Ik rij dus op continental Xking 2.4 protection gemonteerd met notubes melk.
En dat vooraan en achteraan op 1.8bar. (ikke startklaar 83kg)
Recht over de brokken en niet liggen remmen of slalommen want dan pits je uw flank tegen de zijkanten.
Zo 11/09/2011 Heverlee :: 7e Afrit 16 MTB Toertocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- teddy kgb
- Mountainbiker
heeft iemand de gps-track van de 28 of 40 km?
zowel mijn vrouw als ik GPS op keukentafel laten liggen
en aangezien t zo leuk was, wil ik m in de toekomst nog wel ns rijden
liefst mailen naar stijnnineteen@yahoo.com
merci =D>
zowel mijn vrouw als ik GPS op keukentafel laten liggen
en aangezien t zo leuk was, wil ik m in de toekomst nog wel ns rijden
liefst mailen naar stijnnineteen@yahoo.com
merci =D>
-
zwiebertje
- Mountainbiker
Post by zwiebertje »
Was me ook enorm opgevallen hoeveel er langs de kant stonden met lekke banden,dit vooral na een steengruisafdaling!
Tegenwoordig rijden er toch al veel tubeless?
Ik nog niet en een paar goede banden(niet de allerlichtste dus) en wat stuurmanskunst hebben mij dit jaar bijna
geen lekke banden opgeleverd tijdens de ritten,wel al eens voor de rit,lek uit de auto gehaald!
Moet wel zeggen dat ik me niet naar beneden stort als een kamikaze-piloot,maar ook niet als een slak naar beneden glij!
Lek rijden en vallen doe je meer op het einde van een TT,als de vermoeidheid toeslaat en de concentratie zoek is!
Die gasten van het scott-team hadden precies geen last van vermoeidheid,wat een snelheid
op de technische bosklimmen na de laatste bevoorading!!
Maar ja ze hadden "maar" voor de 70 gekozen,en de meesten waren 30 jaar jonger en geweldiger dan mij!
Voor volgend jaar misschien in die waterbak onder de viaduct een gevaarsbordje plaatsen en een bordje met het best
te volgend traject door het water zodat je daar niet tegen de onderwater-boordstenen ten val kwam zoals zovelen??

Tegenwoordig rijden er toch al veel tubeless?
Ik nog niet en een paar goede banden(niet de allerlichtste dus) en wat stuurmanskunst hebben mij dit jaar bijna
geen lekke banden opgeleverd tijdens de ritten,wel al eens voor de rit,lek uit de auto gehaald!
Moet wel zeggen dat ik me niet naar beneden stort als een kamikaze-piloot,maar ook niet als een slak naar beneden glij!
Lek rijden en vallen doe je meer op het einde van een TT,als de vermoeidheid toeslaat en de concentratie zoek is!
Die gasten van het scott-team hadden precies geen last van vermoeidheid,wat een snelheid
op de technische bosklimmen na de laatste bevoorading!!
Maar ja ze hadden "maar" voor de 70 gekozen,en de meesten waren 30 jaar jonger en geweldiger dan mij!
Voor volgend jaar misschien in die waterbak onder de viaduct een gevaarsbordje plaatsen en een bordje met het best
te volgend traject door het water zodat je daar niet tegen de onderwater-boordstenen ten val kwam zoals zovelen??
Sorry hoor maar wij rijden deze tocht reeds 7 jaar over dezelfde paden, misschien moeten de mensen van Bloso maar wat vindingrijker zijn en zelf een parcours uitstippelen in plaats van onze tocht klakkeloos te kopiëren en dan om te draaien !!!
En hebben jullie toestemming gevraagd om de Bloso te rijden in omgekeerde richting?
En hebben jullie toestemming gevraagd om de Bloso te rijden in omgekeerde richting?
Heb de 52 gedaan en was 1 van de velen die na die steengruisafdaling met een platte band stonden.
Maar bij mij was het geen snakebite maar een soort doorn dat erin zat. Misschien zat er tussen de stenen ook ander spul dat niet zo goed is voor de banden...
Voor het 2de jaar heb ik ook gemerkt dat er een wandeltocht op dezelfde dag wordt georganiseerd en dat er een deel van het parkoers overlapt. Misschien volgend jaar die 2 organisaties een beetje op elkaar proberen af te stemmen?
Ik denk dat vooral de wandelaars daar blij mee gaan zijn
Maar bij mij was het geen snakebite maar een soort doorn dat erin zat. Misschien zat er tussen de stenen ook ander spul dat niet zo goed is voor de banden...
Voor het 2de jaar heb ik ook gemerkt dat er een wandeltocht op dezelfde dag wordt georganiseerd en dat er een deel van het parkoers overlapt. Misschien volgend jaar die 2 organisaties een beetje op elkaar proberen af te stemmen?
Ik denk dat vooral de wandelaars daar blij mee gaan zijn
Ik vond dat de wandelaars veel begrip voor ons hadden,want zeg nu zelf,het moet toch vervelend zijn als daar om de 30sec nen biker voorbij komt en je telkens opzij moet gaan.
Daarom altijd heel vriendelijk zijn tegen die mensen want zij hebben veel te zeggen als het om outdoor evenementen gaat en dit kan in de toekomst ons wel eens parten spelen.
Daarom altijd heel vriendelijk zijn tegen die mensen want zij hebben veel te zeggen als het om outdoor evenementen gaat en dit kan in de toekomst ons wel eens parten spelen.
- Manouche
- Mountainbiker
Dat weet ik. Toch zou het beleefd en vindingrijk geweest zijn om je tocht aan te passen aan deze nieuwe situatie. Veiligheid voorop.DodgeW200 wrote:Dat bloso parkoer is van DIT JAAR en is opgesteld door de mensen van sport (atletiek+fietsenmaker) van gemeente kortenberg.Manouche wrote:Een permanent parcours aanpassen aan een toertocht die ééns per jaar plaatsvindt? De brandweer krijgt het hoog in zijn bolleketokki afrit 16 wrote: Sorry hoor maar wij rijden deze tocht reeds 7 jaar over dezelfde paden, misschien moeten de mensen van Bloso maar wat vindingrijker zijn en zelf een parcours uitstippelen in plaats van onze tocht klakkeloos te kopiëren en dan om te draaien !!!
Tokki
De TT van de brandweer is er al langer hoor.
- Manouche
- Mountainbiker
Honderd procent eens met je. Een vriendelijke groet en dankjewel kan volstaan om wrevel en conflicten te voorkomen.roger wrote:Ik vond dat de wandelaars veel begrip voor ons hadden,want zeg nu zelf,het moet toch vervelend zijn als daar om de 30sec nen biker voorbij komt en je telkens opzij moet gaan.