Zo 11/09/2011 Sintt-Martens-Bodegem :: 6de Pitstopbike

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Na mijn catastrofale editie van vorig jaar ( ik verzoop bijna in de modder en de drive train die er compleet door zat ) wilde ik een herkansing en jawel we hebben het droog gehouden de hele dag.
Met de fiets naar ginder en onderweg mijne collega Eddy opgepikt die vandaag zen eerste TT ging rijden en samen door naar Bodegem waar Tim ons opwachtte, Na onze inschrijving dan de baan op voor de 40 km ( was net gepast voor de collega ).

t.o.v. vorig jaar was het stukken beter rijden met af en toe wel eens een zwaar stukje maar voor de echte ondoenbare passages was er steeds een alternatieve route voorzien, deze ook steeds gelaten voor wat het was en de gewone route gevolgd.
Het stuk rond de Morette was weer dik in orde maar dat stukje na de grote kapel was verdorie niet gewoon zenne, met moeite vooruit geraakt en de HS dik de hoogte in maar niet moeten afstappen natuurlijk.
De bev. was goed voorzien van spijs en drank om nadien dan weer verder te klimmen en ons stillekes aan naar het kasteel van La Motte te begeven voor de keuze afstand welke dus 40 km was vandaag, hier hadden ze ook een heel toch parcours uitgezet met lintjes en veeeel draaien en keren maar heel tof.

Het Borréboske is natuurlijk een gevestigde waarde in de streek en dus wijle er ook terug door, hier en daar wat diepe plassen en uitgesleten stroken maar dik in orde altijd en wie hier niet aan een boomke blijft haken is een goe in stuurtechniek.
Hat boske op grondgebied van Dilbeek denk ik was ook de max met geregeld op en af ook, nog een km of 7 restte ons nog van de eindmeet met nog wat leuke vlot bollende baantjes om na net geen 40 km aan de bikewash uit te komen.

Merci Tim voor de companie en Eddy ( niet op dit forum ) verdient ook een eervolle vermelding voor zijne eerste TT die hij met glans heet uitgereden.

MaC'red 8)
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

MaC'Red wrote:Merci Tim voor de companie en Eddy ( niet op dit forum ) verdient ook een eervolle vermelding voor zijne eerste TT die hij met glans heet uitgereden.
MaC'red 8)
Graag gedaan, we hebben ons super geamuseerd. Op momenten enorm vettig, maar das goe voor de techniek :-D.

Na een week van gesnotter en gehoest met bang hart vertrokken, maar uiteindelijk met wat overschot aan de aankomst gekomen.
De bike vond wel dat het genoeg was: zal weer serieus poetsen worden deze week :(
Toch eens een andere oplossing vinden voor die bikewash, want die wachttijden lopen daar toch enorm op :-D

Mijn ritje: http://connect.garmin.com/activity/113506790
Homer
Mountainbiker

Post by Homer »

Dikke proficiat aan de parcours bouwers!!! =D> :P
Vorige edities waren reeds zeer goed, nu echt super en verrassend!
Gisteren avond nog modderband gemonteerd en probleemloos de "vettige" stukken doorgeraakt, inclusief bosje aan elec. centrale.
Geen gebruik gemaakt van "alternatieve routes", toch leuk initiatief.
Tot volgend jaar!
mongske
Mountainbiker

Post by mongske »

We hebben ons met een paar Hoebelbikers weer goed geamuseerd in Beugem, nieuwe wegjes ontdekt, maar ook goed afgezien.Eerste deel lag er droog bij maar dan werd het vettiger, van de ALT-route geen gebruik gemaakt maar is wel interessante nieuwigheid.Nieuwe lokatie tof, veel ruimte.Tot volgend jaar.
VaMalder
Mountainbiker

Post by VaMalder »

De 50 gereden, alles dik in orde zoals een TT moet zijn =D> PArcours lag er goed berijdbaar bij en gene regen, het zat mee dus.
De tocht mag een vermelding krijgen in het guinness book of records met het hoogste aantal alternatieve routes :)
feixar
Mountainbiker

Post by feixar »

Fantastische tocht gereden vandaag in een streek die ik voordien niet kende. De technische stukjes waren om vingers en duimen bij af te likken, ik heb mij rot geamuseerd! Eindverdict: 50 km (zonder alt. passages) afgewerkt in 2:39. Thx aan de organisatie, alles was heel professioneel geregeld. Mij zie je volgend jaar zeker terug.

Heeft er toevallig iemand een gps track van de 50 km-rit? Mijn Garmin heeft de bospassages niet goed geregistreerd... Dank bij voorbaat!
roeln
Mountainbiker

Post by roeln »

heerlijke rit. Echt het maximum uit de streek gehaald.
Die alternatieve routes verdienen zeker navolging door de winter-tt's. Gelukkig waren ze vandaag eigenlijk niet nodig.
Ik was serieus verschoten van de bossen en offroad vanaf de 2de bevoorrading. Was 10km aan een stuk offroad precies. prachtig.
steffer
Mountainbiker

Post by steffer »

Bedankt alle 400 deenemers, merci om naar Beugoem af te zakken.
Dikke pluim voor de parcoursbouwer !
Hopelijk tot volgend jaar !
bikerwim
Mountainbiker

Post by bikerwim »

Gisteren wegens tijdsgebrek de 30km gereden.
Super parcours en pluim voor de organisatie met al die alt-routes!!
Gewoon parcours steeds gevolgd en was goe te doen.
Enig minpuntje : de wachttijd aan de bikewash achteraf!
Jullie zien ons volgend jaar zeker terug.
POULIDORKE
Mountainbiker

Post by POULIDORKE »

Inderdaad, het was dik in orde in beugem. zeer goed gepijdl. Proficiat aan de parcoursbouwer. Heb weer nieuwe wegskes leren kennen. Die alternatieve routes zijn een schitterend initiatief en verdienen een navolging voor alle organisaties. Ik heb ze gisteren wel niet gekozen, anders moet ik dat een heel jaar horen van de steffer :wink: ...
Post Reply