Vandaag de startnummers per expresszending ontvangen ! Mooie service !
Nu nog de laatste voorbereidingen en dan op naar Daun !
Vulkanbike marathon Daun (D)
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
angekimberly
- Mountainbiker
60km gereden, in iets meer dan 4 uur - leuke tocht voor de niet-ervaren marathon rijders zoals ik - niet te technisch, maar ook zeker niet te onderschatten, bevat toch heel wat klimwerk.
Bevoorrading is wat "pover" vergeleken met België, zeker als je 35€ tot 40€ betaalt, en koolzuurhoudende dranken vind ik toch ook geen voltreffer... maar kom, pasta op vrijdag smaakte, en na de tocht drank, koekjes & fruit à volonté.
Sfeervol evenement, leuk met al die sympathieke toeschouwers die niet alleen eigen familie of vrienden aanmoedigden! Prachtige streek ook!
@Big: spoedig herstel!
Bevoorrading is wat "pover" vergeleken met België, zeker als je 35€ tot 40€ betaalt, en koolzuurhoudende dranken vind ik toch ook geen voltreffer... maar kom, pasta op vrijdag smaakte, en na de tocht drank, koekjes & fruit à volonté.
Sfeervol evenement, leuk met al die sympathieke toeschouwers die niet alleen eigen familie of vrienden aanmoedigden! Prachtige streek ook!
euh .. .???? Welke tocht precies in de Ardennen is merkelijk "beter"?bdc wrote:60km gereden, in iets meer dan 4 uur - leuke tocht voor de niet-ervaren marathon rijders zoals ik - niet te technisch, maar ook zeker niet te onderschatten, bevat toch heel wat klimwerk.
En ik reed de 85K in 4u10 met 1986hm volgens Garmin. Dat haal ik ook ni dikwijls in Ardennen.
Ardennen is iets technischer, maar organisatie laat ons daar ook met meer volk door smallere paden vlammen. Wat is dan een betere organisatie ?
Prijs dubbel en dik waard
Ik vond het een prachtige tocht en super organisatie! En een leuke sfeer.
Waar halen ze al die brandweerwagens vandaan?
Bevoorrading: sproedelwater, en als je daar dan sportdrankpoeder bijdoet, het effect mag er zijn. Een 'vulcan"eifel waard!
Maar een ding weet ik zeker: Ik kom volgend jaar weer.
Ik heb te snel gereden en heb zo niet voldoende van de prachtige streek kunnen genieten..
Waar halen ze al die brandweerwagens vandaan?
Bevoorrading: sproedelwater, en als je daar dan sportdrankpoeder bijdoet, het effect mag er zijn. Een 'vulcan"eifel waard!
Maar een ding weet ik zeker: Ik kom volgend jaar weer.
Ik heb te snel gereden en heb zo niet voldoende van de prachtige streek kunnen genieten..
Gestart met 6 man van ons team voor de Ultra (100km) en allemaal hebben we genoten.
Een voortreffelijke organisatie, tot in de puntjes verzorgd. Perfect uitgepijld parcours, bevoorradingen met inderdaad sprüdelwasser. Je moet er voor zijn
En overal seingevers, vriendelijke mensen van de Feuerwehr, aanmoedigingen van de toeschouwers, ...
Het parcours. Zalig. Niet super technisch en redelijk simpel het eerste uur. Maar dan begon de pret met écht wel steile hellingen. Kleinste verzetje en trappen. En indien het niet meer ging te voet omhoog.
De afdalingen waren plezant en niet té technish. En als het even kon genieten van het mooie landschap want het is er echt wel mooi !
De warmte was een geduchte kandidaat. Stilaan zag je meer en meer mensen aan de kant staan met krampen.
En uiteindelijk de finish. Een zalig gevoel.
En inderdaad : nadien mocht je met aalmoes naar huis. Een drinkbus en wat papiertjes om een band te plakken. Een t shirt wordt tenminste nog als een relikwie gedragen
Dit kan inderdaad veel beter. De pasta nadien smaakte en bij een drankje werden de verhalen nog eens opgerakeld.
Wij hebben alvast de smaak te pakken, volgend jaar staan we er weer !
Een voortreffelijke organisatie, tot in de puntjes verzorgd. Perfect uitgepijld parcours, bevoorradingen met inderdaad sprüdelwasser. Je moet er voor zijn
En overal seingevers, vriendelijke mensen van de Feuerwehr, aanmoedigingen van de toeschouwers, ...
Het parcours. Zalig. Niet super technisch en redelijk simpel het eerste uur. Maar dan begon de pret met écht wel steile hellingen. Kleinste verzetje en trappen. En indien het niet meer ging te voet omhoog.
De afdalingen waren plezant en niet té technish. En als het even kon genieten van het mooie landschap want het is er echt wel mooi !
De warmte was een geduchte kandidaat. Stilaan zag je meer en meer mensen aan de kant staan met krampen.
En uiteindelijk de finish. Een zalig gevoel.
En inderdaad : nadien mocht je met aalmoes naar huis. Een drinkbus en wat papiertjes om een band te plakken. Een t shirt wordt tenminste nog als een relikwie gedragen
Wij hebben alvast de smaak te pakken, volgend jaar staan we er weer !