch snel in mijn schoenen...
hoi,
tis nu wel een paar maanden geleden dat ik de blauwe van rotselaar heb gereden, maar ik moet zeggen dat ik geen probleem had met de pijltjes! enkel wat zoeken na afdaling uit die woonwijk.
Ik had de 1ste maal wel de tijd genomen om de pijlkes te zoeken (regelmatig eens terug omgedraaid), maar ik moet zeggen dat ik niet echt problemen ondervond...
In het begin aan de demer staat geen pijlke voor de houten brug, dat ik wel
ps : ik kijk altijd ook eens op google earth via de website van bloso en dat helpt ook ( evt afprinten)
tis nu wel een paar maanden geleden dat ik de blauwe van rotselaar heb gereden, maar ik moet zeggen dat ik geen probleem had met de pijltjes! enkel wat zoeken na afdaling uit die woonwijk.
Ik had de 1ste maal wel de tijd genomen om de pijlkes te zoeken (regelmatig eens terug omgedraaid), maar ik moet zeggen dat ik niet echt problemen ondervond...
In het begin aan de demer staat geen pijlke voor de houten brug, dat ik wel
ps : ik kijk altijd ook eens op google earth via de website van bloso en dat helpt ook ( evt afprinten)
Zijn dat dan geen problemen?TREMBIKER wrote:Ik had de 1ste maal wel de tijd genomen om de pijlkes te zoeken (regelmatig eens terug omgedraaid), maar ik moet zeggen dat ik niet echt problemen ondervond...![]()
Als ik regelmatig moet terug draaien om de pijltjes te gaan zoeken ga ik liever elders een route doen waar dat niet hoeft hoor,in die buurt zijn er genoeg mooie routes waar dat niet nodig is.
ik heb de blauw al meermaals gedaan en er ontbreken er inderdaad wel een paar, ofwel zijn ze op het eerste zicht niet zichtbaar. Ik had wel mijn gps bij dus kon goed doorrijden.
ik vind de blauwe route eigenlijk wel een vrij mooie route, zeker de wijngaardberg is een leuk stukje van een half uurtje :)
ik vind de blauwe route eigenlijk wel een vrij mooie route, zeker de wijngaardberg is een leuk stukje van een half uurtje :)
Tsja, ik zeg het, ik heb eerst de commentaren hier op t forum eens bekeken. Aan de brug in werchter , waar je onmiddellijk de kiezelweg voor de houten brug nr rechts moet, ontbreekt idd een pijltje, maar dat is volgens mij het enige. Je volgt het tot waar de demer in een "s" loopt en dan fiets je naar beneden het bos tot rechtdoor op de steenweg naar heikant.
Als je de route vooraf bekijkt op google earth ( download via website bloso - route detail) zie je duidelijk via zoom waar je inmoet.
Ik gebruik dat altijd. Bij de rode van aarschot vond ik ook een pijltje niet. In geldrode moest ik naast een huis een zeer smal paadje in. Ik vond t pijltje niet. Gekeken op google earth en via zoom zag ik onmiddellijk waar ik inmoest. Vlg keer geen probs meer gehad.
Mijn mening...
Als je de route vooraf bekijkt op google earth ( download via website bloso - route detail) zie je duidelijk via zoom waar je inmoet.
Ik gebruik dat altijd. Bij de rode van aarschot vond ik ook een pijltje niet. In geldrode moest ik naast een huis een zeer smal paadje in. Ik vond t pijltje niet. Gekeken op google earth en via zoom zag ik onmiddellijk waar ik inmoest. Vlg keer geen probs meer gehad.
Mijn mening...