opitterbos trackjes

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Met De Vos in de bossen!

Post by StrammerMax »

Omdat het tijdens de Oeterdalmarathon op 14 augustus zo'n slecht weer was en ik na 20 km al problemen kreeg met de remmen en de versnellingen van m'n fiets, heb ik mij toen beperkt tot het rijden van de 75 km in plaats van de voorziene 100! Daardoor heb ik het Opitterbos niet aangedaan. Tijdens de après met Vos in de bossen afgesproken om in betere weersomstandigheden nog eens naar hier te komen en samen een door hem uitgestippelde trip te rijden, net zoals vorig jaar. Op dinsdag 30 augustus was het dan zo ver en hebben we tijdens deze tocht niet nagelaten om het Opitterbos te vereren met een bezoek om zo met eigen ogen eens te kunnen zien waarover in dit topic gesproken wordt!

Je kan m'n verhaaltje hier lezen op deze site en ook op m'n blog!

Met groeten aan de glimburger!

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* Bezoek ook eens StrammerMax’s Papegaaienblog * Winterkalender West-Brabant en Noorderkempen 2011-12
spritser
Mountainbiker

Post by spritser »

gisteravond nog eens wat km gaan fietsen in het glimburgerbos
het was toch plezant om te doen :wink:
flipp
Mountainbiker

Post by flipp »

Ben ook gisteren geweest en idd de paadjes lagen er zalig bij
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Maar mijn handen liggen er dan weer niet zo goed bij hahaha :P

Vanavond ga ik de achterste paden terug onderhouden. Ne mens moet wat hé.
spritser
Mountainbiker

Post by spritser »

mis een stomme vraag ma hover gaan die paadjes en waar kom ik ergens uit als ik altijd verder blijf fietsen
of heb je alleen in de buurt van het voetbalveld die leuke paadjes
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

De paadjes die ik gemaakt/gerecupereerd heb en ook een beetje onderhoud situeren zich ten oosten van het voetbalterrein van Opitter, in een smalle strook van pakweg 500 meter en een lengte van zo'n 2 kilometer. Van uit het voetbalterrein kan je een weg richting veld rijden. dan liggen de diverse paadjes en insteken aan je rechterzijde. Her en der verspreid maar je kan ze met elkaar lussen als je een beetje op let. als ze te intensief zijn kan je aan de onderzijde en op de bovenzijde van die richel diverse gewone veld- en boswegen vinden om te recupereren.

Direct rond het voetbalterrein OP die richel liggen ook smalle technische wegjes die ik zuver hou. Als je gewoon voetbalterrein opitter als uitgangsbasis neemt zal je snel ontdekken wat de glimburgerboskes in petto hebben. Have fun!
spritser
Mountainbiker

Post by spritser »

oke bedankt
dan heb ik de mooie paadje al gehad
best wel plezant daar :-D
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Er zijn ook doorsteken van naar de binnenzijde van de grindkuil en ook aan de achterzijde van de grindkuil zijn er tracks tot aan het fietspadennetwerk. Kwestie van even door te fietsen voorbij de verharde dwarsweg, langs de weides op dus.
spritser
Mountainbiker

Post by spritser »

oke bedankt
dan gaan we morgenvroeg nog eens fietsen
vorige keer was ik ook daar begonnen maar op een gegeven moment was ik in neeroeteren aan de crossomloop :-D
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Die stukken boven in het bos richting crossterrein, pax of orshof gebruik ik om lusjes te leggen en me niet kapot te trappen in de tracks. Zeker na een regenbui durven sommige stroken er nogal pittig bij te liggen.

Van uit die bovenliggende bosdreven kan je op diverse wijze een aantal kilometers afmalen en recupereren om vervolgens weer een lusje met opitterpaadjes te breien. Zondag heb ik ze nog eens allemaal gereden. Je merkt meteen welke populair (of gekend) zijn en welke beetje blijven liggen.

Ook de paralel lopende veldwegen onder aan de richel bieden de mogelijkheid om zonder al te ver weg te rijden toch tot een respectabele afstand te komen. Ik had er zondag 45 kilometer op zitten en ik ben niet verder dan 4 kilometer van de kerktoren geweest.

Tegen het winterseizoen krijgen de paadjes allemaal nog een opruimbeurt want her en der liggen er toch weer verdwaalde en afgevallen takken. Nu de jeugd terug naar de school is zal het de jager zijn zeker die af en toe eens dwars wil liggen.

en in stilte werk ik aan ne nieuwe doorsteek :P
Post Reply