roc azur 2011

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
joeke
Mountainbiker

Post by joeke »

Orbe@ wrote:ben in 2009 ook geweest in de roc d'azur maar nu gaan er een paar vrienden mee. Deze gaan niet fietsen maar zouden graag komen kijken op het parcours. Weet er iemand of dit mogelijk is want ik herinner mij dat we in 2009 niet zoveel over de weg hebben gefietst. Kent er iemand plaatsen waar je gemakkelijk bij kan met de wagen en hoe kunnen we die terug vinden op de kaart (eventueel adres of herkenningspunt meegeven) Zijn de bekende punten in de roc gemakkelijk te bereiken. De enige dat ik goed weet liggen is de col de bougnon omdat die vlak aan de weg ligt.

Op het einde kwamen we ook een hele steile betonweg tegen waar zouden we deze kunnen vinden op het parcours ?
Hallo,

De afdaling juist voor de 1ste bevoorrading ligt op dezelfde weg als deze voor de col du Bugnon. Is +/-4km meer naar Fréjus toe.

De betonnen helling ligt het dorp na de top daar wat tussenin (bijna tot aan de zee rijden). Het noemt les Terasses.

Ook eens gaan zien of het traject niet omhoog hangt.
Dan kan je eens zien waar je kan gaan kijken.

Groetjes,

Joeke
pompierke 349
Mountainbiker

Post by pompierke 349 »

ook voor de eerste keer erbij weet niet goed wat ik moet verwachten
iemand een idee wat er zeker allemaal mee moet
ben met de tgv en tent dus zeer beperkt
kzie het wel volledig zitten als ik dat zo allemaal lees
:-D :-D
tianne
Mountainbiker

Post by tianne »

joeke wrote:
Orbe@ wrote:ben in 2009 ook geweest in de roc d'azur maar nu gaan er een paar vrienden mee. Deze gaan niet fietsen maar zouden graag komen kijken op het parcours. Weet er iemand of dit mogelijk is want ik herinner mij dat we in 2009 niet zoveel over de weg hebben gefietst. Kent er iemand plaatsen waar je gemakkelijk bij kan met de wagen en hoe kunnen we die terug vinden op de kaart (eventueel adres of herkenningspunt meegeven) Zijn de bekende punten in de roc gemakkelijk te bereiken. De enige dat ik goed weet liggen is de col de bougnon omdat die vlak aan de weg ligt.

Op het einde kwamen we ook een hele steile betonweg tegen waar zouden we deze kunnen vinden op het parcours ?
Hallo,

De afdaling juist voor de 1ste bevoorrading ligt op dezelfde weg als deze voor de col du Bugnon. Is +/-4km meer naar Fréjus toe.

De betonnen helling ligt het dorp na de top daar wat tussenin (bijna tot aan de zee rijden). Het noemt les Terasses.

Ook eens gaan zien of het traject niet omhoog hangt.
Dan kan je eens zien waar je kan gaan kijken.

Groetjes,

Joeke

43.368866,6.705506 kopieren en dan in google maps plakken en dan komt ge onder aan de betonweg,succes
tom_77
Mountainbiker

Post by tom_77 »

is het te doen om met binnenbanden te rijden, of rij je constant lek daar?
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

Dat doet er mij aan denken: zijn Schwalbe RoRo/RaRa banden daar een goede keuze?
Orbe@
Mountainbiker

Post by Orbe@ »

tom_77 wrote:is het te doen om met binnenbanden te rijden, of rij je constant lek daar?
Ik rij ook met binnenbanden maar je ziet wel heel veel mensen met een lekke band aan de kant staan.

Toen ik een paar dagen voor de start naar een lokale fietswinkel ging vroeg hij me of ik met binnenbanden startte. Hij kon het niet begrijpen wat ik daar ging zoeken met zo'n banden.

Hij gaf me de volgende tip mee. Ik moest van hem een fles notubes vloeistof kopen en omdat ik met banden reed met een dik ventiel zei hij me dat ik het binnenste van het ventiel moest uitdraaien (speciale schroevendraaier die bij iedere banden centrale te verkrijgen is). 2 eenheden notubes in de binnenband en het ventielke er terug indraaien en je reed met een perfecte "no tubes" band. Ik geloofde die kerel niet maar heb het toch gedaan. Ik ben dus niet lek gereden op de roc 2 jaar gelden. Toen ik thuis kwam heb ik mijn binnen band gecontroleerd en er zaten waarschijnlijk wel 7 gaatjes in, maar door de vloeistof erin kon ik verder rijden !! Dit jaar doe ik terug hetzelfde.
Fred83
Mountainbiker

Post by Fred83 »

tom_77 wrote:is het te doen om met binnenbanden te rijden, of rij je constant lek daar?
Het ergste punt is de startstrook en aankomst, daar ligt het vol doorns.
Ik raad aan van toch anti-lek te gebruiken, ze verkopen zo een binnenbanden met anti-lek en denk als je het er zelf kan inkrijgen dat het wel helpt. Anders zo een herstelbus er op voorhand inspuiten helpt ook.
BGT
Mountainbiker

Post by BGT »

Vergeet dat maar! Wij hebben er eens iemand tegen gekomen die 21 (!!!) keer lek gereden was op 1 dag op die wei. (Binnenbanden kan je kopen op de beurs.)
Normaal staat het daar vol struiken met doorns, die doen ze voor de Roc af met als gevolg dat al die doorns daar los in het gras liggen. Enkel de start strook is mits wat geluk te doen. Maar je ziet in elke start vlaag wel mannen staan die nog snel een band moeten vervangen.
Ook het parcours zelf is, zoals de naam het al zegt, rotsachtig dus best met tubeless banden en eventueel zelfs met verstevigde flanken.
Als het weer droog is kom je met een (nieuwe) RaRa voor en achter zeker toe.
Simpson
Mountainbiker

Marathon

Post by Simpson »

Inderdaad , de marathon is op vrijdag , in mijn hevigheid ff van dag vergist .
En binnenbanden , ik zou 't niet doen omwille van de aangehaalde redenen doch alles kan hé . Ik ken er zelfs die de marathon reden met een volledig ongeveerde 26'er vorig jaar
jakke-pompier
Mountainbiker

Post by jakke-pompier »

Ingeschreven voor den marathon, roc noir en roc d'azur.
Post Reply