Ik ben mijn fiets aan het demonteren.
En wil eigenlijk mijn cranck van de kader demonteren.
Nu krijg ik de twe inbus bouten wel los, maar hoe krijg ik nu de trap armen van het bracket????
Hulp of links zijn steeds welkom. :o)
X0 cranck-stel demonteren uit kader
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- Hans wynants
- Mountainbiker
Post by Hans wynants »
zo moet je het met BB30 ook doen, de ene bout erin, de moer met zeskant er terug in draaien , deze dient als aanslag waar de eerste bout tegen duwt met zijn kop en zo duw je de crankarm van de as af. daarna gewoon verwijderen aan de andere kant door uit het frame te trekken.
Weer iets bijgeleerd danHans wynants wrote:zo moet je het met BB30 ook doen, de ene bout erin, de moer met zeskant er terug in draaien , deze dient als aanslag waar de eerste bout tegen duwt met zijn kop en zo duw je de crankarm van de as af. daarna gewoon verwijderen aan de andere kant door uit het frame te trekken.
- TomFeyaerts
- Mountainbiker
Post by TomFeyaerts »
+1RockShark wrote:Je praat over 2 inbusbouten losdraaien, dus denk ik dat je een GXP crankset hebt. Draai ze er alle twee terug in, en draai de kleinste inbus terug los. Deze zal tegen de grootste duwen en zo de crankarm eraf trekken.