edge 800 .... ?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

RigolleM wrote:
De Wreter wrote:
BramDR wrote: Helpte toen niet dus nu ook niet geprobeerd. Maar vandaag werkte het weer ineens dus geen probleem meer.
Da's zever èh Bram, "opeens" werkte 'm weer. Ofwel hebt ge zitten prutsen maar weet ge niet wat ge gedaan hebt ofwel gaat uwe GPS binnenkort een eigen leven leiden...
Typisch... users melden alleen HET probleem, maar nooit wat ze ervoor uitgespookt hebben. Dergelijke problemen, lossen zich meestal zelf op... :wink:
Tja, geloof het dan ni, vandaag werkte het ineens weer wel en heb er nix aan gedaan.

Volgens mij heeft er iemand da hier ookal is gehad da het ineens terug werkte...
KRZA
Mountainbiker

Post by KRZA »

Ik heb nu ook al een tijdje een 800 maar ik heb er nog niet echt mee in de gutsende regen gereden. Zondag rij ik normaal in Chimay en ze geven daar echt beesteweer. Als ik nu gewoon zo een rubber hoesje van garmin der rond doe, zou dat dan voldoende zijn of ga ik hem naar de kl** helpen als ik in de regen fiets?
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Zou geen probleem mogen zijn wegens IPX7 water resistentie.

Draadje bij onze noorderburen: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=3&t=3498
KRZA
Mountainbiker

Post by KRZA »

RigolleM wrote:Zou geen probleem mogen zijn wegens IPX7 water resistentie.

Draadje bij onze noorderburen: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=3&t=3498
merci =D> nogmaals een duidelijk antwoord!
brunonaess
Mountainbiker

Post by brunonaess »

Heeft iemand ooit volgend probleem gehad met de Garmin Edge 800;

Wanneer ik hem aansluit via usb op de computer herkent de computer hem niet, maar start de edge op. Ik kan dus mijn trainingen niet meer overzetten op de garminconnect site en ik kan vooral ook geen routes meer naar mijn edge sturen. Zeer vervelend want ik zit net in het buitenland voor een hele tijd en om hier wat deftig te kunnen fietsen zou het leuk geweest zijn ook de kaarten van hier op mijn edge te kunnen zetten.

Indien iemand soortgelijk voorval heeft meegemaakt, laat maar weten!

Bedankt!
Bruno
brunonaess
Mountainbiker

Post by brunonaess »

Heeft iemand ooit volgend probleem gehad met de Garmin Edge 800;

Wanneer ik hem aansluit via usb op de computer herkent de computer hem niet, maar start de edge op. Ik kan dus mijn trainingen niet meer overzetten op de garminconnect site en ik kan vooral ook geen routes meer naar mijn edge sturen. Zeer vervelend want ik zit net in het buitenland voor een hele tijd en om hier wat deftig te kunnen fietsen zou het leuk geweest zijn ook de kaarten van hier op mijn edge te kunnen zetten.

Bedankt!
Bruno
on6hp
Mountainbiker

Post by on6hp »

brunonaess wrote:Heeft iemand ooit volgend probleem gehad met de Garmin Edge 800;

Bedankt!
Bruno
Al eens een andere USB poort geprobeerd? Is het de originele USB kabel van Garmin? Had iets gelijkaardigs voor met een schijnbaar gelijkaardige USB kabel, en toch ging het niet. Vreemde is, ik kan het niet meer simuleren nu.
Misschien eens een andere PC proberen?
Als laatste zou ik eventueel de fabrieksinstellingen herstellen en kijken wat er dan gebeurd?
Su6.
P.
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

Van het weekend een poging gedaan op Solo's 55.
Op de website staat een gpx/gdb file met 4 tracks en een aantal way points in een bestand.
De rit bestaat dus uit 4 tracks van 500 punten omdat het toestel niet meer aankan.

Wanneer ik via mapsource alles overzet naar de GPS staat alleen de eerste track erop?
Wanneer ik dit doe met Basecamp staat alleen de 3de track erop??
Wanneer ik de gpx file in garmin/New files kopieer staat ook weer enkel de eerst track erop???

Geweldig die sw van Garmin :(

Uiteindelijk heb ik de 4 tracks maneel overgezet naar 4 verschillende gpx bestanden en ze track per track via mapsource de bestanden overgezet. Wel het toestel uitzetten en terug aanzetten na elke transfer :(

Uiteindelijk kon ik de tracks zo narijden. Maar bij overschakeling naar de 2de track stopte de gps met een kruimelspoor achter te laten. Leuk als de tracks kort bij elkaar liggen en je niet meer zeker weet op welke lijn je nu juist zat.

Heeft er iemand dit ooit iets gelijkaardig meegemaakt? Of als er iemand ook eens kan proberen deze tracks over te zetten. Bij een vriend met een edge 705 en mijn gpsmap60 lukte de overdracht van de 4 track in een file wel.

Toestel info:
Garmin Edge 800
SW v2.20
GPS SW v 2.86

Mapsource info:
v6.16.3

Basecamp info:
V3.2.2

Track:
http://www.solosride.be/frameset%20nieuws.html
hondahornet
Mountainbiker

Post by hondahornet »

Probeer dit eens via het gratis programma "winGDB3"
De laatste versie is speciaal aangepast voor de edge 800
http://www.sackman.info/ hier te downloaden.
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

Die doet het dus perfect, thanks!
Input de gdb file en output rechtstreeks naar de edge Optie 24 trackfilter.

Goed om te weten dat er in nood nog iets is dat wel werkt. Nota bene niet-Garmin sw :roll:

Markleider zijn heeft zo zijn voordelen. Hoog tijd dat er wat meer concurrentie komt!
hondahornet wrote:Probeer dit eens via het gratis programma "winGDB3"
De laatste versie is speciaal aangepast voor de edge 800
http://www.sackman.info/ hier te downloaden.
Post Reply